Ceny części zamiennych. Lepiej to przemyśleć przed zakupem ciągnika
Jaki kupić ciągnik? Oto jest pytanie. Gdy dokonujemy wyboru ciągnika, bierzemy pod uwagę moc, cenę, gwarancję, dostępność serwisu i ceny części zamiennych. Jednak wiążemy się z daną marką producenta na trochę dłużej niż tylko okres gwarancyjny.
Każdy ciągnik, niezależnie od producenta, wymaga dobrego serwisowania. To gwarancja jego długotrwałej i bezawaryjnej pracy. Na te wartości główny wpływ ma oczywiście eksploatacja, ale także jakość serwisowania i części zamiennych.
To, ile mogą kosztować części zamienne do ciągnika, wiemy dobrze z opowiadań przyjaciół i znajomych rolników. Nieraz koszt naprawy, wydawałoby się, drobnej usterki przyprawia o zawał serca. Ceny części zamiennych w wielu przypadkach drenują budżet gospodarstwa.
Czy zatem można kupić nowy ciągnik, eksploatować go normalnie, a gdy minie okres gwarancyjny, nie mieć bólu głowy? Oczywiście, że można. To zależy tylko i wyłącznie od podejścia producenta oraz jego polityki cenowej, czyli szacunku do klienta-rolnika.
Spis treści
Ile kosztują części zamienne do ciągnika Zetor?
Taki przykład: ile może kosztować zestaw do przeglądu serwisowego nowoczesnego ciągnika o mocy 75 KM składający się z filtrów, oleju i wszystkich potrzebnych uszczelek? 875 zł netto – Zetor Major 80. Dla przykładu cena takiego samego zestawu dla ciągnika 90 KM – 1000 zł netto (Proxima 90 CL)
To niewiele, biorąc pod uwagę, że jest to zestaw fabryczny, na oryginalnych częściach i oleju. Takie podejście do klienta oferuje Zetor Polska z siedzibą w Kaliszu.
Nowoczesne centrum logistyczne na obrzeżach Kalisza to nie tylko główna siedziba Zetora w naszym kraju, ale też miejsce bezpośredniej sprzedaży ciągników czeskiego producenta. To także centrum dystrybucji części zamiennych na terenie naszego kraju.
Magazyn centralny Zetora w Kaliszu
Magazyn Zetora obsługuje zarówno serwisy i dealerów marki, jak i indywidualnych odbiorców oraz sklepy i hurtownie. Na powierzchni magazynowej 27 000 m2 znajduje się ponad 25 000 pozycji w ofercie.
O tym, jak ważna jest szybka dystrybucja części zamiennych, przekonał się niejeden rolnik. Zetor, budując magazyn części na terenie Polski, niesłychanie uprościł szybkość dystrybucji części swojej marki.
Tu nie ma problemu z dostępnością. Od uszczelek aż po elementy maski. Od filtra po kabinę. Wszystko jest dostępne natychmiast, od ręki. Co niezmiernie istotne, nie zapomniano o historycznych modelach z Brna.
Części do starych, ale wciąż sprawnych ciągników Zetora są zawsze dostępne w kaliskim magazynie. Co istotne, wcale nie kosztują krocie. Oryginalny zestaw naprawczy (tłok, tuleja, pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia) do modelu 4011 kosztuje 200 zł netto.
Czy oryginalne części zamienne do ciągnika rolniczego mogą być tanie?
Tego, że ciągniki pracują lepiej na oryginalnych podzespołach, nie trzeba nikomu udowadniać. Kaliski magazyn przygotowany jest na każde zamówienie. Można tu zamówić profilowana szybę drzwi za 210 zł netto i filtr do wspomagania za 20 zł.
Dystrybucja części zamiennych odbywa się pięć dni w tygodniu, a zamówienia docierają do odbiorców w całym kraju już następnego dnia roboczego. Poza paczkami i indywidualnymi zamówieniami z kaliskiego centrum wychodzi dziennie kilkadziesiąt palet z częściami przeznaczonymi dla sklepów i dealerów.
Niezwykłym ukłonem dla użytkowników ciągników Zetor są wspomniane pakiety przeglądowe. W zgrabnym opakowaniu klient dostaje wszystkie elementy potrzebne do dokonania przeglądu serwisowego.
Ile kosztuje przegląd ciągnika Zetor?
Oryginalne filtry, uszczelki i olej przeznaczone do danego modelu ciągnika i jego silnika nie mają wygórowanej ceny, a z ich wymianą poradzi sobie każdy rolnik. To właściwe podejście producenta do obsługi pogwarancyjnej swoich produktów.
Cieszy to także użytkowników ciągników Zetora, którzy otrzymując oryginalne podzespoły, nie muszą szukać oszczędności w zamiennikach nieznanego producenta. O ich często miernej jakości nie musimy przypominać.
Zresztą, gdy filtr oleju silnika do popularnej Proximy 8441 kosztuje 26 zł netto, poszukiwanie zamiennika jest – przyznacie sami – niewłaściwym podejściem. Analogicznie, oryginalne końcówki wtryskiwaczy do ciągników C-4011 czy C-360 (i pokrewnych) kosztujące 40 zł netto nie stanowią wyłomu w budżecie, a na pewno sprawdzą się przez lata bezawaryjnie.
W ciągnikach Zetor nie warto szukać oszczędności w zamiennikach. Oryginalne, łatwo dostępne i tanie części zamienne czeskiego producenta to ukłon w stronę wszystkich użytkowników.
Jak są dostarczane części zamienne do ciągników?
Umiejscowienie na terenie Polski centralnego magazynu części zamiennych powoduje także niskie koszty logistyczne. Dzięki temu zamawiając przesyłkę z częściami, nie musimy się obawiać jej kosztów ani terminu dostarczenia. To ważne, prawda?
Zetor Polska w Kaliszu to także salon i serwis ciągników. To, jak istotna jest dla firmy historia, mówi umieszczony na honorowym miejscu ciągnik Zetor 25. Odkupiony i wyremontowany stoi godnie wśród nowoczesnych następców, przypominając o tradycjach marki Zetor w naszym kraju.
Nawet najlepszy ciągnik może sprawiać prędzej czy później problemy. Jednym z nich są części zamienne, ich ceny i dystrybucja. Zetor Polska znalazł drogę do ich rozwiązania, oferując tanie i oryginalne części zamienne dostarczane szybko i sprawnie.
Salon, serwis i magazyn
To bardzo ważne, bo w czasach internetu i szybkich zamówień często zdarza się czekanie na części do ciągnika nawet kilka tygodni, co unieruchamia nam sprzęt, wywołując niepotrzebne nerwice i agresję. Wybierając ciągnik, warto wziąć pod uwagę, że nie zawsze będzie on na gwarancji i pod czujnym okiem serwisu. Przyjdzie czas, gdy będziemy zmuszeni pokryć z własnej kieszeni każdą usterkę oraz naprawę i może się to nam nie spodobać.
Dlatego warto przed zakupem ciągnika przemyśleć dostępność i ceny części zamiennych potrzebnych do serwisowania naszej maszyny po okresie gwarancyjnym.