Kombajny zbożowe C5000 marki DEUTZ-FAHR: co nowego?
Spis treści
Nowe kombajny zbożowe C5000 DEUTZ-FAHR kontynuują tradycję siły i niezawodności marki. Seria ta wprowadza do oferty na sezon 2017 ważne nowości.
Kombajny zbożowe C5000 wyposażono w jednostki napędowe Deutz TCD 6.1 L06 Tier 3A, które reprezentują wyjątkowe cechy pozostałych maszyn marki DEUTZ-FAHR. Projekt ten przewiduje wyprowadzenie napędu na obie strony silnika. Pozwala to na oddzielenie napędu układów mechanicznych od hydraulicznych oraz na bezpośrednie przełożenie momentu bez strat mocy. Deutz TCD 6.1 L06 to silnik z 12 zaworami, układem wtryskowym Common Rail z elektronicznym sterowaniem. Mocna i niezawodna jednostka napędowa jest w stanie utrzymać stałą moc, nawet w trakcie nagłych zmian obciążenia. Model C5205 oferuje maksymalną moc 160KM (118kW), z kolei moc modelu C5305 wynosi 180KM (132kW).
Układ napędowy jest sterowany przy pomocy wielofunkcyjnej dźwigni, która pozwala również obsługiwać główne funkcje hedera; obydwa modele są wyposażone w 3-stopniową przekładnię hydrostatyczną.
Wszystkie kombajny zbożowe C5000 posiadają listwy tnące o wysokiej wydajności, o szerokościach: 3,6; 4,2 lub 4,8 m. Monolityczna konstrukcja i tandemowy system Schumacher Easy Cut II, pozwalają na równomierne i pewne cięcie w każdych warunkach, przy małym zużyciu mechanizmów i dużej oszczędności paliwa.
Nowa gama C5000 posiada system omłotu z bębnem o średnicy 600 mm szerokości 1,11 m oraz specjalne klepisko, które regulowane jest w sposób niezależny na wlocie i wylocie masy.
Osiągi, rozumiane jako zdolność oddzielania ziarna, zostały zoptymalizowane przez mechanizm omłotu oraz długie wytrząsacze słomy, zamknięte i zamontowane na łożyskach.
Dobry stan ziarna
Czystość oraz dobry stan ziarna gwarantuje wykorzystanie wielu unikalnych dla marki DEUTZ-FAHR rozwiązań, takich jak: podsiewacz o strukturze monolitycznej, wentylator turbinowy, szerokie sita i system DGR z dwoma mini-młocarniami po dwóch stronach kombajnu (Double Grain Return).
Kombajny zbożowe C5000 wyposażono jest w zbiornik na ziarno o pojemności 4600 l, największej w swojej kategorii. Prędkość wyładowcza wynosi 75 l/s i posiada możliwość wyładowania w każdej pozycji rury, także przy jednoczesnym zbiorze. Dostępna jest także wysoko-wydajna sieczkarnia słomy.
Nowoczesny design kabiny
Kabina COMMANDER CAB EVO jest całkowicie spójna z nowym designem i oferuje wszystkie funkcje sterowania i regulacji niezbędne do pracy. Wszystkie elementy sterujące zostały zaprojektowane w celu uzyskania maksymalnej ergonomii i zapewnienia pewnej jazdy po polach i po drodze. Główne podzespoły (system omłotu i wyładunek ziarna) są uruchamiane za pomocą dźwigni mechanicznych znajdujących się po lewej stronie operatora. Osiągi maszyny mogą być monitorowane za pomocą systemu kontroli strat ziarna, obrotów wentylatora i prędkości obrotowej bębna młócącego.
Osiągi, rozumiane jako zdolność oddzielania ziarna, zostały zoptymalizowane przez mechanizm omłotu oraz długie wytrząsacze słomy, zamknięte i zamontowane na łożyskach.
Jeśli chodzi o czynności przeglądowe, to zastosowane rozwiązania konstrukcyjne są optymalne i pozwalają na łatwy dostęp, w krótkim czasie, do przekładni i najważniejszych punktów obsługowych maszyny.
Każdy szczegół nowych kombajnów zbożowych DEUTZ-FAHR C5000 został przemyślany, aby zapewnić jak najdłuższą trwałość i wydajność pracy. Wybór serii C5000 oznacza, że użytkownik otrzymuje maszynę uniwersalną, o szerokości transportowej poniżej 3 m i z ogumieniem przednimi 620/5R26.
Nowy model DEUTZ-FAHR serii C5000 to idealny wybór dla każdego, kto poszukuje kombajnu zbożowego prostego w obsłudze, o niskim zużyciu paliwa i niskich kosztach eksploatacji.
C5205 | C5305 | |
Silnik | DEUTZ 6.1 L06, Tier 3 12V | DEUTZ 6.1 L06, Tier 3 12V |
Moc maksymalna (kW/KM) | 160 / 218 | 180 / 232 |
Zbiornik paliwa (litry) | 300 | 300 |
Przekładnia | Hydrostatyczna, 3-stopniowa | Hydrostatyczna, 3-stopniowa |
Szerokość bębna młócącego (mm) | 1116 | 1116 |
Średnica bębna młócącego (mm) | 600 | 600 |
Liczba wytrząsaczy | 5 | 5 |
Zbiornik na ziarno (litry) | 4600 | 4600 |
Koła | 18.4-30 AS 12 PR11.5/80-15.3 10 PR | 18.4-30 AS 12 PR11.5/80-15.3 10 PR |
Szerokość robocza hedera | 3,60 – 4,20 – 4,80 | 3,60 – 4,20 – 4,80 |
Kabina | Commander Cab EVO z układem ogrzewania i klimatyzacji | Commander Cab EVO z układem ogrzewania i klimatyzacji |
Masa z hederem (kg) | 8050 | 8050 |
Przeczytaj również: