Czym jest technologia Clearfield?

Zachwaszczenie to jeden ze stałych problemów spotykanych w trakcie uprawy rzepaku ozimego. Konkurencja chwastów na początkowym etapie ich rozwoju prowadzi niestety do dużych obniżek plonowania. Dlatego tak ważna jest ochrona herbicydowa rzepaku. Spójrzmy więc, co możemy zyskać, stosując technologię uprawy rzepaku ozimego Clearfield.
Spis treści
Ochrona herbicydowa upraw rzepaku
Technologię produkcji rzepaku ozimego Clearfield tworzy kombinacja dwóch elementów: herbicydu i odmiany. Herbicydem w technologii Clearfield jest Cleravis 492,5 SC, będący połączeniem trzech substancji aktywnych (metazachlor, chinomerak, imazamoks) o uzupełniających się mechanizmach działania. Sprawia to, że omawiana technologia osiąga doskonałe wyniki. Dzieje się tak również dlatego, że wybierane do technologii Clearfield odmiany rzepaku ozimego charakteryzują się odpornością na działający nalistnie imazamoks. Powoduje to, że technologia ta jest całkowicie bezpieczna dla roślin uprawnych.

Odmiany rzepaku Clearfield i herbicyd
Cleravis 492,5 SC
Cleravis 492,5 SC to przykład herbicydu w formie koncentratu zawiesinowego do rozcieńczenia wodą, działającego nalistnie oraz doglebowo. Przeznaczony jest do powschodowego zwalczania chwastów dwuliściennych oraz niektórych jednoliściennych. Stosuje się w dawce 1,5–2,0 l/ha, konieczne z dodatkiem adiuwantu Dash HC w dawce 1,0 l/ha. Środek rozkłada się w ciągu sezonu wegetacyjnego i nie stanowi zagrożenia dla upraw następczych.
Odmiany rzepaku Clearfield
Odmiany wykorzystywane w technologii Clearfield mają naturalną odporność na imazamoks. Są to tradycyjnie wyhodowane odmiany hybrydowe, dopasowane do istniejących warunków na polu oraz technologii uprawy. Propozycją odmian do uprawy Clearfield są odmiany między innymi z linii InVigor: InV1266 CL i InV1166 CL, które charakteryzują się doskonałą zdrowotnością i zimotrwałością oraz wysokim plonem dobrej jakości.
Niezależnie od warunków glebowych
Technologia Clearfield to nowatorskie spojrzenie na ochronę herbicydową. Wyróżnia się możliwością jednoczesnego ograniczania chwastów jedno- i dwuliściennych przy aplikowaniu tylko jednego środka. Clearfield można stosować zarówno w systemie orkowym, jak i bezorkowym. Wysoka skuteczność zabiegu utrzymywana jest nawet w trudnych warunkach glebowych.
Wygoda stosowania zabiegów na chwasty w rzepaku
Elastyczność Clearfield wydłuża czas na przeprowadzenie odchwaszczenia. To niezwykle istotne, gdyż produkty dostępne na polskim rynku często mają krótkie okno aplikacji, co z uwagi na intensywność prac polowych w tym okresie może być sporym problemem. Dodatkowo Clearfield umożliwia przełożenie zabiegu w wypadku niesprzyjającej pogody. Termin aplikacji herbicydu w Clearfield podyktowany jest bowiem fazą rozwojową chwastów. Preparat ten można stosować nawet do 4 tygodni po siewie, jednak optimum przypada na fazę 2–4 liści u zwalczanych roślin niepożądanych.

Ochrona herbicydowa rzepaku – doświadczenie polowe
Oszczędność czasu i pieniędzy
W Clearfield łączenie różnych zabiegów jest bezproblemowe. Herbicyd można mieszać z fungicydami, insektycydami, regulatorami wzrostu oraz niektórymi nawozami dolistnymi. Dodatkowo technologia Clearfield sprawia, że liczbę zabiegów herbicydowych możemy zredukować przynajmniej o jeden, co zmniejsza koszty związane z przejazdami i daje możliwość oszczędności czasu.
Ze środków ochrony roślin należy korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Przed każdym użyciem przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie i informacje dotyczące produktu. Zwróć uwagę na zwroty wskazujące rodzaj zagrożenia oraz przestrzegaj środków bezpieczeństwa zamieszczonych w etykiecie.
Prezentowane informacje w zakresie środków ochrony roślin zawarte w serwisie www.agrofakt.pl nie zawierają pełnej treści etykiet-instrukcji stosowania. Ze środków ochrony roślin należy korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Przed każdym użyciem przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie i informacje dotyczące produktu. Zwróć uwagę na zwroty wskazujące rodzaj zagrożenia oraz przestrzegaj środków bezpieczeństwa zamieszczonych w etykiecie.
Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.