Ceny części zamiennych. Lepiej to przemyśleć przed zakupem ciągnika

Download PDF

Jaki kupić ciągnik? Oto jest pytanie. Gdy dokonujemy wyboru ciągnika, bierzemy pod uwagę moc, cenę, gwarancję, dostępność serwisu i ceny części zamiennych. Jednak wiążemy się z daną marką producenta na trochę dłużej niż tylko okres gwarancyjny.

Każdy ciągnik, niezależnie od producenta, wymaga dobrego serwisowania. To gwarancja jego długotrwałej i bezawaryjnej pracy. Na te wartości główny wpływ ma oczywiście eksploatacja, ale także jakość serwisowania i części zamiennych.

Części zamienne

Magazyn centralny części zamiennych do ciągników Zetor w Kaliszu.

To, ile mogą kosztować części zamienne do ciągnika, wiemy dobrze z opowiadań przyjaciół i znajomych rolników. Nieraz koszt naprawy, wydawałoby się, drobnej usterki przyprawia o zawał serca. Ceny części zamiennych w wielu przypadkach drenują budżet gospodarstwa.

Czy zatem można kupić nowy ciągnik, eksploatować go normalnie, a gdy minie okres gwarancyjny, nie mieć bólu głowy? Oczywiście, że można. To zależy tylko i wyłącznie od podejścia producenta oraz jego polityki cenowej, czyli szacunku do klienta-rolnika.

Ile kosztują części zamienne do ciągnika Zetor?

Taki przykład: ile może kosztować zestaw do przeglądu serwisowego nowoczesnego ciągnika o mocy 75 KM składający się z filtrów, oleju i wszystkich potrzebnych uszczelek? 875 zł netto Zetor Major 80. Dla przykładu cena takiego samego zestawu dla ciągnika 90 KM – 1000 zł netto (Proxima 90 CL)

Zestaw serwisowy Zetor

Zestaw do wykonania przeglądu ciągnika Zetor Major 80. 875 zł netto to znakomita cena.

fot. Adam Ładowski

To niewiele, biorąc pod uwagę, że jest to zestaw fabryczny, na oryginalnych częściach i oleju. Takie podejście do klienta oferuje Zetor Polska z siedzibą w Kaliszu.

Nowoczesne centrum logistyczne na obrzeżach Kalisza to nie tylko główna siedziba Zetora w naszym kraju, ale też miejsce bezpośredniej sprzedaży ciągników czeskiego producenta. To także centrum dystrybucji części zamiennych na terenie naszego kraju.

Magazyn centralny Zetora w Kaliszu

Magazyn Zetora obsługuje zarówno serwisy i dealerów marki, jak i indywidualnych odbiorców oraz sklepy i hurtownie. Na powierzchni magazynowej 27 000 m2 znajduje się ponad 25 000 pozycji w ofercie.

ceny części zamiennych

Magazyn części zamiennych Zetor w Kaliszu. 25 000 oryginalnych części w ciągłej ofercie.

fot. Adam Ładowski

O tym, jak ważna jest szybka dystrybucja części zamiennych, przekonał się niejeden rolnik. Zetor, budując magazyn części na terenie Polski, niesłychanie uprościł szybkość dystrybucji części swojej marki.
Tu nie ma problemu z dostępnością. Od uszczelek aż po elementy maski. Od filtra po kabinę. Wszystko jest dostępne natychmiast, od ręki. Co niezmiernie istotne, nie zapomniano o historycznych modelach z Brna.

Części do starych, ale wciąż sprawnych ciągników Zetora są zawsze dostępne w kaliskim magazynie. Co istotne, wcale nie kosztują krocie. Oryginalny zestaw naprawczy (tłok, tuleja, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia) do modelu 4011 kosztuje 200 zł netto.

Czy oryginalne części zamienne do ciągnika rolniczego mogą być tanie?

Tego, że ciągniki pracują lepiej na oryginalnych podzespołach, nie trzeba nikomu udowadniać. Kaliski magazyn przygotowany jest na każde zamówienie. Można tu zamówić profilowana szybę drzwi za 210 zł netto i filtr do wspomagania za 20 zł.

pakowanie części zamiennych

Wysyłka części zamiennych w Kaliszu trwa pięć dni w tygodniu

fot. Adam Ładowski

Dystrybucja części zamiennych odbywa się pięć dni w tygodniu, a zamówienia docierają do odbiorców w całym kraju już następnego dnia roboczego. Poza paczkami i indywidualnymi zamówieniami z kaliskiego centrum wychodzi dziennie kilkadziesiąt palet z częściami przeznaczonymi dla sklepów i dealerów.

Niezwykłym ukłonem dla użytkowników ciągników Zetor są wspomniane pakiety przeglądowe. W zgrabnym opakowaniu klient dostaje wszystkie elementy potrzebne do dokonania przeglądu serwisowego.

Ile kosztuje przegląd ciągnika Zetor?

Oryginalne filtry, uszczelki i olej przeznaczone do danego modelu ciągnika i jego silnika nie mają wygórowanej ceny, a z ich wymianą poradzi sobie każdy rolnik. To właściwe podejście producenta do obsługi pogwarancyjnej swoich produktów.

magazyn części zamiennych

Łukasz Szydlak Menedżer Zakupu i Logistyki kaliskiego magazynu dogląda wysyłki części zamiennych

fot. Adam Ładowski

Cieszy to także użytkowników ciągników Zetora, którzy otrzymując oryginalne podzespoły, nie muszą szukać oszczędności w zamiennikach nieznanego producenta. O ich często miernej jakości nie musimy przypominać.

Zresztą, gdy filtr oleju silnika do popularnej Proximy 8441 kosztuje 26 zł netto, poszukiwanie zamiennika jest – przyznacie sami niewłaściwym podejściem. Analogicznie, oryginalne końcówki wtryskiwaczy do ciągników C-4011 czy C-360 (i pokrewnych) kosztujące 40 zł netto nie stanowią wyłomu w budżecie, a na pewno sprawdzą się przez lata bezawaryjnie.

W ciągnikach Zetor nie warto szukać oszczędności w zamiennikach. Oryginalne, łatwo dostępne i tanie części zamienne czeskiego producenta to ukłon w stronę wszystkich użytkowników.

Zetor 25

Honorowe miejsce w salonie zajmuje sprawny technicznie Zetor 25

fot. Adam Ładowski

Jak są dostarczane części zamienne do ciągników?

Umiejscowienie na terenie Polski centralnego magazynu części zamiennych powoduje także niskie koszty logistyczne. Dzięki temu zamawiając przesyłkę z częściami, nie musimy się obawiać jej kosztów ani terminu dostarczenia. To ważne, prawda?

Zetor Polska w Kaliszu to także salon i serwis ciągników. To, jak istotna jest dla firmy historia, mówi umieszczony na honorowym miejscu ciągnik Zetor 25. Odkupiony i wyremontowany stoi godnie wśród nowoczesnych następców, przypominając o tradycjach marki Zetor w naszym kraju.

Nawet najlepszy ciągnik może sprawiać prędzej czy później problemy. Jednym z nich są części zamienne, ich ceny i dystrybucja. Zetor Polska znalazł drogę do ich rozwiązania, oferując tanie i oryginalne części zamienne dostarczane szybko i sprawnie.

Salon, serwis i magazyn

Zetor Kalisz

Zetor Polska sp. z o.o. w Kaliszu to także salon sprzedaży i serwis czeskich ciągników

fot. Adam Ładowski

To bardzo ważne, bo w czasach internetu i szybkich zamówień często zdarza się czekanie na części do ciągnika nawet kilka tygodni, co unieruchamia nam sprzęt, wywołując niepotrzebne nerwice i agresję. Wybierając ciągnik, warto wziąć pod uwagę, że nie zawsze będzie on na gwarancji i pod czujnym okiem serwisu. Przyjdzie czas, gdy będziemy zmuszeni pokryć z własnej kieszeni każdą usterkę oraz naprawę i może się to nam nie spodobać.

Dlatego warto przed zakupem ciągnika przemyśleć dostępność i ceny części zamiennych potrzebnych do serwisowania naszej maszyny po okresie gwarancyjnym.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena / 5. Liczba głosów

Pszenica ozima RGT TrefferKup teraz Wysoki i stabilny plon nawet na słabszych stanowiskach

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o