Massey Ferguson MF 6S. Nowoczesne rozwiązania w rolnictwie

Ciągnik Massey Ferguson MF 6S łączy w sobie moc, wydajność, komfort oraz innowacyjność. Dzięki zaawansowanym technologiom i solidnej konstrukcji sprosta nawet najtrudniejszym zadaniom.

Ciągniki rolnicze Massey Ferguson serii MF 6S łączą w sobie wszystkie zalety ciągnika czterocylindrowego z siłą pociągową i udźwigiem, które dorównują porównywalnym ciągnikom sześciocylindrowym.

Wydajność i moc

Massey Ferguson MF 6S jest dostępny aż w pięciu poziomach mocy nominalnej: 135, 145, 155, 165 i 180 KM. Wartość maksymalnego momentu obrotowego sięga odpowiednio: 650, 700, 750, 800 i 840 Nm. Co istotne, zdecydowana część momentu jest dostępna już przy niskiej prędkości obrotowej. Oznacza to po pierwsze niższe zużycie paliwa, po drugie także mniejsze zużycie silnika. W efekcie większą jego trwałość i żywotność. Tylny TUZ wszystkich modeli serii MF 6S dysponuje udźwigiem aż do 9600 kg.

W każdym modelu pracuje czterocylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 4,9 l. Oczywiście silnik spełnia najostrzejsze normy emisji spalin. Jest wyposażony w kompleksowy układ oczyszczania spalin SCR. Nie tylko spełnia wymagania normy Stage V, ale dzięki zmniejszonemu zużyciu AdBlue pozwala także ograniczyć koszty utrzymania maszyny. Zmniejszeniu kosztów obsługi służą również długie, 600-godzinne interwały serwisowe.

We wszystkich modelach serii Massey Ferguson MF 6S zastosowano system regulacji mocy silnika (EPM). Dzięki niemu można zwiększyć moc o 15 KM (w modelach o mocy 135 i 145 KM) lub nawet o 20 KM (w modelach o większej mocy). Jednocześnie rośnie również wartość momentu obrotowego. System EPM aktywuje się automatycznie podczas prac transportowych, a także polowych z włączonym WOM lub podłączonym osprzętem hydraulicznym.

Dzięki EPM Massey Ferguson MF 6S, model MF 6S.180 jest najmocniejszym na rynku ciągnikiem z silnikiem czterocylindrowym.

Massey Ferguson MF 6S z przekładnią bezstopniową i Power Shift

Ciągnik Massey Ferguson MF 6S jest dostępny z dwiema przekładniami napędowymi do wyboru, czterozakresową, 6-biegową Dyna 6 oraz bezstopniową Dyna-VT. W przekładni Dyna 6 biegi można zmieniać ręcznie (bez użycia sprzęgła) lub skorzystać z automatycznego trybu zmiany przełożeń. Standardowa funkcja Super Eco zwiększa wydajność pracy ciągnika, a także zmniejsza zużycie paliwa. Dzięki Super Eco, podczas jazdy z prędkością 40 km/h liczba obrotów spada aż o 17%.

massey-ferguson-MF6S

Dźwignia MultiPad jest standardem w wersji Efficient i Exclisive

fot. Massey Ferguson

Przekładnia Dyna-VT pracuje precyzyjnie i płynnie, zaś sterowanie nią jest proste — za pomocą dźwigni zmiany kierunku jazdy Power Control (oferującej nawet 8 różnych funkcji sterowania).  Tryby pracy można programować elektronicznie w prosty sposób. Przekłada się to na najwyższe w klasie osiągi, wydajność i oszczędność. Jednocześnie zmniejsza się zmęczenie operatora, który jest zwolniony z konieczności kontroli pracy przekładni.

Warto zaznaczyć, że ciągnik serii Massey Ferguson MF 6S to najmniejszy ciągnik w gamie ciągników rolniczych MF, w którym napęd może być przenoszony przez bezstopniową przekładnię Dyna-VT.

Massey Ferguson MF 6S. Ciągnik komfortowy i łatwy w obsłudze

Massey Ferguson zawsze przykładał dużą wagę do komfortu operatora, co czyni pracę bardziej przyjemną i wydajną. Model Massey Ferguson MF 6S nie jest tu wyjątkiem. Jest wyposażony w nowoczesną kabinę z ergonomicznym układem sterowania i klimatyzacją. Do wyboru jest kilka modeli amortyzowanych, komfortowych foteli operatora. Ergonomiczny podłokietnik z dźwignią MultiPad i wielofunkcyjnym dżojstikiem elektrohydrauliki sprawia, że intuicyjne sterowanie jest zawsze pod ręką. Obsługę maszyny ułatwia także nowy intuicyjny terminal Datatronic 5, który obrazuje wszystkie informacje niezbędne do sterowania każdą z funkcji ciągnika. Komfort jazdy, a także trakcję, można zwiększyć wybierając amortyzację osi przedniej Quadlink

Chciałbym zwrócić uwagę także na aktywną mechaniczną amortyzację kabin dostępną w serii MF 6S. System ten wykorzystuje tuleje silentblock oraz amortyzatory z czujnikami, które wykrywają obciążenie oraz częstotliwość drgań. Dzięki takiemu rozwiązaniu zapewnia optymalną amortyzację i komfort we wszystkich sytuacjach. System jest też wyposażony w regulację, która pozwala dopasować siłę tłumienia do własnych preferencji — podkreśla Marek Pawlak, specjalista ds. produktu Massey Ferguson.

Najlepszy ciągnik do pracy z ładowaczem

Dzięki rozstawowi osi 2,67 m ciągnik Massey Ferguson MF 6S oferuje największą stabilność jazdy i przyczepność do podłoża ze wszystkich obecnie dostępnych ciągników 4-cylindrowych. Jest także świetnie wyważony — rozkład jego masy wynosi 45% na przód i 55% na tył. Jest również bardzo zwrotny. Mianowicie średnica zawracania wynosi tylko 9,5 m! Wąska, wyprofilowana maska nie ogranicza widoczności z kabiny do przodu. Dostępny na zamówienie przeszkolony dach Visioline ułatwia natomiast obserwację unoszonych ładunków.

Wspomniane cechy czynią go idealnie dopasowanym do pracy z ładowaczem czołowym. Ciągnik MF 6S jest więc dostępny z fabrycznie zmontowanym ładowaczem czołowym. Dzięki funkcji sprzęgła w hamulcu i opcjonalnemu wielofunkcyjnemu dżojstikowi praca z ładowaczem jest łatwa, bezpieczna i komfortowa. Hydraulika o wydajności 190 l/min. (wersja z przekładnią Dyna-VT) sprawia, że osprzęt może także pracować szybko.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 4.1 / 5. Liczba głosów 21

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *