Wielozadaniowy ciągnik – Kubota M6001 Utility

Kubota oferuje nowy wielozadaniowy ciągnik rolniczy dla wymagających klientów. Kubota serii M6001 Utility z niezawodnym silnikiem, nowoczesną przekładnią typu PowerShift oraz wydajną hydrauliką sprosta nawet najtrudniejszym zadaniom.

Wielozadaniowy ciągnik Kubota serii M6001 Utility powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Pięć poziomów mocy jego silników i dwa rozstawy osi umożliwiają skonfigurowanie ciągnika, który w efekcie będzie idealnie dopasowany do potrzeb, typu gospodarstwa oraz możliwości finansowych nabywcy.

Kubota o mocy ponad 100 KM

Pod maską najnowszego wielozadaniowego ciągnika marki Kubota znajdziemy jeden z dwóch typów silników. Ich moc mieści się w przedziale 104-143 KM. Silniki obu typów wyposażone są w turbosprężarkę i intercooler.

W modelach M6-101 U oraz M6-111 U (rozstaw osi 2440 mm) pracuje 4-cylindrowy silnik o pojemności 3,8 litra. Rozwija on moc 104 lub 111 KM. Oferuje także 346 lub 379 Nm momentu obrotowego.

Wielozadaniowy ciągnik Kubota M6001 Utility

Wielozadaniowy ciągnik Kubota serii M6001 Utility to 5 modeli różniących się wielkością i mocą silnika, która sięga od 104 do 143 KM oraz rozstawem osi – 2440 lub 2685 mm.

fot. Daniel Biernat

Natomiast do napędu traktorów M6-121 U, M6-131 U oraz M6-141 U (rozstaw osi 2685 mm) służy dobrze znany z większych modeli Kuboty, sprawdzony, niezawodny i trwały silnik o pojemności 6,1 l. Czterocylindrowy diesel ma moc 123, 133 lub 143 KM i dysponuje 503, 544 lub 566 Nm momentu obrotowego.

Maksymalny moment obrotowy oba silniki osiągają już przy 1500 obr./min. Co istotne około 90 procent momentu jest dostępne już przy 1000 obr./min. Tak płaska krzywa przebiegu momentu jest gwarancją efektywności obu silników. Krótko mówiąc osiągają wysoką wydajność przy niskich obrotach i tym samym niskim zużyciu paliwa

Silniki Kubota są dostępne z systemem Work Cruise. Służy on utrzymaniu stałej prędkości obrotowej silnika w momencie wzrostu jego obciążenia. Tym samym Work Cruise jest szczególnie przydatny, gdy wymagane jest precyzyjne utrzymanie obrotów WOM i stałej prędkości jazdy.

Wielozadaniowy ciągnik z przekładnią PowerShift

Wielozadaniowy ciągnik Kubota M6001 Utility  Moc silnika jest przekazywana na 4 koła za pośrednictwem przekładni typu PowerShift, która w Kubocie M6001 Utility nosi handlową nazwę Intelli-Shift. Operator ma do dyspozycji 24 biegi do przodu i tyle samo do tyłu. Jednak skrzynię można rozbudować o opcjonalny reduktor biegów pełzających. W rezultacie liczba przełożeń przekładni wzrasta wówczas do 32.

Konstrukcja przekładni typu PowerShift umożliwia zmianę biegów pod obciążeniem. Takie rozwiązanie zapobiega niekorzystnej utracie prędkości podczas zmiany biegu w trakcie ciężkich prac polowych. Dzięki temu można uzyskać maksymalną wydajność w każdych warunkach terenowych.

Wielozadaniowy ciągnik Kubota M6001 Utility

Napęd jest przenoszony na 4 koła za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni typu PowerShift o 24 przełożeniach, które można zmieniać pod obciążeniem.

fot. Daniel Biernat

Przekładnia Intelli-Shift jest skrzynią zautomatyzowaną. Oznacza to, że po wybraniu trybu pracy automatycznej operator może zdać się całkowicie na elektronikę. Przekładnia sama będzie dobierała przełożenia najlepiej dopasowując bieg do aktualnego obciążenia.

Traktor z wydajną hydrauliką

W ciągnikach Kubota serii M6001 Utility zastosowano dwa warianty układu hydraulicznego o nieznacznie różniących się parametrach. W mniejszych modelach M6-101 U oraz M6-111 U hydraulika osiąga wydajność 124 l/min, w tym na złączach hydraulicznych i TUZ 62 l/min. Natomiast w modelach o większym rozstawie osi, czyli Kubota M6-121 U, M6-131 U oraz M6-141 U wydajność wynosi 125 l/min, ale na złącza hydrauliczne i tylny TUZ przypada 68,2 l/min.

Ciągnik Kubota serii M6001 Utility bez problemu uniesie maszyny towarzyszące przeznaczone do tej klasy ciągników. Udźwig tylnego TUZ w modelach M6-101 U i M6-111 U wynosi 5000 kg. W większych modelach Kubota M6-121 U, M6-131 U oraz M6-141 U tylny TUZ ma udźwig 6100 kilogramów.

Wielozadaniowy ciągnik Kubota M6001 Utility

Tylny TUZ modeli z mniejszym rozstawem osi ma udźwig 5000 kg. W modelach M6-121 U, M6-131 U oraz M6-141 U udźwig sięga 6100 kg.

fot. Daniel Biernat

Standardowo ciągnik Kubota serii M6001 Utility ma dwie sekcje hydrauliczne. Jednak ich liczbę można zwiększyć. W efekcie liczba rozdzielaczy hydraulicznych może wzrosnąć do trzech lub czterech. Podnosi to wydajność dzięki możliwości realizacji kilku zadań jednocześnie.

Ładowacz marki Kubota

Z myślą o ciągniku serii M6 Utility specjaliści Kuboty zaprojektowali nowy model ładowacza czołowego. Jest niezwykle prosty w obsłudze. Urządzenie można samodzielnie zamontować bez użycia narzędzi. Ponadto standardowe złącze Euro pozwala na szybki montaż osprzętu ładowacza – łyżki, wideł do palet lub chwytaka bel. Specjalny szybkosprzęg umożliwia natomiast błyskawiczne podłączenie przewodów hydraulicznych.

Wielozadaniowy ciągnik Kubota serii M6001 Utility to maszyna z dwoma fabrycznymi punktami mocowania ładowacza. Operator może więc wybierać. Po pierwsze punkt, który pozwala osiągnąć największą wysokość ładowania. Po drugie miejsce mocowania, które umożliwia wykorzystanie maksymalnej ładowności.

Agrofakt - M6001 Utiility

Do wielozadaniowych ciągników serii M6001 Utility Kubota opracowała specjalny model ładowacza czołowego o udźwigu 1950 lub 2212 kg oraz wysokości podnoszenia 3700 lub 4099 mm.

fot. Kubota

Praca w miejscach o ograniczonej przestrzeni jest łatwa dzięki niezwykłej zwrotności ciągnika. Po pierwsze kąt skrętu przednich kół Kuboty serii M6001 Utility wynosi aż 55 stopni, a po drugie średnica zawracania ciągnika o mniejszym rozstawie osi to tylko 8,2 m.

Ciągnik M6001 Utility z komfortową kabiną

Przestronna kabina z szeroko otwieranymi drzwiami ma konstrukcję czterosłupkową. Dzięki temu operator ma niezakłóconą widoczność we wszystkich kierunkach. Standardowa klimatyzacja z czytelnym i łatwym w obsłudze panelem sterowania zapewnia komfort termiczny. Pneumatycznie amortyzowany fotel minimalizuje zaś zmęczenie podczas długiej pracy. Seryjnym wyposażeniem Kuboty serii M6001 Utility jest także otwierane okno dachowe. Dzięki niemu operator bez problemu może obserwować ładowacz czołowy w jego najwyższym położeniu.

Hydraulika Kubota, sterowanie WOM

Elementy sterowania różnią się kolorystyką. Pomarańczowe odpowiadają za pracę przekładni, czarne za hydraulikę, a żółte sterują pracą WOM.

fot. Daniel Biernat

Elementy sterowania ciągnikiem są zgrupowane na konsoli z prawej strony kabiny oraz na zintegrowanym z fotelem podłokietniku. Ich rozmieszczenie jest logiczne, a obsługa intuicyjna. Ponadto elementy sterowania różnią się kolorystyką. Pomarańczowe na przykład odpowiadają za pracę przekładni, czarne obsługują hydraulikę, a żółte sterują pracą WOM.

Ciągnik M6001 Utility z ISOBUS

Dzięki fabrycznym zestawom Kubota traktory serii M6001 Utility można rozbudować do standardu ISOBUS. Terminale Kubota umożliwiają wówczas przesyłanie danych pomiędzy ciągnikiem i maszynami towarzyszącymi kompatybilnymi z technologią ISOBUS.

Wielozadaniowy ciągnik Kubota serii M6001 Utility jest dostępna z opcjonalnym 7-calowym terminalem IsoMatch Tellus Go 7 lub 12-calowym IsoMatch Tellus Pro 12. Oba terminale są rzecz jasna certyfikowane zgodnie z normą ISOBUS. Bardziej rozbudowany IsoMatch Tellus Pro 12 umożliwia jednoczesne wyświetlanie danych nawet z dwóch różnych maszyn towarzyszących pracujących w standardzie ISOBUS.

W monitorach Kubota można zainstalować także dodatkowe oprogramowanie kontroli sekcji i zmiennego dawkowania. W efekcie ich stosowania rośnie wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów paliwa i zużycia materiałów produkcyjnych.

Kubota - ISOBUS pozwala korzystać z rozwiązań dla rolnictwa precyzyjnego

Wszystkie modele Kubota serii M6001 Utility można rozbudować do standardu ISOBUS co pozwala korzystać z rozwiązań dla rolnictwa precyzyjnego.

fot. Kubota

Elastyczne finansowanie KUBOTA Finance

Kubota proponuje najkorzystniejszy sposób sfinansowania zakupu nowego traktora w programach KUBOTA Finance. Krótko mówiąc, korzystając z fabrycznego finansowania klient wybiera sposób kredytowania, który będzie najbardziej dopasowany do jego możliwości, sezonowości przychodów i specyfiki jego gospodarstwa. Decydując się na jeden z 6 promocyjnych programów KUBOTA Finance (oferta finansowania ciągników rolniczych) można wybrać:

  • po pierwsze wielkość wkładu własnego,
  • po drugie wysokość rat,
  • i po trzecie częstotliwość ich spłaty i po czwarte długość trwania umowy kredytowej.

Na przykład w programie “4×25%” nabywca wpłaca 25% ceny nowego ciągnika plus 1 zł (słownie jeden) prowizji. Pozostałą część spłaca w trzech równych ratach płatnych co 6 miesięcy. Okres trwania umowy kredytowej 18 miesięcy, a jej koszt to 102%.

Preferującym dłuższy okres spłaty KUBOTA Finance proponuje program “3 lata”. W tym wypadku wkład własny wynosi 40% + 1 zł prowizji. Pożyczony kapitał spłacany jest w 6 półrocznych ratach po 10%. Suma wszystkich opłat to 103%, a czas trwania umowy to tytułowe 3 lata.

Jeśli klientowi zależy natomiast na niskich ratach miesięcznych może skorzystać z programu “35m/48m”. Wkład własny wyniesie wówczas 35%, a prowizja 2%. Spłata w 47 ratach po 1,383%. Okres trwania umowy to 48 miesięcy, a suma opłat 104%.

Warto wiedzieć, że w programach promocyjnego finansowania KUBOTA Finance stopa bazowa pozostaje zawsze stała.

Zalety gwarancji KUBOTA Care

Japoński producent oferuje dla modeli serii M7003 ponadstandardową ochronę gwarancyjną KUBOTA Care www.kubotafinance.pl/kubota-care/. Na ofertę składa się kilka elementów. Po pierwsze przedłużenie gwarancji nawet do 5 lat lub 5000 godzin eksploatacji, w zależności co nastąpi wcześniej. Ponadto, pokrycie kosztów części zamiennych i robocizny. Po trzecie elastyczne warianty długości objętego gwarancją przebiegu. Pakiety KUBOTA Care zaczynają się od 2000 godzin i każda kolejna opcja obejmuje o 500 godzin więcej, aż do 5000 godzin.

Dzięki ofercie KUBOTA Care nabywcy ciągników zyskują również przy ewentualnej odsprzedaży maszyny. Przedłużenie gwarancji można bowiem przenieść na nowego właściciela ciągnika.

Czytaj również: Kubota M6001 Utility – traktor z PowerShift

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 3.9 / 5. Liczba głosów 9

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *