Pink Lady – projekty promocyjne na 2022 r.

Na targach Fruit Attraction, które odbyły się w Madrycie, stowarzyszenie Pink Lady® Europe przedstawiło założenia działań promocyjnych na 2022 r. Mają one na celu zwiększenie rozpoznawalności marki Pink Lady. Stoisko odwiedziło kilka tysięcy osób zainteresowanych planami stowarzyszenia na nadchodzący sezon.
Pink Lady to klubowa odmiana uprawiana na południu Starego Kontynentu już od ponad 25 lat. Europejscy producenci jabłek tej marki wykorzystali odbywającą się w Hiszpanii imprezę, by omówić nadchodzący sezon i prognozy plonów. W tym roku szacują je na 225 do 230 tysięcy ton. Mimo, że są one niższe od ubiegłorocznych o 15%, to jakość uzyskanych owoców jest bardzo wysoka.
Spis treści
Na czym stowarzyszenie zamierza oprzeć promocję swoich jabłek?
Stowarzyszanie Pink Lady Europe swoją tegoroczną kampanię promocyjną zamierza oprzeć na podkreśleniu znaczenia kluczowych dla zrównoważonego rozwoju elementów. Są to środowisko, regiony, producenci i konsumenci. W ramach tych działań planuje się zrezygnować z plastikowych opakowań na rzecz kartonowych do roku 2022.
Ponadto stowarzyszenie działa w zakresie bioróżnorodności. W tym celu nawiązało ono współpracę z jednym z członków międzynarodowej sieci BirdLife, LPO, któremu zostanie udostępnione do badań 550 ha sadów. Wyniki tych badań posłużyć mają do opracowania programów szkoleniowych, które pozwolą producentom jabłek Pink Lady na wdrożenie odpowiedniej infrastruktury agroekologicznej.
Innowacja i technika na rzecz zrównoważonej produkcji
Z marką Pink Lady powiązany jest Pink Lab czyli inkubator start-upów. Ich działania mają pozwolić na rozwój bardziej zrównoważonych technologii uprawy drzew tej odmiany. Przykładem takiego projektu jest Harvest Projekt 2021. W tym projekcie testuje się technologie obrazowania do oceny wybarwienia i kalibru owoców w opakowaniach przeznaczonych dla logistyki tej odmiany. Inny projekt rozwija narzędzia wspomagające decyzje, które mają poprawić zarządzanie sadami i przeciwdziałanie zagrożeniom różnymi czynnikami.
Działania promocyjne Pink Lady Europe
Tutaj zaplanowano akcje promocyjne w ramach PinKids czyli platformy skierowanej do najmłodszych konsumentów odmiany. W tym roku motywem przewodnim promocji są Minionki. Ponadto kontynuowane będą też poprzednie akcje, takie jak:
- Bee Pink mający na celu ochronę zapylaczy (w tym pszczół) w sadach Pink Lady,
- zaadoptuj drzewo, gdzie klienci mogli z zaadoptowanego przez siebie w lutym drzewa zebrać samodzielnie owoce (w minionym sezonie akcja ta objęła około 4 tys. drzew w 6 krajach Europy),
- Pink Chefs, w której konsumenci proponują swoje przepisy z wykorzystaniem jabłek Pink Lady.
Podsumowanie promocji Pink Lady – przykładem dla polskich sadowników
Silna promocja buduje wizerunek marki, nawet jeśli jest to z pozoru coś tak zwyczajnego dla nas jak jabłko. Przed polskimi producentami dopiero początek drogi, jednak pierwsze kroki w tej dziedzinie wydają się całkiem obiecujące. Przykładem tego są „Jabłka Grójeckie”.
Zbiory Pink Lady 2021 we Włoszech
Tegoroczne zbiory Pink Lady w regionie Emilia-Romania rozpoczęły się 9 listopada. W połowie miesiąca podano szacunki odnośnie mniejszej produktywności tych jabłek klubowych. Włosi z okolic Ravenny zbiorą ok. 15% mniej tych markowych jabłek. Dodatkowo owoce są mniejsze niż w normalnym roku. Głównym tego powodem jest tarczówka marmurkowata. Czyni ona coraz większe szkody. Problemem jest nie tylko smród towarzyszący tym pluskwiakom. Niektóre nakłucia owoców, powodowane przez tego szkodnika, są trudne do zauważenia. Istnieje więc ryzyko, że produkt zacznie gnić lub zgnije w drodze do miejsca przeznaczenia.
Czytaj też: Więcej o tarczówce marmurkowatej, jej szkodliwości, sposobach monitoringu i zwalczania
źródła: italiafruit.net, fruchthandel.de
