Drifting – jak stuningować auto?

Drifting – jak stuningować auto?

Jak rozpocząć swoją przygodę z driftingiem?

Moda na drifting trwa. Ten widowiskowy sport przyciąga coraz więcej młodych ludzi. Jak zacząć przygodę z driftingiem i odpowiednio stuningować samochód? 

Najpierw słychać warkot silnika i pisk opon. Czuć zapach palonej gumy i unoszące się tumany dymu – to znak, że drifterzy są już w akcji! Drifting to niezłe widowisko. Jednak zanim będziemy chcieli spróbować swoich sił w tym sporcie, warto potrenować pod okiem specjalistów.

Wiejski tuning, czyli kilka poprawek

Na nawierzchni śliskiej, przykładowo na śniegu można driftować każdym tylnonapędowym samochodem. Piotr Wróblewski

Piotr Wróblewski zna się na driftingu jak mało kto. Jest kierowcą rajdowym, szkolił pierwszych drifterów w Polsce. Teraz na „rajdowej emeryturze” prowadzi „Rajdową Szkołę Piotra Wróblewskiego”. Na co dzień doradza młodym ludziom, jak najlepiej przygotować się do driftingu i jak stuningować auto.

–  Na nawierzchni śliskiej, przykładowo na śniegu można driftować każdym tylnonapędowym samochodem. Auto może mieć 80 koni, na deszczu 150. Samochód do driftingu na nawierzchni suchej powinien mieć 300 koni mechanicznych, jak jest lekki to wystarczy 200. I musi mieć tylny napęd. Mogą być to stare BMW E36 oraz E30, Mustang, Toyota GT86, Nissan 200SX, Ford GT. Większość nowych aut się do tego nie nadaje – doradza Piotr Wróblewski.

Sztuczka na tylny napęd

wiejski tuning

fot. Pixabay

Wiejski tuning jest bardzo modny. Aby przygotować samochód do driftingu niezbędne są drobne poprawki.

Aby przygotować samochód do driftingu, należy go odpowiednio stuningować. – Dobrze, żeby było odpowiednio twarde zawieszenie i żeby była tzw. szpera z tyłu czyli blokada mechanizmu różnicowego. Tak stuningowany samochód warczy i furczy, ale lepiej jeździ bokiem – podpowiada Piotr Wróblewski.

Zdaniem Piotra Wróblewskiego, przygodę z driftingiem najlepiej rozpocząć na śniegu – nie niszczą się wtedy opony. Dobrze jest zacząć od prostego ćwiczenia, które powinno się wykonać na zaśnieżonym placu wyłączonym z ruchu. – Można zrobić tzw. sztuczkę na tylny napęd. Jedziemy po okręgu o średnicy około 20 metrów w lewą stronę. W pewnym momencie wprowadzamy samochód w poślizg. Jeśli jesteśmy w stanie utrzymać jadąc w lewo koła samochodu skierowane w prawo przez cały okrąg lub kilka okręgów to znaczy, że umiemy driftować. Kolejnym etapem jest przerzucenie samochodu auta z jednego poślizgu w drugi. Samochód jedzie bokiem w lewo i trzeba przerzucić go w drugą stronę. To musi być kilkaset metrów prostej (z 40 metrów szerokości). Na żadnej drodze publicznej nigdy bym tego nie robił – podkreśla Piotr Wróblewski.

Śliska sprawa: odszkodowanie

Każdy poszkodowany w zdarzeniu na nieodśnieżonej drodze, może się starać o odszkodowanie. Choć nie zawsze przynosi to skutek.

11 stycznia 2019

Ciekawostki rolnicze w 100 sekund – m.in. odstrzał dzików

Dowiedz się, jak KE odniosła się do tematu odstrzału dzików w Polsce i ile wsparcia finansowego otrzymają "mali przetwórcy".

Zima na drogach: co gmina, to inna polityka

Odśnieżanie lokalnych dróg każda gmina organizuje we własnym zakresie. Jak to wygląda w praktyce?

10 stycznia 2019

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony AgroFakt.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Informacje te są udostępniane naszym partnerom, z którymi współpracujemy w zakresie marketingu, reklamy i analizowania ruchu na stronie. Podmioty te mogą je łączyć z innymi informacjami, których im udzieliłeś. Kontynuując korzystanie z AgroFakt.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich zamieszczanie w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close