Nagrody AgriTrac: przyznano wyróżnienia dla producentów ciągników

Nagrody AgriTrac zostały przyznane po raz pierwszy. Uhonorowano nimi marki ciągników, których maszyny cieszyły się największą popularnością w ubiegłym roku. Statuetki wręczono podczas targów Polagra-Premiery.

AgriTrac już od kilkunastu lat bada rynek ciągników w Polsce i Europie. W tym roku po raz pierwszy zdecydowano się przyznać producentom prestiżowe wyróżnienia. Okazją do wręczenia statuetek była tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Rolniczych Polagra-Premiery, które odbyły się w Poznaniu w dniach 18–21 stycznia.

Nagrody AgriTrac w dwóch kategoriach

Producenci traktorów rywalizowali w dwóch kategoriach. Przy wyborze laureatów pod uwagę brano ogólną liczbę rejestracji ciągników rolniczych w 2017 roku (I kategoria) oraz rejestracje wyłącznie na klientów indywidualnych (II kategoria). Więcej o rynku tych maszyn w ubiegłym roku pisaliśmy tutaj.

Niekwestionowanym zwycięzcą w obu kategoriach okazał się włoski New Holland. Pełna lista laureatów znajduje się poniżej.

Nagrody AgriTrac 2018

AgriTrac wyróżnił producentów ciągników w dwóch różnych kategoriach.

I kategoria: Rejestracje nowych ciągników rolniczych w 2017 roku

  1. New Holland (1581 szt.)
  2. John Deere (1291 szt.)
  3. Zetor (1201 szt.)

II kategoria: Rejestracje nowych ciągników rolniczych na klienta indywidualnego w 2017 roku

  1. New Holland (1203 szt.)
  2. Deutz-Fahr (860 szt.)
  3. Zetor (819 szt.)

Nagrody AgriTrac są uhonorowaniem całorocznej pracy firm, które są szczególnie cenione przez polskich rolników. Ich wręczeniu towarzyszyły życzenia pomyślności w 2018 roku. Statuetki mają stanowić bowiem motywację do dalszych działań na rzecz rozwoju rynku.

Tego typu wyróżnienie, jak otrzymaliśmy teraz od agencji Martin & Jacob, jest dla nas bardzo cenne, bo podkreśla nasze ogromne zaangażowanie w działania na rynku
Piotr Dziamski (John Deere)

Tego typu wyróżnienie, jak otrzymaliśmy teraz od agencji Martin & Jacob, jest dla nas bardzo cenne, bo podkreśla nasze ogromne zaangażowanie w działania na rynku – komentuje Piotr Dziamski, dyrektor marketingu John Deere Polska.

Oceniając z perspektywy czasu rynek ciągników w 2017 roku, można pokusić się o stwierdzenie, że znaczący wpływ na jego poziom miały negatywne czynniki, które pojawiły się w drugiej połowy 2015 roku i determinowały sprzedaż przez cały 2016 rok. Czynniki te to oczekiwanie na fundusze z programów unijnych, ogólna niepewność i wstrzymywanie się z inwestycjami. Z tym większą dumą i satysfakcją przyjęliśmy informację o zdobyciu przez Deutz-Fahr II-go miejsca w kategorii największej liczby rejestracji ciągników przez klientów indywidualnych. Wyróżnienie to potwierdzenie, że strategia sprzedaży, oparta na długotrwałym procesie budowaniu zaufania do marki i do jej dealerów, sprawdza się i przynosi wymierne rezultaty. Dziękujemy klientom za zaufanie i zapewniamy, że nadal z niezmienną wytrwałością będziemy pracować nad umacnianiem dobrej opinii o produktach Deutz-Fahr – dodaje Anna Makulec, dyrektor marketingu SDF Polska.

Najwięcej niebieskich ciągników

Aż dwie statuetki AgriTrac powędrowały w ręce przedstawicieli marki New Holland. Włoski producent znalazł się na najwyższym szczeblu podium w obu kategoriach.

Naszym priorytetowym zadaniem jest pomoc rolnikom w wyborze jak najlepszych maszyn do ich gospodarstw i jak pokazuje ostatnie 9 lat robimy to skutecznie. Zawsze słuchamy głosu naszych rodaków-farmerów, dopasowując nasze produkty, tj. maszyny, schematy finansowania fabrycznego, szkolenia dla operatorów, programy gwarancyjne i pakiety przeglądów serwisowych, do ich indywidualnych potrzeb. Każdy klient jest dla nas ważny i każdego staramy się obsłużyć na najwyższym poziomie. Oczywiście bardzo duży wkład w nasz sukces mają nasi autoryzowani dealerzy, którzy każdego dnia pomagają naszym klientom, wspierają ich najpierw w wyborze, a później podczas eksploatacji i obsługi serwisowej naszych ciągników – mówi Łukasz Chęciński, marketing manager New Holland.

Uważamy jednak, że rok 2018 przyniesie lepsze warunki dla naszych klientów. Według nas całkowity rynek ciągników w 2018 roku będzie kształtował się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym
Łukasz Chęciński (New Holland)

Poprzedni rok dla polskich rolników nie był łatwy. Jak to często bywa, pogoda też nie była naszym sprzymierzeńcem, najpierw przymrozki w maju i kwietniu, które spowodowały znaczące straty w sadach. Później żniwa, które ze względu na wzmożone opady atmosferyczne w niektórych częściach kraju spowodowały, że nasi polscy rolnicy nie byli wstanie zebrać materiału ze swoich pól. W końcu jesienne opady deszczu powodujące brak rozpoczęcia jakichkolwiek zabiegów agrotechnicznych na przesiąkniętych wodą polach.

Uważamy jednak, że rok 2018 przyniesie lepsze warunki dla naszych klientów. Według nas całkowity rynek ciągników w 2018 roku będzie kształtował się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym, na co bezpośredni wpływ będzie miała ogólna sytuacja gospodarczą w kraju, ale również na świecie, a w szczególności u naszych bezpośrednich sąsiadów. Polscy rolnicy jak i producenci maszyn rolniczych czekają na bardziej dynamiczne wykorzystanie Programów Unijnych, które w perspektywie roku 2018 pozwolą na odważniejsze inwestycje – dodaje Łukasz Chęciński.

„Obowiązkowe narzędzie”

Dzisiaj jest to już rynkowy lider, obowiązkowe narzędzie do tego, by oszacować udziały rynkowe i miejsce poszczególnych marek i modeli
Mariusz Chrobot (AgriTrac, Martin & Jacob)

Nagrody AgriTrac uroczyście wręczono podczas tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Rolniczych Polagra-Premiery. Przedstawiciele firm otrzymali wyróżnienia z rąk Mariusza Chrobota, pomysłodawcy rynkowych analiz sprzedaży ciągników i przyczep rolniczych AgriTrac, oraz Tomasza Rybaka, menedżera projektu.

Są to analizy sprzedaży ciągników rolniczych, mierzone liczbą rejestracji. Dzisiaj jest to już rynkowy lider, obowiązkowe narzędzie do tego, by oszacować udziały rynkowe i miejsce poszczególnych marek i modeli. Mamy przyjemność pracować z większością polskich i zagranicznych firm – mówi o projekcie AgriTrac jego pomysłodawca, Mariusz Chrobot (Martin & Jacob).

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *