Promocja polskiego rolnictwa w USA priorytetem – wizyta sekretarza stanu za oceanem

Promocja polskiego rolnictwa w USA priorytetem – wizyta sekretarza stanu za oceanem

Podczas wizyty w Stanach Zjednoczonych sekretarz stanu Jacek Bogucki promował m.in. polską żywność. Rozmawiał także o intensyfikacji współpracy z USA.

Sekretarz Stanu Jacek Bogucki w ostatnich dniach czerwca gościł w USA. Jednym z elementów wizyty w Stanach Zjednoczonych były rozmowy o współpracy w dziedzinie rolnictwa pomiędzy Polską i USA. Promocja polskiego rolnictwa w USA jest w 2017 roku priorytetem. Jak przebiegła wizyta?

Targi i promocja polskiej żywności

Jak informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wizyta była związana z udziałem w targach rolno – spożywczych Summer Fancy Food. Na tychże targach swoje produkty prezentowało około 30 przedsiębiorców z Polski, a co jeszcze ważniejsze – odwiedzali je również importerzy polskiej żywności na rynek amerykański. Sekretarz Stanu podczas pobytu za oceanem zachęcał także media polonijne do promocji polskiej żywności.

Podczas rozmów z wiceministrem rolnictwa Stanów Zjednoczonych poruszano m.in. kwestię dostępu polskich produktów do rynku USA. Rzecz idzie głównie o jabłka, gruszki, wołowinę, tytoń czy produkty jajeczne. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zwraca uwagę, że sekretatarz Jacek Bogucki zalety żywności z Polski prezentował również podczas spotkań ze środowiskami biznesowymi

Stany Zjednoczone są jednym z najważniejszych odbiorców polskiego eksportu sektora rolno – spożywczego, jeśli pod uwagę weźmiemy kraje spoza Wspólnoty Europejskiej

Oprócz spotkań z wiceministrem rolnictwa USA oraz przedstawicielami świata biznesu Jacek Bogucki rozmawiał także z przedstawicielami Inspekcji Zdrowia Zwierząt i Roślin, Inspekcją Bezpieczeństwa Żywności oraz głównym negocjatorem ds. rolnictwa. Spotkał się również z kongresmenem Stevem Kingiem.

Promocja polskiego rolnictwa w USA priorytetem

Stany Zjednoczone są jednym z najważniejszych odbiorców polskiego eksportu sektora rolno – spożywczego, jeśli pod uwagę weźmiemy kraje spoza Wspólnoty Europejskiej. Jak podkreśla Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wartość eksportu w ubiegłym roku przekroczyła 415 mln USD, przy jednoczesnym utrzymaniu dodatniego salda w obrotach. Warto zaznaczyć, że Stany Zjednoczone zostały określone – m.in. ze względu na dobre wyniki eksportu – jako priorytetowy kraj w planach promocji na 2017 rok. Oznacza to, że promocja polskiego rolnictwa w tym kraju będzie przedmiotem wzmożonych starań.

Rynek Stanów Zjednoczonych jest niezwykle chłonny. To również ponad 300 milionów potencjalnych konsumentów. Mimo różnych opinii to wciąż jeden z najsilniejszych graczy w światowej gospodarce, dlatego kierunek promocji jest jak najbardziej dobry, a przede wszystkim – przyszłościowy. Oby tak dalej.

Pomoc w oddłużaniu gospodarstw – sporo wątpliwości

Prawie 2 tys. gospodarzy nie radzi sobie z obsługą kredytów!

17 września 2018

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony AgroFakt.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Informacje te są udostępniane naszym partnerom, z którymi współpracujemy w zakresie marketingu, reklamy i analizowania ruchu na stronie. Podmioty te mogą je łączyć z innymi informacjami, których im udzieliłeś. Kontynuując korzystanie z AgroFakt.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich zamieszczanie w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close