Przyczepa na żniwa

Sprawdzona przyczepa na żniwa jest na wagę złota. Dlaczego? Nikomu nie trzeba tłumaczyć. Jednak często jest niedoceniana, a jej stan techniczny pozostawia wiele do życzenia.

Przyczepa rolnicza to tylko na pozór nieskomplikowany element wśród naszych maszyn. Jak każdy dopuszczony do ruchu na drogach publicznych pojazd podlega obowiązkowi rejestracji i odpowiadamy za jej stan techniczny. Przyczepa na żniwa powinna być sprawdzona i właściwie przygotowana.

Budowa przyczepy

Przyczepa rolnicza to dla laików tylko rama z budą na kołach i kilkoma kablami. Jak żadna inna maszyna rolnicza podlega często ekstremalnym przeciążeniom, a czas i prawa fizyki nie są dla niej łaskawe.

Trzeba pamiętać, aby jej nie przeładowywać. Każda z przyczep ma tablicę z dopuszczalną masą całkowitą, której przestrzeganie jest w naszym własnym interesie. Wszelkie przeładowania na pewno nie służą jej trwałości.

przyczepa na żniwa

Sprawdzona przyczepa na żniwa nie przyniesie nam niespodzianek.

Przeładowanie

Koszty transportu i czas nieraz powodują, że dokładamy kolejne nakładki na burty i tak wyładowaną zbożem wyjeżdżamy na drogi publiczne. Przeładowanie może być jednak bardzo niebezpieczne dla jej konstrukcji, a także potrafi wzbudzić zainteresowanie policji.

Sprawdź opony

Pamiętajmy także o oponach i ich wytrzymałości. Nawet najlepsze ogumienie potrafi nagle wystrzelić pod ciężarem ładunku. Kupowanie wielonakładkowych ( 16-18 PR) opon to często półśrodek niewart poniesionych kosztów.

Jeśli o oponach mowa, to oczywiście w naszym interesie jest ich sprawdzenie przed sezonem. Aby uniknąć „kapcia” w czasie transportu ładunku, warto je przejrzeć. Sprawdzenie stanu opon, dętek i ich zaworów, czy zalecanego ciśnienia nie powinno zająć dużo czasu i przyczyni się do bezpiecznego transportu ładunku.

Instalacja elektryczna przyczepy

Przyczepa musi posiadać sprawną instalację elektryczną i działające oświetlenie wraz z pasywnymi urządzeniami odblaskowymi. Pamiętajmy także o obowiązkowym trójkącie wyróżniającym mocowanym w widocznym miejscu na tylnej burcie.

Sprawność instalacji hamulcowej przyczepy to także nasz obowiązek. Wielotonowy ładunek i prędkość wymagają sprawnego hamowania nie tylko w sytuacjach awaryjnych, ale i w normalnym ruchu drogowym.

Sprawna i utrzymana w dobrym stanie przyczepa na żniwa na pewno nie sprawi mam niemiłych niespodzianek i co ważne, zapewni bezpieczeństwo nam i innym. Pamiętajmy o tym.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 5 / 5. Liczba głosów 2

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Tagi: żniwa

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *