Jaki ciągnik kupić? Podpowiadają… ciągniki

Jaki ciągnik kupić? Podpowiadają… ciągniki

Co, gdyby traktor mógł sam sobie wybrać markę?

Wielu z nas zastanawia się, jaki ciągnik kupić do swojego gospodarstwa. Oprócz budżetu i zastosowań maszyny, pod uwagę bierzemy przede wszystkim jej markę i model. A co, gdybyśmy oddali głos samym traktorom?

Większość ludzi może wybrać, kim chciałoby zostać w przyszłości. Inaczej jest w przypadku maszyn rolniczych, które już na linii produkcyjnej mają przyczepiane logo. Sprawdziliśmy, co stałoby się, gdybyśmy dali traktorom wolność wyboru.

W tym celu skorzystaliśmy z twardych danych AgriTrac (Martin & Jacob). Pod uwagę wzięliśmy rejestracje ciągników z gmin, na terenie których znajdują się omawiane miejscowości. Obejmują one okres od stycznia 2014 r. do sierpnia 2018 r. włącznie.

Rejestracje ciągników we wrześniu

Najpopularniejszym modelem w Ciągniszach i okolicy jest Deutz-Fahr Agrolux 410.

Jaki ciągnik kupić?

Nikt nie pomoże w podjęciu decyzji lepiej niż rolnicy z takich miejscowości jak Ciągnisze czy Maszyna. W pierwszej z nich nie mają sobie równych traktory marki Deutz-Fahr, a w drugiej te z linii produkcyjnej czeskiego Zetora.

Mieszkańcy łódzkich Ciągnisz w ostatnich latach stawiają na model Agrolux 410. Dla odmiany, w pomorskiej Maszynie królują konstrukcje o oznaczeniach Proxima 80Proxima 90 Power. Można więc przypuszczać, że dotychczasowy park maszynowy najbardziej ucieszyłby się z dołączenia któregoś ze wspomnianych towarzyszy.

Zetor Major 80

fot. agrofoto_Dziara

Rolnicy z Kabin, Koła i Silnicy szczególnie chętnie wybierają „nówki” Zetor Major 80.

Idealny traktor

Ciągniki danej marki mają charakterystyczną budowę. Zwykle zanim jeszcze dostrzeżemy logo, już wiemy, z jakiej linii produkcyjnej wyszły. Postanowiliśmy znieść na moment wszystkie ograniczenia i sprawdzić, z jakich elementów chciałby zostać zbudowany traktor.

Co ciekawe, rolnicy z gmin, na terenie których leżą Kabiny, Koło i Silnica, są zgodni co do najlepszej marki fabrycznie nowych ciągników. W ostatnich latach najczęściej rejestrują oni maszyny Zetora. Szczególną sympatią darzą model Major 80. Czyżby był to traktor zarówno z idealnym silnikiem, jak i kabiną i kołami?

Idealny importowany ciągnik posiadałby kabinę New Holland, silnik Massey Ferguson i koła Renault

W poszukiwaniu alternatywy sięgnęliśmy do danych AgriTrac, dotyczących rynku importowego. Okazało się, że gospodarze ze wspomnianych miejscowości przywożą z zagranicy zupełnie inne maszyny. W Kabinach najpopularniejsze są „używki” New Holland, a w Kole te z logo Renault. Rolnicy z Silnicy najczęściej sprowadzają natomiast traktory Massey Ferguson.

Najbardziej pożądany ciągnik z drugiej ręki posiadałby więc niebiesko-białą kabinę i koła z linii produkcyjnej Renault. Pod maską skrywałby silnik z fabryki Massey Ferguson. Ciekawe, co na to właściciele licencji!

Najmocniejsze ciągniki

Co ciekawe, najsłabsze traktory znajdziemy w małopolskiej Ropie i łódzkiej Silnicy

To nie traktory z Silnicy mogą pochwalić się tym, co skrywają pod maską. Najpotężniejsze maszyny wybierają rolnicy z miejscowości Nowe. Średnia moc rejestrowanego tam ciągnika wynosi 126 KM. Dla porównania, w Ropie jest to o 44 KM mniej. Wygląda na to, że tamtejsi gospodarze lubią oszczędzać na ropie!

Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku rynku importowego. Najmocniejsze ciągniki sprowadzają gospodarze z warmińsko-mazurskich Kabin. Mają one średnio 123 KM pod maską. Dla odmiany, najsłabsze traktory trafiają do Silnicy. Przeciętna moc importowanego ciągnika, rejestrowanego tam w ostatnich latach, wynosi zaledwie 54 KM.

Ciągnik w ciągniku AgriTrac

Jaki ciągnik kupić? Podpowiadają rolnicy z „traktorowych” miejscowości.

*Każdorazowo, gdy w materiale jest mowa o sprzedaży ciągników rolniczych, należy ją rozumieć jako sprzedaż mierzoną liczbą rejestracji.

Rynek ciągników. Jakie maszyny wybierano w październiku?

Wzrosły rejestracje zarówno nowych, jak i importowanych traktorów.

9 listopada 2018

Polska konstrukcja na światowym poziomie, czyli jak niczego nie zmarnować

Nic, co ziemia nam da, nie może się zmarnować. Czy kompaktowa owijarka firmy Metal-Fach umożliwi wprowadzenie tej zasady w rolnictwie?

13 listopada 2018

Uszkodzona opona w ciągniku: co robić?

Nowa opona do ciągnika to koszt kilku tysięcy złotych. Uszkodzonej opony nie trzeba jednak od razu wymieniać.

4 listopada 2018

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony AgroFakt.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Informacje te są udostępniane naszym partnerom, z którymi współpracujemy w zakresie marketingu, reklamy i analizowania ruchu na stronie. Podmioty te mogą je łączyć z innymi informacjami, których im udzieliłeś. Kontynuując korzystanie z AgroFakt.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich zamieszczanie w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close