Ciągniki New Holland serii T6. Nowa era wydajności

New Holland od lat dostarcza klientom na całym świecie innowacyjne rozwiązania i niezawodne ciągniki rolnicze. Jedną z serii flagowych maszyn są ciągniki New Holland serii T6, które są w stanie sprostać najtrudniejszym zadaniom.

Ciągniki New Holland serii T6 są symbolem nowoczesności, wydajności, a także niezawodności w rolnictwie. Dzięki wszechstronności, innowacyjności oraz ekonomiczności cieszą się uznaniem rolników na całym świecie. Jednocześnie ciągniki New Holland serii T6 wyznaczają nową erę wydajności w nowoczesnym rolnictwie.

New Holland serii T6. Ciągnik wszechstronnego przeznaczenia

Ciągniki New Holland serii T6 są znane ze swojej wszechstronności zastosowań. Dzięki aż sześciu modelom o różnej mocy oraz szerokiej gamie opcji wyposażenia sprawdzają się na każdym polu. Maszyny serii T6 bez problemu podołają pracom charakterystycznym dla współczesnych  gospodarstw o profilu roślinnym, ale także zadaniom w gospodarstwach specjalizujących się w intensywnej hodowli bydła. Dzięki mocy, a także oferowanym funkcjom, spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

New Holland serii T6. Połączenie mocy i ekonomii

Ciągniki serii T6 to maszyny, które charakteryzują się znacznym potencjałem. Są dostępne aż w pięciu poziomach mocy nominalnej: 116, 125, 135, 145 oraz 150 KM. Umożliwia to precyzyjne dopasowanie ciągnika do wielkości i profilu gospodarstwa. Wartość nominalnego momentu obrotowego sięga odpowiednio od 528 do 650 Nm. Co istotne, moment obrotowy jest dostępny już przy niskiej prędkości obrotowej 1500 obr./min. Po pierwsze pozwala to zoptymalizować zużycie paliwa, po drugie także zmniejszyć zużycie silnika. W efekcie przekłada się to na zwiększenie trwałości silnika, a także poziomu jego niezawodności.

Standardowym wyposażeniem ciągników New Holland serii T6 jest system zarządzania mocą silnika EPM (Engine Power Management). W przypadku użycia EPM, w celu utrzymania sprawnej i wydajnej pracy, silnik rozwija większą moc i większy moment obrotowy, w zależności od obciążenia skrzyni biegów, układu hydraulicznego i WOM. Maksymalna moc sięga wówczas od 145 KM (model T6.145) do 175 KM w modelu T6.180. Moment obrotowy, w zależności od modelu, rośnie w granicach 37–46 Nm.

Warto podkreślić, że jesteśmy jedynym producentem, który w tym segmencie, w modelach T6.160 oraz T6.180 oferuje silnik 6-cylindrowy o pojemności aż 6728 cm3. Imponuje on wysoką wydajnością podczas pracy pod dużym obciążeniem. Ta niezrównana wydajność jest połączona z niskimi kosztami eksploatacji oraz trwałością jednostki — wyjaśnia Paweł Kwieciński, specjalista ds. produktu New Holland.

W pozostałych modelach New Holland serii T6 pracują 4-cylindrowe silniki o pojemności 4448 cm3. Wszystkie silniki wykonane są w technologii czterozaworowej i wyposażone w układ wtryskowy common-rail oraz zaawansowany układ oczyszczania, który pozwala spełnić wymagania normy Stage V. Moc trafia na 4 koła za pośrednictwem przekładni Electro Command, która umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegów oraz przekładni dwusprzęgłowych lub bezstopniowych.

Tylny TUZ kategorii 3 we wszystkich modelach dysponuje udźwigiem 7864 kg. Przedni TUZ ma natomiast udźwig 3200 kg. Wydatek pompy hydraulicznej (w zależności od rodzaju przekładni) sięga od 86, przez 121, aż po 150 l/min. Należy podkreślić, że dotyczy to obsługi układów roboczych ciągnika (np. TUZ) oraz wyjść hydrauliki roboczej. Elementy sterowania ciągnika (np. układ kierowniczy) są zasilane niezależną pompą o wydajności 67 l/min.

Ciągniki New Holland serii T6 to nie tylko moc, ale także ekonomia. Nowoczesne silniki o wysokiej efektywności paliwowej przekładają się na niższe koszty eksploatacji. Na obniżenie kosztów serwisowania wpływają też długie interwały serwisowe. W przypadku silników wynoszą one 750 godzin, a w przypadku przekładni 1500 godzin.

Ciągnik z bogatym wyposażeniem

Prócz bogatego wyposażenia ciągniki serii T6 dysponują rozbudowaną gamą opcji, które podnoszą wydajność, a także komfort i bezpieczeństwo pracy. Jedną z funkcji CustomSteer, która pozwala modyfikować przełożenie układu kierowniczego. Dzięki temu operator może określić, ile obrotów koła kierownicy jest wymaganych w celu obrócenia kół z jednego położenia krańcowego do drugiego. Ciągnik można zaprogramować tak, żeby „od oporu do oporu” potrzebny był tylko jeden pełny obrót kierownicy, zamiast standardowych czterech. W kapitalny sposób oszczędza to czas i wysiłek manewrów na uwrociu lub pracy z ładowaczem.

New-Holland-serii-T6

Ergonomiczny podłokietnik serii T6

fot. New Holland

Amortyzowana oś przednia Terraglide podnosi komfort pracy operatora. Układ amortyzacji utrzymuje stały kontakt pomiędzy oponami przedniej osi a gruntem. Tym samym rośnie przyczepność do podłoża i siła uciągu. Po pierwsze zmniejsza to zmęczenie po długim dniu pracy, po drugie poprawia trakcję, a więc w efekcie także wydajność.

Ciągnik można wyposażyć również w zindywidualizowane rozwiązania hamulcowe. Standardowe wysokowydajne hamulce są imponująco skuteczne. Do prac w terenie trudnym lub do intensywnego transportu warto jednak skorzystać z rozbudowanych rozwiązań. Jednym z nich jest np. inteligentny układ hamowania przyczepy, który zapobiega pchaniu ciągnika przez przyczepę podczas hamowania. Tym samym rośnie skuteczność hamowania oraz bezpieczeństwo.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 4.3 / 5. Liczba głosów 15

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *