Syngenta świętuje 150-lecie powstania Działu Warzyw

Syngenta świętuje 150-lecie powstania Działu Warzyw

W Polsce Syngenta jest liderem sprzedaży nasion papryki, kukurydzy słodkiej, brokułu, cukinii oraz kalafiorów wiosennych i letnich.

W 2017 roku firma Syngenta obchodzi 150. jubileusz powstania działu nasion warzyw. Syngenta jest jednym z wiodących producentów nasion warzyw na świecie. Dział Warzywny firmy zatrudnia ponad 2400 pracowników, a centra dystrybucji oraz Badań i Rozwoju znajdują się w 30 krajach. W swoim portfolio Syngenta posiada około 2500 odmian trzydziestu różnych gatunków upraw. Na świecie firma zajmuje pierwszą pozycję w sprzedaży nasion kapustnych, dyniowatych i kukurydzy cukrowej, a drugą w nasionach pomidora i słodkiej papryki.

Syngenta w Polsce

W Polsce Syngenta jest liderem sprzedaży nasion papryki, kukurydzy słodkiej, brokułu, cukinii oraz kalafiorów

Jubileusz marki Syngenta

Syngenta obchodzi w tym roku jubileusz 150 lat istnienia działu nasion warzyw.

wiosennych i letnich. Specjalizuje się w nasionach roślin kapustnych i jako jedyna na polskim rynku oferuje odmiany odporne na kiłę kapusty.

Tomasz Górski, Vegetable Seeds BU Commercial Manager odpowiedzialny w Syngenta za Polskę, kraje bałtyckie, Czechy i Słowację mówi: „Jesteśmy bardzo dumni z naszego długiego dziedzictwa w produkcji nasion warzyw. Od wielu pokoleń wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, aby zaspokoić potrzeby producentów i konsumentów na całym świecie. Dziś, jeszcze bardziej niż kiedykolwiek, koncentrujemy się na oferowaniu innowacji naszym klientom i całemu łańcuchowi wartości, aby sprostać społecznemu zapotrzebowaniu na smaczne, pożywne i wysokiej jakości warzywa dostępne przez cały rok „.

Innowacje

Przykładami wprowadzonych przez Syngenta innowacji są m.in. pierwsza papryka bezpestkowa oraz brokuł odmiany Monflor F1 – niezwykle zielony, o wysokiej i stałej jakości różyczki oraz dłuższej łodyżce. Dzięki tym cechom warzywo spełnia oczekiwania zarówno producentów jak i konsumentów, którzy cenią brokuły o głębokiej, zielonej barwie i doskonałym smaku. W portfolio firmy znajdują także różnorodne odmiany coraz bardziej popularnych pomidorów koktajlowych, w tym oryginalny czarny MiniKumato o niezwykle słodkim smaku oraz soczystym i zwartym miąższu.

Opracowując nowe odmiany nasion Syngenta ma na uwadze nie tylko smak, jakość, trwałość i wygląd warzyw, ale także większy plon, odporność na choroby i szkodniki, łatwy zbiór, mycie, przetwarzanie i pakowanie. Postępy w innowacjach firma prezentuje co roku na wydarzeniu o nazwie Fields of Innovation w holenderskim mieście Wervershoof. Tegoroczna edycja, zaplanowana na 26-28 września, będzie okazją do zapoznania się z ponad 180 odmianami warzyw kapustnych i 70 odmianami warzyw liściastych. Wśród nich znajdą się różnobarwne kalafiory, czerwona brukselka, wieloróżyczkowe brokuły oraz cała kolekcja sałat, w tym bardzo odporne na mączniaka rzekomego sałaty rzymska, batawska oraz babyleaves.

Bardzo ważny jest klient

Papryka

W Polsce Syngenta jest liderem sprzedaży nasion papryki, kukurydzy słodkiej, brokułu, cukinii oraz kalafiorów wiosennych i letnich. Fot. Agrofoto.pl , użytkownik: AdamSzarek

„Od wielu lat obserwujemy rynek i dostosowujemy się do lokalnych wymagań mając do dyspozycji najbardziej wyspecjalizowanych ekspertów w branży”, mówi Tomasz Górski. „Konsumentów coraz bardziej interesuje zdrowa żywność, wytworzona zgodnie z zachowaniem zasad produkcji zintegrowanej i oparta na odpowiedniej technologii ochrony roślin.” Aby pomóc producentom spełnić wysokie oczekiwania klientów i uzyskać jak najlepszy plon z odmian Syngenta, firma prowadzi szereg ciekawych projektów. Wśród nich znajdują się m.in. EasyBroQ – połączenie nowych odmian oraz specjalnie skonstruowanego kombajnu do zbioru i różyczkowania brokułów bezpośrednio na polu, a także Onion Leader – doradczy program skierowany do najlepszych producentów cebuli, poprzez który Syngenta pomaga im w uzyskiwaniu wysokich i dobrej jakości plonów.

Historia działu nasion warzyw Syngenta sięga 1867 roku, kiedy to dwóch holenderskich przedsiębiorców o nazwiskach Sluis i Groot założyło spółkę eksportującą nasiona kapusty. Od tamtej pory miało miejsce kilka fuzji i przejęć. W 1963 roku Sluis & Groot została częścią Zaadunie BV, a tę z kolei w 1980 roku kupiła szwajcarska spółka Sandoz. 16 lat później doszło do połączenia Sandoz z CIBA i powstania firmy Novartis. W 2000 roku doszło do fuzji działów rolniczych Novartis i Astra Zeneca, w efekcie której powstała Syngenta.

Dopłaty na zalesianie – rozpoczął się nabór wniosków.

Czy to się opłaca? Jakie wsparci można otrzymać? Jakie warunki trzeba spełnić, żeby uzyskać dofinansowanie? Kiedy będzie wypłata środków?

9 czerwca 2018

Skargi na rolników to duży problem! Co na to resort rolnictwa?

Sprawdź, co na temat zmian proponowanych przez gospodarzy sądzi ministerstwo.

16 czerwca 2018

Modernizacja gospodarstw rolnych – niebawem nabór wniosków!

Dofinansowanie do 900 tys. na rozwój produkcji prosiąt i 500 tys. zł na produkcję mleka i bydła mięsnego!

20 czerwca 2018

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony AgroFakt.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Informacje te są udostępniane naszym partnerom, z którymi współpracujemy w zakresie marketingu, reklamy i analizowania ruchu na stronie. Podmioty te mogą je łączyć z innymi informacjami, których im udzieliłeś. Kontynuując korzystanie z AgroFakt.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich zamieszczanie w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz jednak dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w każdym czasie. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close