Rozpoczyna się sezon na kosiarki: na co warto uważać?

Powoli zbliża się do nas wiosna, czas więc zacząć myśleć o przydomowych ogródkach i trawnikach. Miłośnicy zadbanej i równej trawy zaczynają się powoli rozglądać za odpowiednim sprzętem. Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze kosiarki?

Kosiarka to nie wszystko…

Dobry sprzęt to podstawa, by mieć wypielęgnowany ogród. Jednak podczas zakupu kosiarki warto zwrócić uwagę na gwarancję i listę komponentów, które obejmuje.

– Warunki gwarancji są bardzo istotnym elementem w procesie zakupu. Mają także bezpośredni wpływ na cenę produktu – tłumaczy Stanisław Wolski, szef serwisu John Deere Polska. Jak dodaje, pod uwagę należy wziąć takie czynniki jak „wyłączenia” z gwarancji oraz warunki dodatkowe. Może mieć to szczególne znaczenie w przypadku maszyn czy sprzętów, które są często użytkowane. Jak podkreśla Stanisław Wolski: – W przypadku naszych kosiarek wyłączeniu ulegają części eksploatacyjne, takie jak noże i paski klinowe.

Warunki gwarancji są bardzo istotnym elementem w procesie zakupu. Mają także bezpośredni wpływ na cenę produktu.

Stanisław Wolski, szef serwisu John Deere Polska

Postaw na jakość…

Przed zakupem kosiarki warto przejrzeć oferty i zastanowić się, czy wybieranie sprzętu tańszego jest wskazane. Tanie kosiarki mogą być nietrafionym zakupem, ponieważ to w nich najczęściej zostają zastosowane gorszej trwałości komponenty, które, w razie gwarancji, są z niej wyłączone. W efekcie producent nie jest zobligowany do nieodpłatnej naprawy sprzętu w ramach bieżącej gwarancji.

Z gwarancją związana jest także inna kwestia. To czas, przez jaki dokument obowiązuje. Na każdy produkt oferowany dla potrzeb konsumenckich, zgodnie z polskim prawem, rękojmia wynosi 2 lata. Dlatego też gwarancja, aby mała jakikolwiek sens, nie powinna być krótsza niż 24 miesiące. Niektórzy producenci na swój sprzęt udzielają nawet kilkuletnich gwarancji.

– W naszym przypadku 4-letnią gwarancją objęliśmy kosiarki samojezdne serii X300 i X500, w tym także nowy model X350R. Wynika to z niskich kosztów napraw w historii użytkowania danej maszyny. Małe ryzyko producenta pozwala na to, by gwarancja była dłuższa – mówi szef serwisu John Deere Polska.

Im lepiej wykonany produkt, tym mniejsze szanse na to, że sprzęt będzie wracał do producenta w ramach gwarancji.

Im lepiej wykonany produkt, tym mniej napraw

Polityka firmy jest z reguły zależna od historii napraw. Im lepiej wykonany produkt, tym mniejsze szanse na to, że sprzęt będzie wracał do producenta w ramach gwarancji. Dla przykładu samochody marki KIA objęte są 7-letnią gwarancją.

– O okresie gwarancji zdecydowały badania oraz wdrożony przez fabryki KIA system jakości. Z gwarancji wyłączone zostały tylko elementy eksploatacyjne i na części „obce”, czyli np. opony czy akumulator ­­– tłumaczy diler marki KIA, Leszek Liszyński z Lee Motors.

Jaka jest więc dobra gwarancja? Dilerzy zgodnie podkreślają, że to taka, w której jest wyłączonych jak najmniej części „eksploatacyjnych” oraz… która jest dłuższa od gwarancji oferowanej przez konkurencję.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *