AgroMat – diler marki Kubota

Download PDF

Braszowice, powiat ząbkowicki na Dolnym Śląsku. Odwiedzamy z kamerą firmę AgroMat – dilera ciągników i maszyn rolniczych marki Kubota. Firma powstała w 1990 roku, funkcjonuje więc na rynku agro od blisko 30 lat. W 2016 roku przebojem weszła na dolnośląski rynek ciągników rolniczych.

Główne obszary działalności AgroMat to handel zbożem, sprzedaż środków ochrony roślin, nawozów i materiału siewnego. A także usługi agrotechniczne i sprzedaż maszyn.

Na chwilę obecną posiadamy 7 punktów handlowych. Od lipca zapraszamy do nowego punktu sprzedaży maszyn, zlokalizowanego w województwie opolskim – mówi Szymon Tracz, dyrektor Działu Sprzedaży Maszyn AgroMat w Braszowicach.

Dział maszyn w AgroMat istnieje od 3 lat

Szymon Tracz, AgroMat

Szymon Tracz, dyrektor Działu Sprzedaży Maszyn AgroMat w Braszowicach

fot. Mariusz Drożdż

Dział maszyn w naszej firmie funkcjonuje, można powiedzieć, równo od 3 lat. Od samego początku jesteśmy związani z marką Kubota. Zarówno z maszynami towarzyszącymi, jak i również z ciągnikami. Z marką Bednar, z marką Mzuri, jak również z ładowarkami teleskopowymi Caterpillar – mówi Szymon Tracz. Na chwilę obecną dysponujemy ciągnikami w ofercie od 50 do 175 koni mechanicznych.

Serwis z dojazdem do klienta

mechanik firmy AgroMat

Serwisanci stale podnoszą swoje kompetencje dzięki szkoleniom

fot. Mariusz Drożdż

Nieodzownym elementem sprzedaży maszyn jest również autoryzowany serwis, który prowadzimy – mówi Szymon Tracz. Dzięki licznym szkoleniom (…) technicznym, stale powiększamy gdzieś nasze kompetencje.

Serwis dojedzie do klienta, ma bowiem wyposażone w specjalistyczne narzędzia samochody. Jesteśmy w stanie dojechać do klienta pod wskazany adres. Czy to na gospodarstwo, czy to też podczas prac polowych, na pola – dodaje Szymon Tracz.

AgroMat wypracował dla marki Kubota około 10 procent regionalnego rynku

Wacław Karcz, Kubota

Wacław Karcz, regionalny kierownik sprzedaży maszyn rolniczych marki Kubota

fot. Mariusz Drożdż

Współpracę z firmą AgroMat rozpoczęliśmy w 2016 roku – mówi Wacław Karcz, regionalny kierownik sprzedaży maszyn rolniczych marki Kubota. (…) Przez ostatnie 3 lata ich udział rynkowy wynosił średnio około 10 procent. Czyli co dziesiąta maszyna sprzedawana na terenie Opolszczyzny i Dolnego Śląska był to ciągnik w kolorze pomarańczowym. Czyli Kubota.

Ciągnik sprawuje się dobrze

Dariusz Gajewski

Dariusz Gajewski, rolnik ze Starowic Dolnych

fot. Mariusz Drożdż

Kupiliśmy do gospodarstwa (…) ciągnik Kubota w firmie AgroMat w Braszowicach – mówi Dariusz Gajewski, rolnik ze Starowic Dolnych.  Jest to największy model w tej chwili dostępny na polskim rynku. Sprawuje się na razie dobrze, służy nam głownie do transportu, (…) do takich prac średnich powiedzmy, średnio-ciężkich.

Na topie są obecnie duże ciągniki

ciągnik Kubota

W tym roku lepiej sprzedają się większe ciągniki

fot. Mariusz Drożdż

Sprzedaż ciągników jest w tym roku nieco niższa niż w ubiegłym. Ale z jednym wyjątkiem. Lepiej sprzedają się bowiem maszyny o dużej mocy. O najbardziej rozwojowy segment mocy pytamy regionalnego kierownika sprzedaży maszyn rolniczych marki Kubota.  – (…) Obserwujemy w ostatnich latach tendencję do coraz większego zainteresowania dużych rolników ciągnikami o mocach powyżej 120 koni mechanicznych wyjaśnia Wacław Karcz.

Obserwacje te potwierdza Tomasz Rybak, manager projektu Agritrac

Tomasz Rybak, Agritrac

Tomasz Rybak, manager projektu Agritrac

fot. Mariusz Drożdż

Widzimy tendencję, że moce ciągników są troszeczkę większe. Że rolnicy jednak jeżeli kupują już sprzęt, to te moce ciągników są większe. Średnia moc (…) zarejestrowanego ciągnika w tym roku to jest około 108 koni mechanicznych, gdzie w tamtym roku było 105 koni mechanicznych.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena / 5. Liczba głosów

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o