Zetor Major. Tylko dobre opinie.

Wśród ciągników rolniczych klasa kompaktowych maszyn zawsze będzie popularna. Zetor Major to ciągnik kompaktowy, o którym opinie użytkowników są bardzo pozytywne. Modelem tym czeska marka łączy znakomitą historię modelu z nowoczesnością. Jakość, niezawodność i ekonomika jak dawniej, doskonałe.

Modelem Major 80 Zetor trafił w przysłowiową dziesiątkę, oferując to, co ciągnik kompaktowy powinien posiadać oraz doskonały i wyróżniający wygląd. Zaprojektowany przez włoskie biuro Pininfarina, znane ze znakomitych projektów sportowych aut, nowy Major naprawdę urzeka.

ciągnik kompaktowy

Zetor Major poza zaletami technicznymi ma niebanalny styl.

fot. Zetor

Niebanalny styl

Już na pierwszy rzut oka widać, że mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych w środku drzemie siła i moc, bo Zetor Major to przecież ciągnik rolniczy. Niebanalny wygląd skrywa mocne i trwałe podzespoły mechaniczne, przestrzenną i wygodną kabinę oraz znakomitą jednostkę napędową. Inżynierowie Zetora mogą być dumni, bo nowy Major znakomicie się sprzedaje także w naszym kraju. W ubiegłym roku zawitał do 196 gospodarstw, a przez pięć miesięcy tego roku do 85 (dane Agritrac). Świadczy to o ogromnym zainteresowaniu Majorem 80. Przyjrzyjmy się mu dokładnie.

ciągnik kompaktowy

Solidna konstrukcja Majora opakowana została znakomitym projektem Pininfariny.

fot. Zetor

Gwarancja solidności

Ciągnik kompaktowy o mocnej i zwartej konstrukcji. Poszczególne elementy jak silnik, sprzęgło, skrzynia biegów i tylny most wraz z podnośnikiem są do siebie znakomicie dopasowane. Wynikiem tego jest sztywność całej konstrukcji, co wpływa na trwałość poszczególnych elementów Majora.

Silnik

Czterocylindrowy turbodoładowany silnik Majora to nowoczesna jednostka o pojemności 2,9 litra i mocy 75 KM. Jego budowa zapewnia nieskomplikowaną obsługę i dobry dostęp do filtrów. Długi skok tłoka (110mm) przy jego średnicy (92mm) gwarantuje wysoką wartość momentu obrotowego. I tak jest w rzeczywistości, bo wartość ta wynosi aż 300 Nm.

kompaktowy ciągnik rolniczy

Silnik modelu Zetor Major 80 jest dynamiczny i oszczędny. 75 KM i 300 Nm.

fot. Zetor

Oznacza to, że silnik ma sporą moc już w niskich zakresach obrotów, co wpływa na niewielkie wysilenie jednostki napędowej. To oraz parametry pracy znacząco zmniejszają spalanie Majora. Ciągniki Zetor znane są z niewielkiego zapotrzebowania na paliwo i Major 80 jest tego znakomitym przykładem.

Wysoka sprawność i niskie spalanie

Wysoka sprawność silnika uzyskana jest dzięki wtryskowi paliwa Common Rail. Optymalne spalanie, niskie obciążenia mechaniczne i cieplne prowadzą do długiej żywotności tej jednostki napędowej. Dzięki czystemu spalaniu w instalacji wydechowej wystarczył katalizator utleniający DOC.

części do maszyn rolniczych

Mocna konstrukcja ciągnika zapewnia znakomite parametry i bezawaryjność.

fot. Zetor

Major HS. 24 przełożenia

Spora moc i moment silnika są przenoszone na koła przez mechaniczną skrzynię biegów. I tu receptą na sukces ( i długowieczność) jest jej prostota. Cztery biegi w trzech zakresach reduktora (12×12) dostępne są już w podstawowym modelu Major CL.

Wyposażenie skrzyni w dwustopniowy wzmacniacz momentu (Major HS) pozwoliło na zdublowanie przełożeń do wartości 24×12. Może się on dzięki temu rozpędzić do przepisowych 40 km/h, co sprawdzi się w transporcie i co także, według opinii użytkowników, znacznie wpływa na mniejsze spalanie.
Sama obsługa zmiany biegów odbywa się bezproblemowo. Poszczególnych przełożeń nie trzeba szukać, a skok dźwigni jest wyraźny i odczuwalny. Włączanie dwustopniowego wzmacniacza momentu PowerShift jest wyczuwalne i znacznie podnosi moc na kołach.

Ciągnik kompaktowy z ładowaczem

Dodatkowym atutem związanym z Majorem HS jest elektrohydrauliczny rewers. Jego praca jest przyjemna i nie powoduje niepożądanych szarpnięć. Dźwignia znajduje się – jak zwykle – pod kierownicą z lewej strony. Płynnie pracujący rewers i mocna konstrukcja ciągnika Zetor Major sprawiają, że jest on często wykorzystywany do pracy z ładowaczem, niezbędnym dziś w każdym gospodarstwie. Zetor oferuje własne konstrukcje ładowaczy pod nazwą Zetor System, znakomicie współpracujące z własnymi ciągnikami.

ciągnik rolniczy

Dzięki stabilnej konstrukcji ciągnika udźwig wynosi aż do 3300 kg.

fot. Zetor

Sprawna hydraulika

Major, jak każdy ciągnik z rodziny Zetora, dysponuje znakomitą hydrauliką. Opinie użytkowników o możliwościach systemu hydraulicznego są pozytywne i świadczą o znakomitym działaniu tego zespołu ciągnika. Wyższy model, Zetor Major HS, dysponuje udźwigiem tylnego TUZ-a do 3300 kg, co jest dobrym wynikiem. To jednak nie wszystkie zalety hydrauliki. Możliwość podłączenia przedniego TUZ-a o udźwigu 1200 kg czy też 3-sekcyjny rozdzielacz z wolnym spływem czynią z Majora pełnosprawny ciągnik polowy.

Dobry w pole

Dobry uciąg na glebie zapewniają duże koła, a możliwości silnika i skrzyni przekładniowej dają zdolność podczepienia i swobodnej pracy z wieloma narzędziami rolniczymi. Wspomniane spore możliwości TUZ-a i hydrauliki na pewno docenią rolnicy wszędzie tam, gdzie Major będzie pełnił funkcje głównego ciągnika w gospodarstwie.

Spora kabina jak na kompakt

Niewątpliwą zaletą modelu Zetor Major 80 jest miejsce pracy operatora. Mimo kompaktowych rozmiarów ciągnika kabina jest wyjątkowo przestronna i zapewnia homologowane miejsce dla dodatkowego pasażera (Major HS).

Zetor major i inne modele czeskiej marki są teraz dostępne w wyprzedaży. Więcej informacji na stronie: zetor.pl oraz u autoryzowanych dilerów marki Zetor.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 4 / 5. Liczba głosów 27

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *