John Deere 6230R i 6250R: nowości w serii 6R
Na konferencji prasowej w niemieckim Mannheim firma John Deere zaprezentowała 2 nowe ciągniki serii 6R: John Deere 6230R i John Deere 6250R. Ciągniki te mają być flagowymi modelami serii 6R.
Ciągniki John Deere 6230R i John Deere 6250R to maszyny o mocy odpowiednio 230 i 250 KM. Najważniejszymi cechami nowych maszyn ze stajni John Deere jest ich niewielka waga (9,3 t) i wysoka moc przypadająca na każdy kilogram masy. Dodatkowo flagowy model 6250R będzie wyposażony w funkcję IPM (Inteligentne zarządzanie mocą), chwilowo zwiększającą moc do 300 KM. To czyni flagowca 6R najmocniejszym ciągnikiem rolniczym w tej klasie wagowej. Na każdy 1 KM przypada bowiem 31 kg masy ciągnika!
Głównym przeznaczeniem modeli 6230R i 6250R będą prace transportowe oraz prace pomocnicze w gospodarstwach. Producent ciągników z logo jelenia na masce przygotował nowe modele z myślą o usługodawcach oraz właścicielach gospodarstw towarowych. W porównaniu do swoich odpowiedników z serii 7R nowe modele będą miały mniejsze opony, mniejszą masę, inną przekładnię oraz większy stosunek mocy do masy.
Lekkie, mocne i mądre
Inna równie ważna cecha wyróżniająca nowe modele to zwiększony udźwig – 5 t z frontu, 10,4 t z tyłu – pozwalający na efektywne wykorzystanie mocy ciągnika. Obie maszyny będą zasilane przez silniki 6,8 l, zostaną też wyposażone w większy zbiornik paliwa. Ulepszona przekładnia AutoPwr według deklaracji producenta ma dostarczać 100% mocy już przy prędkości 3,5 km/h dla ciężkich oraz 47,2 km/h dla lekkich prac transportowych. W momencie osiągnięcia maksymalnej prędkości transportowej obroty silnika automatycznie spadną – prędkość 50 km/h ma być utrzymywana przy 1630 obrotach na minutę, a 40 km/h przy 1300 obrotach. Ma to się przekładać na niższe zużycie paliwa w pracach transportowych.
Oprócz 2 nowych modeli John Deere zaprezentował w Mannheim nowy ergonomiczny dżojstik Command Pro z 11 w pełni programowalnymi przyciskami. Będzie on dostępny opcjonalnie w nowych modelach John Deere 6230R i 6250R, a także w pozostałych ciągnikach serii 6R.
Nowy wymiar nawigacji
Jak przyznali sami prowadzący konferencję, nawigacja w ciągnikach rolniczych nie jest żadną nowością. John Deere w ramach prezentacji aplikacji do zarządzania flotą MyJobConnect zaprezentował również pierwszą nawigację dedykowaną ciągnikom. System nawigacyjny ma uwzględniać drogi polne, mosty oraz ograniczenia utrudniające poruszanie się ciągnikiem: ograniczenia wagowe czy wysokościowe dla danej drogi. Funkcja ta będzie dostępna w Niemczech, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii oraz Danii. Na tę chwilę producent nie podał daty wprowadzenia systemu na polskim rynku.
Zamówienia na nowe traktory 6R są już przyjmowane, pierwsze tego typu maszyny wyjadą z niemieckich fabryk w lipcu 2017 r.