Które jabłko wybrać — oznaczenia przyjazne dla konsumenta

fot. Katarzyna Kupczak

Które jabłko wybrać? Odpowiedź na takie pytanie nie jest prosta, szczególnie wtedy, kiedy na półkach mamy do dyspozycji kilkanaście lub więcej odmian. Bogactwo odmian powoduje, że oferta nie zawsze jest przejrzysta dla konsumenta, który chciałby się w niej szybko i łatwo odnaleźć. Czym się kierować?

Firma Melinda stara się uprościć wskazówkę zastanawiającym się — które jabłko wybrać — poprzez tworzenie kategorii odzwierciedlających konkretne potrzeby i jasno ilustrujących zalety poszczególnych odmian.

Reklama

Dokładniej — to które jabłko wybrać?

Firma Melinda stworzyła nowy projekt kategorii w celu maksymalizacji wartości kategorii jabłek i ułatwienia konsumentom wyboru przy zakupie. Działanie to ma na celu przede wszystkim uproszczenie przeglądania półek sklepowych poprzez podział asortymentu na 6 grup. Każda z nich zawiera jabłka o wspólnych cechach.

Następnie w ramach każdego klastra wyróżniono cechy charakterystyczne poszczególnych odmian jabłek, które będą w stanie zaspokoić określone potrzeby. Zaproponowana przez firmę Melinda inicjatywa, może podkreślić wartość dodaną produktów wchodzących w skład jej asortymentu odmianowego. W związku z tym zachęca konsumentów do spożywania owoców, z korzyścią dla całego łańcucha dostaw.

Jakie kategorie proponuje Melinda?

które jabłka wybrać - Golden Delicious - Melinda-sr

Które jabłko wybrać — czy wątpliwości rozwieje inicjatywa firmy Melinda?

Projekt kategorii jest wynikiem wieloletnich badań, których celem było zrozumienie potrzeb współczesnego konsumenta. Opierając się na wynikach, Melinda szczegółowo przeanalizowała swoje produkty, dzieląc je na konkretne kategorie, które najlepiej odzwierciedlają potrzeby, jakie pojawiły się w trakcie badań. Gama produktów została podzielona na 6 grup, którym nadano skuteczne, ale proste i przyjazne dla użytkownika definicje, aby ułatwić czytelność na półce.

  • Klasyka, w której zawarty jest smak tradycji
  • Świeże, rześkie i pełne soku jabłko
  • Jabłko słodkie, o nieskończonej ilości odcieni słodyczy, chrupiące i soczyste
  • Organiczne jabłko, uprawiane zgodnie z wytycznymi zasad produkcji rolnictwa ekologicznego
  • Edycje limitowane jabłek, dedykowane pionierom smaku i konkretnym celom
  • Jabłko rustykalne, uprawiane w harmonii z naturą w pobliżu górskich wiosek

Ponadto Konsorcjum Val di Non stworzyło pozycjonowanie każdego jabłka. Ma ono pomóc konsumentom nie tylko w wyborze grupy jabłek, ale także w wyborze odmiany. Podkreśla ono cechy szczególne każdej z odmian, które mogą zaspokoić konkretne potrzeby.

Obecnie projekt, który został już przedstawiony głównym włoskim podmiotom zajmującym się handlem detalicznym na dużą skalę, obejmuje wszystkie punkty sprzedaży sieci supermarketów Alì. Ta sieć jako jedna z pierwszych wsparła powyższą inicjatywę. Projekt wdrożono poprzez umieszczenie specjalnych znaków identyfikujących kategorię, odmianę, a także poprzez etykiety na opakowaniach dedykowane każdemu rodzajowi jabłek.

Reasumując, obecnie warto pomóc klientowi, które jabłko wybrać. Współczesny konsument przeszedł znaczną ewolucję i warto go właściwie ukierunkować. Trudno opierać się na tradycyjnej segmentacji czy znajomość odmian. Warto klientom ułatwić wybór, by stymulować konsumpcję jabłek.

źródło: italiafruit.net

Google NewsObserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *