Ciągniki New Holland serii T6. Nowa era wydajności
New Holland od lat dostarcza klientom na całym świecie innowacyjne rozwiązania i niezawodne ciągniki rolnicze. Jedną z serii flagowych maszyn są ciągniki New Holland serii T6, które są w stanie sprostać najtrudniejszym zadaniom.
Ciągniki New Holland serii T6 są symbolem nowoczesności, wydajności, a także niezawodności w rolnictwie. Dzięki wszechstronności, innowacyjności oraz ekonomiczności cieszą się uznaniem rolników na całym świecie. Jednocześnie ciągniki New Holland serii T6 wyznaczają nową erę wydajności w nowoczesnym rolnictwie.
Spis treści
New Holland serii T6. Ciągnik wszechstronnego przeznaczenia
Ciągniki New Holland serii T6 są znane ze swojej wszechstronności zastosowań. Dzięki aż sześciu modelom o różnej mocy oraz szerokiej gamie opcji wyposażenia sprawdzają się na każdym polu. Maszyny serii T6 bez problemu podołają pracom charakterystycznym dla współczesnych gospodarstw o profilu roślinnym, ale także zadaniom w gospodarstwach specjalizujących się w intensywnej hodowli bydła. Dzięki mocy, a także oferowanym funkcjom, spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.
New Holland serii T6. Połączenie mocy i ekonomii
Ciągniki serii T6 to maszyny, które charakteryzują się znacznym potencjałem. Są dostępne aż w pięciu poziomach mocy nominalnej: 116, 125, 135, 145 oraz 150 KM. Umożliwia to precyzyjne dopasowanie ciągnika do wielkości i profilu gospodarstwa. Wartość nominalnego momentu obrotowego sięga odpowiednio od 528 do 650 Nm. Co istotne, moment obrotowy jest dostępny już przy niskiej prędkości obrotowej 1500 obr./min. Po pierwsze pozwala to zoptymalizować zużycie paliwa, po drugie także zmniejszyć zużycie silnika. W efekcie przekłada się to na zwiększenie trwałości silnika, a także poziomu jego niezawodności.
Standardowym wyposażeniem ciągników New Holland serii T6 jest system zarządzania mocą silnika EPM (Engine Power Management). W przypadku użycia EPM, w celu utrzymania sprawnej i wydajnej pracy, silnik rozwija większą moc i większy moment obrotowy, w zależności od obciążenia skrzyni biegów, układu hydraulicznego i WOM. Maksymalna moc sięga wówczas od 145 KM (model T6.145) do 175 KM w modelu T6.180. Moment obrotowy, w zależności od modelu, rośnie w granicach 37–46 Nm.
Warto podkreślić, że jesteśmy jedynym producentem, który w tym segmencie, w modelach T6.160 oraz T6.180 oferuje silnik 6-cylindrowy o pojemności aż 6728 cm3. Imponuje on wysoką wydajnością podczas pracy pod dużym obciążeniem. Ta niezrównana wydajność jest połączona z niskimi kosztami eksploatacji oraz trwałością jednostki — wyjaśnia Paweł Kwieciński, specjalista ds. produktu New Holland.
W pozostałych modelach New Holland serii T6 pracują 4-cylindrowe silniki o pojemności 4448 cm3. Wszystkie silniki wykonane są w technologii czterozaworowej i wyposażone w układ wtryskowy common-rail oraz zaawansowany układ oczyszczania, który pozwala spełnić wymagania normy Stage V. Moc trafia na 4 koła za pośrednictwem przekładni Electro Command, która umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegów oraz przekładni dwusprzęgłowych lub bezstopniowych.
Tylny TUZ kategorii 3 we wszystkich modelach dysponuje udźwigiem 7864 kg. Przedni TUZ ma natomiast udźwig 3200 kg. Wydatek pompy hydraulicznej (w zależności od rodzaju przekładni) sięga od 86, przez 121, aż po 150 l/min. Należy podkreślić, że dotyczy to obsługi układów roboczych ciągnika (np. TUZ) oraz wyjść hydrauliki roboczej. Elementy sterowania ciągnika (np. układ kierowniczy) są zasilane niezależną pompą o wydajności 67 l/min.
Ciągniki New Holland serii T6 to nie tylko moc, ale także ekonomia. Nowoczesne silniki o wysokiej efektywności paliwowej przekładają się na niższe koszty eksploatacji. Na obniżenie kosztów serwisowania wpływają też długie interwały serwisowe. W przypadku silników wynoszą one 750 godzin, a w przypadku przekładni 1500 godzin.
Ciągnik z bogatym wyposażeniem
Prócz bogatego wyposażenia ciągniki serii T6 dysponują rozbudowaną gamą opcji, które podnoszą wydajność, a także komfort i bezpieczeństwo pracy. Jedną z funkcji CustomSteer, która pozwala modyfikować przełożenie układu kierowniczego. Dzięki temu operator może określić, ile obrotów koła kierownicy jest wymaganych w celu obrócenia kół z jednego położenia krańcowego do drugiego. Ciągnik można zaprogramować tak, żeby „od oporu do oporu” potrzebny był tylko jeden pełny obrót kierownicy, zamiast standardowych czterech. W kapitalny sposób oszczędza to czas i wysiłek manewrów na uwrociu lub pracy z ładowaczem.
Amortyzowana oś przednia Terraglide podnosi komfort pracy operatora. Układ amortyzacji utrzymuje stały kontakt pomiędzy oponami przedniej osi a gruntem. Tym samym rośnie przyczepność do podłoża i siła uciągu. Po pierwsze zmniejsza to zmęczenie po długim dniu pracy, po drugie poprawia trakcję, a więc w efekcie także wydajność.
Ciągnik można wyposażyć również w zindywidualizowane rozwiązania hamulcowe. Standardowe wysokowydajne hamulce są imponująco skuteczne. Do prac w terenie trudnym lub do intensywnego transportu warto jednak skorzystać z rozbudowanych rozwiązań. Jednym z nich jest np. inteligentny układ hamowania przyczepy, który zapobiega pchaniu ciągnika przez przyczepę podczas hamowania. Tym samym rośnie skuteczność hamowania oraz bezpieczeństwo.
Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.