Odmiany jabłek w telewizji. Reklama jabłek Ambrosia z „marchewką”

Klubowe jabłka Ambrosia już kolejny sezon dostąpią intensywnej promocji na hiszpańskim rynku. W skierowanej do konsumentów kampanii marketingowej podstawą będzie telewizyjna reklama jabłek, prezentowana w czasie największej oglądalności. Jak promuje się odmiany jabłek?
Dodatkowe elementy wspierające reklamę w mediach tradycyjnych to intensywna, angażująca odbiorców promocja w Internecie. Jednak w tej kampanii jest też „marchewka” w postaci loterii, w której można wygrać wiele atrakcyjnych nagród. Czy taka strategia pozwoli na osiągnięcie zakładanych celów?
Reklama jabłek w sezonie 2021/2022 już zaczęła się na hiszpańskim rynku. W tej kampanii, oprócz działań skierowanych bezpośrednio do konsumentów, ważne będzie wspieranie powiązanych z producentami jabłek Ambrosia hurtowników i detalistów. Do nich też są kierowane promocje trwające przez cały czas kampanii, mające na celu zbudowanie lojalności między producentami i odbiorcami.
Spis treści
Odmiany jabłek – Ambrosia
Kiedyś trudno było o odmiany jabłek ze zdjęciami, gdy klient poszukiwał nowości. Dziś mamy je w telewizji! Ambrosia jest odmianą pochodzącą z Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie, gdzie wyizolowano ją pod koniec lat osiemdziesiątych XX wieku. Pochodzi ona od siewki, powstałej prawdopodobnie w wyniku spontanicznego krzyżowania między odmianami Starking Delicious i Golden Delicious. Te uprawiano w sadzie, w którym odkryto swobodnie rosnące drzewo.
Odmiana rodzi owoce średnie do dużych, o masie około 215 gramów. Mają one błyszczącą, intensywnie żółtą skórkę z dominującym czerwonym rumieńcem. Miąższ jest kremowy, jędrny, soczysty, mało kwaśny, o słodkim (15° Brix) smaku przypominającym gruszki z miodowym posmakiem. Owoce są doskonałe do spożycia na świeżo i po przetworzeniu.
Ambrozję uprawia się powszechnie w Kolumbii Brytyjskiej, gdzie odkryto tę odmianę i stanowi trzecie najczęściej produkowane jabłko w prowincji. Produkuje się ją również w Ontario i Nowej Szkocji. W Europie uprawa ma miejsce głównie we Włoszech.
Ochrona prawna odmian jabłek – głównie tych wyjątkowych
Odmianę tę opatentowano najpierw na rynku amerykańskim, a później jej ochronę prawną rozszerzono na inne kraje świata. Obecnie patent w USA i w Kanadzie wygasł, jednak ochrona w innych krajach jest jeszcze ważna. Produkcja tej odmiany jabłek ogranicza się do członków klubu, a scentralizowana kontrola nad jej uprawą pozwoliła na utrzymanie jakości owoców na stałym poziomie. Umożliwiło to uniknięcie kłopotów ze zmiennością wyglądu owoców, które barwiłyby się inaczej w czasie uprawy w cieplejszych warunkach klimatycznych.
Skąd pochodzi Ambrosia dla hiszpańskich konsumentów
Ambrosia to popularne odmiany jabłek kierowane do Hiszpanii, uprawiane przez Grupę Rivoira z Piemontu i Val Venosta Cooperatives Association, VIP. Telewizyjna reklama jabłek ma zapoznać konsumentów z odmianą, a możliwość wygrania Thermomixu, iPada i innych nagród jest dodatkową zachętą do sięgnięcia po jabłka Ambrosia. Na tamtejszy rynek będą kierowane przede wszystkim duże owoce, choć ich ilość jest w tym sezonie ograniczona. Grupy przewidują też wysyłanie owoców średnich by nie dopuścić do niedoborów w ofercie. Sprzedaż jabłek Ambrosia ma zakończyć się w kwietniu.
Reasumując, działania włoskich grup producenckich mające na celu promowanie owoców premium, pozwalają im na budowanie zapotrzebowania wśród klientów poszukujących nowych doznań smakowych. W ten sposób promują oni szczególnie odmiany klubowe, mało znane w świadomości odbiorców. Najbardziej znane odmiany jabłek wsparte dobrą reklamą znajdą nowych klientów i zbudują w świadomości odbiorców wizerunek marki.
Czytaj również:
Produkcja gruszek w Polsce rośnie, co bardzo niepokoi Zachód
źródła: en.wikipedia.org/wiki/Ambrosia_(apple), www.stemilt.com, www.vip.coop, www.fruitnet.com
