Polagra 2018, czyli rolnicze Premiery już w styczniu
Nowości, spotkania z doradcami, promocje – powodów do wybrania się na targi jest wiele. A przecież już wkrótce poznańskie Premiery na targach Polagra 2018. Zobaczmy, dlaczego i kto odwiedza targi rolnicze.
Firma Martin & Jacob przeprowadziła na panelu rolniczym agrinet24.pl między 2 a 5 grudnia 2017 roku badanie, którego wyniki prezentujemy poniżej. Na ogólnopolskiej losowej próbie, metodą CAWI (respondent jest proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej), przebadano 1000 rolników powyżej 18. roku życia. Wyniki tego badania są interesujące, spójrzmy na nie.
Spis treści
Z jakich powodów odwiedzane są wystawy rolnicze?
– Prezentacja nowości jest tym wydarzeniem, które najbardziej zachęca do odwiedzania targów (60%) – komentuje wyniki dr Aneta Uss-Lik, Market Research Executive z firmy Martin & Jacob. Na drugim miejscu znajduje się możliwość poznania nowych rozwiązań i technologii – podkreślana przez 38% badanych.
Inspiracje wyniesione z takich wydarzeń pozwalają rozwijać i ulepszać własne gospodarstwo. 28% rolników podkreśla też, że targi są okazją do zbierania ciekawych ofert. Natomiast 18% kupuje w tym czasie nowości.
Sezon rozpoczynają Premiery podczas Polagra 2018
Najbliższa okazja pojawi się już w dniach 18-21 stycznia 2018 roku podczas poznańskich targów Polagra Premiery 2018. Zainteresowani rolnicy będą mieli możliwość zobaczyć nowości z kategorii maszyn, sprzętu i narzędzi rolniczych, nawozów, nasion, środków ochrony roślin, pasz czy dodatków paszowych.
Biznes, zakupy czy oglądanie?
Może się wydawać, że mniej ważnym powodem uczestnictwa w targach są bezpośrednie spotkania z producentami (dla 16% badanych) i dystrybutorami (dla 13% badanych). Jeśli jednak spojrzymy na wielkość areału, to dla rolników, którzy posiadają powyżej 100 ha targi mają również charakter biznesowy. Są okazją do kontaktu z producentem, a co za tym idzie – okazją do ustalania warunków zakupu nowego sprzętu – zauważa dr Aneta Uss-Lik.
Bowiem „mniejsi” rolnicy, którzy posiadają do 10 ha lub między 10 a 20 ha, dużo rzadziej deklarują chęć zakupu nowości podczas spotkań targowych (tylko ok. 9% z nich). Dla nich zbliżające się Targi Polagra Premiery to przede wszystkim możliwość zobaczenia nowości na rynku maszyn rolniczych.
Częściej nowości kupują „więksi” – 29% badanych, którzy mają 300 ha gospodarstwo opowiada się za takim celem odwiedzin targowych.
Jednocześnie właśnie ci rolnicy, najczęściej ze wszystkich badanych, przyjeżdżają na targi, aby zapoznać się z nowościami.
Interesujące dla rolnika, są nie tylko takie nowości jak maszyny, czy uprawy ale również i innowacje z zakresu technologii stosowanych m.in. w uprawach (38%). – podsumowuje dr Aneta Uss-Lik, Market Research Executive Martin & Jacob