Konsument owoców — osobnik coraz bardziej złożony

Konsument owoców staje się coraz bardziej wymagający. Obecnie nie ma już mechanicznej korelacji między dochodami a zakupem produktów premium, wymagania co do ceny idą w parze z dbałością o zrównoważony rozwój. Tak więc prawidłowe rozpoznanie i zrozumienie jego potrzeb pozwala stworzyć udaną ofertę owoców i warzyw.
Konsument owoców będzie bohaterem kolejnej edycji Think Fresh — Operazione Retargeting, która odbędzie się 3 maja w Rimini. W ramach tego wydarzenia zamierza rozpoznać i analizować czynniki, które decydują o wyborach konsumenckich w ostatnich latach. Pozwoli to na lepsze profilowanie potrzeb konsumentów i lepsze adresowanie oferty.
Spis treści
Co w ostatnim czasie wpłynęło na konsumentów owoców?
Coraz bardziej złożony w swych wyborach konsument owoców to produkt ostatnich lat.
Najpierw pandemia, a teraz wojna na Ukrainie powodują zmiany profilu konsumenta. Połączenie pandemii i konfliktu wpływa na coraz silniejsze rozwarstwienie dochodów. Tego rodzaju zmian nie widziano od wielu lat. Postrzeganie sytuacji zewnętrznej jest bardzo różne w zależności od osoby, jednak ma ogromny wpływ na konsumpcję. Są ludzie, którzy w obliczu niepewności wolą cieszyć się życiem, póki mogą. Prowadzi to do nowego konsumpcjonizmu, na który składają się nawet drobne rzeczy, drobne codzienne przyjemności. Z drugiej strony są osoby, które myślą o zakupie kawałka ziemi, który da im poczucie bezpieczeństwa. Jako konsumenci popadamy w skrajności, a to jeszcze bardziej skomplikuje sytuację konsumentów — powiedział Roberto Della Casa, dyrektor naukowy Monitor Ortofrutta.
Czynniki decydujące o wyborach konsumenckich
Dlatego też Think Fresh zamierza określić czynniki decydujące o wyborach. Będzie to bezprecedensowe profilowanie oparte na różnych kombinacjach głównych trendów konsumpcyjnych. Zostały one pogrupowane na następujące zmienne:
- wygoda, cena;
- zdrowie, bezpieczeństwo;
- zadowolenie, przyjemność;
- etyka, zrównoważony rozwój;
- innowacja, odkrycie.
Wystarczy spojrzeć na ludzi przy kasie w supermarkecie, aby zdać sobie sprawę, że pewne rozróżnienia nie mają już znaczenia. Dziś nie ma już profilu zamożnego obywatela, który kupuje wszystko, co markowe. Jednocześnie nie ma też nikogo, kto kupuje tylko produkty z najwyższej klasy. To, co konsumenci wkładają do koszyka, to akt zakupu za aktem zakupu, a wszystko można uprościć do pięciu zmiennych, pięciu twarzy konsumenta — podkreśliła Della Casa.
Nowy konsument owoców — nowe wyzwania dla branży
Wyzwaniem dla sektora owoców i warzyw jest znalezienie takiej pozycji, w której aspekt zadowolenia z towaru stanie się warunkiem koniecznym. Jednocześnie wygoda oznacza chęć zapłacenia wyższej ceny za dobrą obsługę i dobry towar. Zdrowie i bezpieczeństwo to elementy, które należy połączyć w sposób inteligentny, ale to właśnie one najlepiej współgrają ze zrównoważonym rozwojem. Dlatego należy lepiej zrozumieć konsumentów, a nie sprowadzać wszystkiego do niskich cen. To całkowicie błędne uproszczenie, prowadzące na manowce. Dlatego teraz trzeba tworzyć produkty, które — w zależności od sytuacji — będą odpowiadać potrzebom konsumentów. Dlatego konieczne są badania konsumentów pod kątem ich zwyczajów zakupowych, a nie chwilowych trendów czy mód.
źródło: italiafruit.net
