Jubileusz Innvigo – już 10 lat razem!

„Już 10 lat razem!” — pod takim hasłem firma Innvigo świętowała jubileusz 10-lecia obecności na rynku. Podczas spotkania zorganizowanego 30 stycznia br. w Warszawie, podsumowano działalność tego polskiego producenta środków ochrony roślin. 

Innvigo to polski producent środków ochrony roślin, działający na rynku produktów postpatentowych. Jednak firma nie jest typowym dostawcą generyków. Bowiem dzięki profesjonalnemu podejściu, mając w centrum uwagi końcowego odbiorcę, czyli rolnika, Innvigo w ciągu 10 lat działalności stworzyło własną, unikalną markę.

Reklama

Główne cele polskiego producenta środków ochrony roślin

Jak podkreślił prezes Innvigo Adam Ciaś, jest to firma ze 100% polskim kapitałem. Powstała 27 stycznia 2015 r. Zaś jej nazwa oznacza połączenie innowacji z wigorem i wiktorią, czyli zwyciężaniem i zdobywaniem rynku. Od początku działalności, głównym celem firmy Innvigo było dostarczanie polskim rolnikom skutecznych środków ochrony roślin w konkurencyjnych cenach. A dodatkowo wsparcie plantatorów profesjonalnym doradztwem. Jak mówi prezes Innvigo, jedno z najważniejszych haseł, przyświecających rozwojowi firmy, brzmi:

Polska firma — światowa jakość — rewelacyjna cena.

Adam Ciaś, prezes Innvigo

Jak podkreślił prezes Innvigo Adam Ciaś, od początku działalności, głównym celem firmy było dostarczanie polskim rolnikom skutecznych środków ochrony roślin w konkurencyjnych cenach.

fot. Anna Maciejuk

Jubileusz Innvigo – od czego się zaczęło?

Jak wspomina Krzysztof Golec, wiceprezes Innvigo, 10 lat temu, kiedy startowała firma Innvigo, rynek chemicznych środków ochrony roślin był nasycony. Wielkie zachodnie koncerny wyznaczały zasady i ceny.

Nikt nie czekał na nowego gracza na rynku, ale jak się okazało, każdy go potrzebował. Nikt też nie spodziewał się, że niewielka firma z polskim kapitałem może trwale zmienić układ sił w tej branży. Bowiem firma zaoferowała skuteczne produkty, pozwalające na obniżenie kosztów. Zaś wielkie zachodnie przedsiębiorstwa musiały dostosować się do konkurencji obniżając ceny, na czym zyskali polscy rolnicy — mówi Krzysztof Golec.

Firma zaczynała z 18 pracownikami i 6 produktami. Początkowo były to preparaty oparte o pojedyncze substancje aktywne. Jednak, dzięki temu, że w Innvigo postawiono na badania i rozwój, portfolio poszerzało się systematycznie o unikalne preparaty wieloskładnikowe, autorskie kompozycje i nowe formulacje. W efekcie, opracowano pełne technologie do ochrony głównych upraw: zbóż, rzepaku i kukurydzy. A wszystko w myśl zasady, że dobre rozwiązania nie muszą być drogie.

Dynamiczny rozwój firmy Innvigo w Polsce

Wiceprezes Innvigo Krzysztof Golec podkreślił, że od początku działalności założeniem było, aby wyjść poza ramy standardowego dostawcy produktów generycznych.

Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, jak istotne jest zbudowanie firmy postpatentowej, ale w oparciu korzyści dla ostatecznych użytkowników. Wiedzieliśmy, że nie wystarczy być, nie wystarczy mieć produkt, ale także wychodzić naprzeciw potrzebom odbiorów końcowych. Jesteśmy motywowani potrzebami naszych rolników, stąd duży zespół i ciągłe poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań, uwzględniających specyfikę polskiego rolnictwa — mówi Krzysztof Golec.

Firma krok po kroku udowadniała skuteczność i jakość swoich produktów oraz zdobywała zaufanie rolników.

W ciągu dziesięcioletniej obecności Innvigo, na wszystkich etapach udowadniamy, że polska firma potrafi dostarczyć najlepsze rozwiązania, które są nie tylko rozwiązaniami dobrymi dla handlu, ale przede wszystkim dla producentów — podkreśla wiceprezes Innvigo.

Krzysztof Golec, wiceprezes Innvigo mówił o rozwoju i działalności firmy na polskim rynku

Krzysztof Golec, wiceprezes Innvigo mówił o rozwoju i działalności firmy na polskim rynku

fot. Anna Maciejuk

Już 10 lat razem, czyli jubileusz Innvigo

Obecnie firma oferuje ponad 70 środków i cały czas tworzy kolejne. Wiele produktów to już rozpoznawalne brandy, nie tylko w Polsce, ale również innych krajach Europy. Oprócz preparatów jedno- i wieloskładnikowych w ofercie są zestawy handlowe, łączące różne rozwiązania dla optymalizacji ochrony. Firma zatrudnia ponad 60 osób, w tym ponad 30 doradców terenowych, którzy pracują bezpośrednio z klientami, gospodarstwami rolnymi i punktami handlowymi. Ma rozbudowaną sieć dystrybucji, prowadzi działalność badawczo-rozwojową oraz doradczą.

Gdy inni tworzą ofertę z myślą o handlu, my skupiamy się na rzeczywistych potrzebach rolników. Dlatego nasze rozwiązania cieszą się zaufaniem plantatorów — mówi Krzysztof Golec.

Z kolei Adam Ciaś, prezes Innvigo dodaje:

Po dziesięciu latach z dumą stwierdzamy, że zrealizowaliśmy 200% normę. Dziś INWIGO jest liderem na polskim rynku pod względem powierzchni chronionych pól i w gronie największych dostawców chemii rolniczej w Polsce. Śmiało konkurujemy z globalnymi koncernami, zrewolucjonizowaliśmy branżę i konsekwentnie realizujemy naszą misję. Aby polskie rolnictwo rosło w siłę, a uprawy były chronione skutecznie.

Innowacyjne podejście do ochrony roślin

Jak podkreślano, Innvigo, w odróżnieniu od innych firm postpatentowych prowadzi również wsparcie na poziomie doradztwa oraz angażuje się w doświadczalnictwo. Ściśle mówiąc, prowadzi doświadczenia polowe w Urbanowicach na południu Polski, w celu opracowania rekomendacji dla produktów.

Postęp technologiczny, genetyczny oraz zachodzące zmiany klimatyczne sprawiają, że podejście do ochrony upraw nabrało zupełnie innego znaczenia. Mianowicie, wymaga aktualnej wiedzy i reagowania zgodnie z rytmem biologicznym, który jest praktycznie wyznaczany z sezonu na sezon. Praca, obecność na polach, obecność u naszych klientów, znajomość technologii, znajomość potrzeb, trendów, rytmu biologicznego — to wszystko jest domeną naszej pracy na co dzień — mówi Krzysztof Golec.

Jak dodaje:

Jesteśmy w czołówce liderów pod względem wartości sprzedaży na polskim rynku. Jednak to, co jest kluczowe dla nas, jako producentów środków ochrony roślin, to fakt, że nasze produkty są powszechnie stosowane. Bowiem jesteśmy firmą nr 1 pod względem powierzchni chronionych upraw w Polsce.

Zagraniczna ekspansja firmy Innvigo

Jak poinformował dr Jacek Zawadzki, wiceprezes Innvigo, od samego początku jednym z wyznaczonych celów była obecność firmy nie tylko w Polsce, ale także na zagranicznych rynkach. Po 10 latach funkcjonowania, firma jest obecna ze swoimi produktami w ponad 20 krajach Europy (m.in. Czechy, Rumunia, Słowacja, kraje bałtyckie) oraz na innych kontynentach (np. Egipt, Stany Zjednoczone, Australia).

W Rumunii oraz w Czechach działają odrębne organizacje, odpowiedzialne za marketing, sprzedaż oraz doradztwo na tamtych rynkach. Organizacja w Rumunii zatrudnia prawie 30 osób. Kraj podzielony jest na pięć regionów sprzedaży, z których każdy ma swojego menadżera współpracującego z dystrybutorami. Z kolei zespół w Czechach stanowi obecnie 18 osób, głównie sprzedawców. W tym kraju mniej więcej połowę stanowi sprzedaż bezpośrednia, a drugą połowę do dystrybutorów.

dr Jacek Zawadzki, wiceprezes Innvigo, od samego początku jednym z wyznaczonych celów była obecność firmy nie tylko w Polsce, ale także na zagranicznych rynkach.

Dr Jacek Zawadzki, wiceprezes Innvigo, podkreślił, że od samego początku jednym z wyznaczonych celów była obecność firmy nie tylko w Polsce, ale także na zagranicznych rynkach.

fot. Anna Maciejuk

Jubileusz Innvigo – jakie plany na przyszłość?

Jubileusz Innvigo był również okazją do rozmowy o dalszych planach tego producenta środków ochrony roślin. Jak poinformowano, firma planuje dalej rozwijać ekspansję na zagraniczne rynki. Aktualnie prowadzi proces rejestracji kilku produktów w strefie Europy Południowej (Włochy, Grecja, Hiszpania). Innvigo zamierza również wzmocnić swoją obecność w Europie Zachodniej, zwiększając tam liczbę rejestracji. Generalnie planuje się, że podczas gdy obecnie około 70% stanowi sprzedaż krajowa, a 30% zagraniczna, dzięki rozwojowi i dalszej ekspansji, układ ten w ciągu kilku lat się zmieni. Mianowicie działania firmy zmierzają do tego, aby w ciągu najbliższych lat dzięki uzyskaniu zezwoleń na sprzedaż nowych środków w większej liczbie krajów, przy jednoczesnym wzroście wartości sprzedaży w Polsce, 70% sprzedaży pochodziło z rynków zagranicznych, a 30% z krajowych.

Wśród innych planów firmy Innvigo na najbliższe lata są:

  • kontynuacja działań i rozwój na wszystkich rynkach;
  • dostosowanie ofert do zmieniających się potrzeb rolników;
  • wprowadzanie nowych środków ochrony roślin;
  • elastyczność w zakresie modelów sprzedaży dostosowana do specyfiki rynków;
  • intensywne wsparcie sprzedaży i wykorzystywanie dostępnych technologii (np. podcasty, AI), z poszanowaniem dla wiedzy i doświadczenia.
Google NewsObserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *