Prestiż made in Japan

Rozważając zakup nowego ciągnika do naszego gospodarstwa, przyglądamy się wielu modelom. Często o zakupie decyduje rozum, czasem serce lub przyzwyczajenie do danej marki.  Dziś zobaczymy czym charakteryzuje się Kubota M5091.

W klasie do 100 KM mamy duży wybór ciągników. Jest w czym wybierać i przebierać. Dla niektórych liczy się marka, dla innych kolor, jedni patrzą na serwis lub na popularność ciągnika. Wśród wielu marek i modeli uwagę wielu klientów przyciąga ciągnik cenionego wśród rolników japońskiego producenta Kubota M5091.

Dzięki ultranowoczesnym rozwiązaniom maksymalny moment obrotowy o wartości 360 Nm jest uzyskiwany już przy niecałych 1300 obr/min.

Światowe zaufanie

Od pół wieku produkowane z najwyższą starannością wyroby japońskiego producenta cieszą się ciągle rosnącym popytem na światowych rynkach ciągników rolniczych. Stałe prace nad polepszeniem jakości produktów to już domena japońskich inżynierów. Każda generacja nowego modelu lokuje się w czołówkach sprzedaży, a producent duża wagę przykłada do potrzeb klientów. I, co nieraz rzadkie, słucha ich uwag. Przyjrzyjmy się zatem jednemu z  ciągników Kuboty, modelowi M5091. Ten model cieszy się od początku sprzedaży coraz większą popularnością, a w swojej klasie wyróżnia się wieloma pozytywnymi cechami. Przypatrzmy się kilku z nim.

Nowoczesny i cichy silnik

Sercem ciągnika Kubota M5091 jest sprawdzona w innych modelach nowoczesna czterocylindrowa jednostka o mocy 95 KM uzyskiwanej z pojemności 3800 cm3. Ten mocny silnik spełnia wszystkie wymagania czystości spalin, norm hałasu, ale także zastosowanie w nim dwóch wałków wyrównoważających ogromnie wpływa na kulturę jego pracy poprzez zredukowanie wibracji.

Panel sterowania Kubota M5091

Ergonomiczny i czytelny panel sterowania funkcjami ciągnika Kubota M5091.

fot. Kubota

Nowoczesna budowa silnika wpływa na znaczną redukcję zużycia paliwa, co jest możliwe dzięki opracowanemu przez inżynierów Kuboty systemowi zarządzania pracą silnika Work Cruise. Dzięki ultranowoczesnym rozwiązaniom maksymalny moment obrotowy o wartości 360 Nm jest uzyskiwany już przy niecałych 1300 obr/min.

Przyjemność ze zmiany biegów

Ta ogromna moc i moment przekazywane są na koła za pomocą precyzyjnej i lekko pracującej skrzyni biegów. W pełni zsynchronizowana skrzynia posiada sześć przełożeń głównych połączonych z 3-zakresowym reduktorem dla biegów szosowych, polowych

Podnośnik Kuboty M5091

Dwusiłownikowy podnośnik o udźwigu 4100 kg poradzi sobie z każdą maszyną.

fot. Kubota

i pełzających. Sumując wszystkie biegi i półbiegi, daje nam do dyspozycji 36 precyzyjnych przełożeń, które możemy dostosować do każdych warunków polowych i szosowych, a jej działanie uzupełnione jest o jednostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego. Maksymalna prędkość ciągnika wynosząca 40 km/h dzięki nadbiegowi transportowemu nie obciąża silnika, który wówczas osiąga 2060 obr/min.

Czteronapędowa Kubota M5091 dzięki unikalnej konstrukcji przedniej osi z przeniesieniem na koła napędu za pomocą przekładni stożkowych, pozwala na uzyskanie niesamowicie małego promienia skrętu – 4,2 m. Pozwala on na precyzyjne manewry i zawracania nawet z doczepionymi maszynami, praktycznie w miejscu.

Rewers elektrohydrauliczny M5091

Rewers elektrohydrauliczny pod ręką. Wystarczy jeden ruch dłoni żeby zmienić kierunek jazdy.

fot. Kubota

Podnośnik pracujący na dwu pompach hydraulicznych o łącznym wydatku 64 l/min posiada udźwig tylnego dwusiłownikowego TUZ-a aż 4100 kg. To wystarczająco dużo, żeby bezpiecznie użytkować większość dostępnych maszyn rolniczych.

Raz do przodu, raz do tyłu, jednym ruchem dłoni

Kubota M5091 wyposażona jest w szybki elektrohydrauliczny rewers, którego przełącznik zmiany kierunku jazdy umieszczony został tuż pod kierownicą i obsługiwany jest bez potrzeby użycia sprzęgła, za pomocą delikatnych ruchów dźwigni.

Jazda ciągnikiem może być przyjemnością

Fotel Kubota M5091

Wygodny fotel i dodatkowe siedzenie pasażera. Wszystko w standardzie.

fot. Kubota

Do komfortu szybko się przyzwyczajamy, ale Kubota w M5091 dosłownie rozpieszcza użytkownika. Powiększona w tym modelu o 180 mm kabina zachwyca przestronnością. Panoramiczny widok we wszystkich kierunkach osiągnięto dzięki jej całkowitemu przeszkleniu. Poza wygodnym pneumatycznym fotelem operatora znalazło się także homologowane miejsce dla pasażera, a to naprawdę rzadkość.

Kubota poważnie podchodzi do zagadnienia komfortu pracy rolnika i w modelu M5091 poziom hałasu w kabinie został ograniczony do 72 dB, co jest naprawdę doskonałym wynikiem. Także standardowa, bardzo wydajna klimatyzacja z aktywnymi filtrami powietrza przyczynia się do stałego uczucia komfortu zarówno w upalne, jak i chłodne dni.

Kabina Kuboty M5091

Słupki kabiny nie ograniczają widoku operatora.

fot. Kubota

Kubota M5091 ma wiele w standardzie

Wyposażenie standardowe, poza wymienionym, obejmuje prawie półtonowe (470 kg) obciążniki, dwuobwodowy układ automatycznego hamowania przyczep, wałek WOM o dwóch prędkościach, regulowany w pionie automatyczny zaczep transportowy oraz dolny rolniczy. Bez dopłaty otrzymujemy także trzyletnią gwarancję producenta.

Prestiż, świetna jakość, wygoda. Po prostu Kubota.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 4 / 5. Liczba głosów 4

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *