Promocja polskiego rolnictwa w USA priorytetem – wizyta sekretarza stanu za oceanem
Sekretarz Stanu Jacek Bogucki w ostatnich dniach czerwca gościł w USA. Jednym z elementów wizyty w Stanach Zjednoczonych były rozmowy o współpracy w dziedzinie rolnictwa pomiędzy Polską i USA. Promocja polskiego rolnictwa w USA jest w 2017 roku priorytetem. Jak przebiegła wizyta?
Spis treści
Targi i promocja polskiej żywności
Jak informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wizyta była związana z udziałem w targach rolno – spożywczych Summer Fancy Food. Na tychże targach swoje produkty prezentowało około 30 przedsiębiorców z Polski, a co jeszcze ważniejsze – odwiedzali je również importerzy polskiej żywności na rynek amerykański. Sekretarz Stanu podczas pobytu za oceanem zachęcał także media polonijne do promocji polskiej żywności.
Podczas rozmów z wiceministrem rolnictwa Stanów Zjednoczonych poruszano m.in. kwestię dostępu polskich produktów do rynku USA. Rzecz idzie głównie o jabłka, gruszki, wołowinę, tytoń czy produkty jajeczne. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zwraca uwagę, że sekretatarz Jacek Bogucki zalety żywności z Polski prezentował również podczas spotkań ze środowiskami biznesowymi
Stany Zjednoczone są jednym z najważniejszych odbiorców polskiego eksportu sektora rolno – spożywczego, jeśli pod uwagę weźmiemy kraje spoza Wspólnoty Europejskiej
Oprócz spotkań z wiceministrem rolnictwa USA oraz przedstawicielami świata biznesu Jacek Bogucki rozmawiał także z przedstawicielami Inspekcji Zdrowia Zwierząt i Roślin, Inspekcją Bezpieczeństwa Żywności oraz głównym negocjatorem ds. rolnictwa. Spotkał się również z kongresmenem Stevem Kingiem.
Promocja polskiego rolnictwa w USA priorytetem
Stany Zjednoczone są jednym z najważniejszych odbiorców polskiego eksportu sektora rolno – spożywczego, jeśli pod uwagę weźmiemy kraje spoza Wspólnoty Europejskiej. Jak podkreśla Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wartość eksportu w ubiegłym roku przekroczyła 415 mln USD, przy jednoczesnym utrzymaniu dodatniego salda w obrotach. Warto zaznaczyć, że Stany Zjednoczone zostały określone – m.in. ze względu na dobre wyniki eksportu – jako priorytetowy kraj w planach promocji na 2017 rok. Oznacza to, że promocja polskiego rolnictwa w tym kraju będzie przedmiotem wzmożonych starań.
Rynek Stanów Zjednoczonych jest niezwykle chłonny. To również ponad 300 milionów potencjalnych konsumentów. Mimo różnych opinii to wciąż jeden z najsilniejszych graczy w światowej gospodarce, dlatego kierunek promocji jest jak najbardziej dobry, a przede wszystkim – przyszłościowy. Oby tak dalej.