Deutz-Fahr Land: ruszyła fabryka w Lauingen

Decyzja o budowie nowej fabryki Deutz-Fahr Land w Lauingen zapadła w 2013 r, po kilku miesiącach intensywnych prac związanych z badaniem rynku oraz planowaniem. Pod koniec roku zakupione zostały grunty, zaś wiosną 2014 r. ruszyły prace związane budową. W kolejnym roku przystąpiono do prac związanych z wyposażeniem fabryki, zaś już pod koniec roku 2016 uruchomiono produkcję. Zakład opuszczają ciągniki serii 6,7 i 9, o mocy powyżej 130 KM.

Na nowo zakupionym gruncie o powierzchni 150 tys. m2 powstał budynek o powierzchni 42 tys. m2, zaopatrzony w nowoczesne stanowiska montażowe, lakiernicze, a także testowe. Podczas projektowania zakładu, duży nacisk postawiono na wydajność produkcji. Rozkład stanowisk jest ściśle związany z procesem montażu ciągników. Krótkie drogi dostarczenia materiałów oraz bramy w pobliżu poszczególnych stanowisk pozwalają na bezproblemowe dostarczenie dużych elementów do linii montażowej. Ograniczenie manewrowania zwiększa bezpieczeństwo oraz płynność produkcji. Przyległy magazyn dużych części obejmuje 4000 miejsc składowania, zaś zautomatyzowany magazyn części drobnych – 25 tys. miejsc. Potrzebne części są dostarczane za pomocą wózków elektrycznych i trafiają na stanowiska montażowe dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne.

Deutz-Fahr Land: innowacyjny zakład

Ruszyła fabryka deutz-fahr land

Innowacyjnym rozwiązaniem są przenośniki taśmowe, na których przemieszczają się pracownicy linii montażowej (fot. SDF)

Innowacyjnym rozwiązaniem, które funkcjonuje w fabryce Deutz-Fahr Land, jest ruchoma linia montażowa zintegrowana z taśmowymi przenośnikami podłogowymi, poruszającymi się po obu jej stronach. Poruszają się one z jednakową prędkością, co znacznie ułatwia pracę na stanowiskach, ograniczając jednocześnie czas potrzebny do przemieszczania się pracowników.

Ruszyła fabryka deutz-fahr land

Układ amortyzacji przedniej osi jest sprawdzany na oddzielnym stanowisku testowym (fot. SDF)

Kontrola jakości ma miejsce na każdym etapie montażu. Dodatkowo wykonywany jest test układu hydraulicznego i pneumatycznego po zakończeniu montażu układu napędowego.  Po prawidłowym przejściu testu ciągniki są kierowane do lakierni, a następnie do końcowego montażu. Końcowy test dotyczy wszystkich zainstalowanych elementów wyposażenia. Wykonywany jest podczas pracy z różną prędkością obrotową i obciążeniem układów napędowych. Oddzielny test przechodzi układ amortyzacji przedniej osi.

Automatyczna lakiernia wykorzystuje roboty, które w pierwszej kolejności oczyszczają i odtłuszczają podzespoły, a następnie suszą strumieniem powietrza. Na tak przygotowaną powierzchnie nakładany jest lakier, który ma sprostać próbie natrysku soli do 720 godzin bez korozji. Do suszenia wykorzystywana jest energia z własnej elektrociepłowni zasilającej cały zakład.

Budowa fabryki oraz centrum obsługi klienta Deutz-Fahr Arena pochłonęły 90 mln euro.

Tuż obok fabryki Deutz-Fahr Land zbudowany został budynek mieszczący centrum obsługi klienta Deutz-Fahr Arena. Na powierzchni 3800 m2 znajduje się sala wystawiennicza, muzeum, kino, kawiarnia, sklep, sale konferencyjno-szkoleniowe oraz specjalna strefa dla dzieci. Tor testowy znajdujący się na zewnątrz umożliwia zapoznanie się z produktami firmy na żywo.

 

 

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *