SweeTango – promocja marki jabłek w mediach społecznościowych

SweeTango® to marka pod jaką promuje się jedną z klubowych odmian jabłek deserowych. Rozpowszechnione za oceanem, teraz silnie wchodzą na europejskie rynki. A pomóc im w tym ma promocja na Instagramie.
Promocja na Instagramie czy na innych portalach społecznościowych to uznany już sposób rekomendacji różnych towarów i usług w Internecie. I coraz częściej są to zaplanowane kampanie, w które angażują się znani influencerzy.
Spis treści
Czym jest SweeTango?
SweeTango to handlowa marka jabłek odmiany Minneiska, należącej do stanowego Uniwersytetu Minnesoty. Odmiana ta powstała ze skrzyżowania odmian Honeycrisp i Zestar. Ostatecznie wprowadzono ją do handlu w Stanach Zjednoczonych w 2009 r.
Jej owoce charakteryzują się słodkim smakiem przełamanym odrobiną cierpkości. Mają one cienką skórkę barwy żółto-czerwonej. Owoce dojrzewają wcześnie, przez co tę odmianę jabłek określa się jako letnią lub wczesną. Na rynku jej owoce dostępne są do połowy listopada. Dzięki ograniczonemu okresowi podaży są one atrakcyjne dla klientów poszukujących wyjątkowych owoców.
SweeTango na Instagramie
By zwiększyć świadomość klientów co do obecności marki na niemieckim rynku, zaangażowano na początek troje znanych instagramowych influencerów. Kampania zatytułowana „SweeTango – doppelt saftig, doppelt knackig, doppelt erfrischend” (podwójnie soczyste, podwójnie chrupiące, podwójnie orzeźwiające) ma zwrócić uwagę różnych grup użytkowników Instagrama na tę odmianę.
Inne hasła towarzyszące tej marce jabłek to „Całe lato w jednym jabłku” czy „Lato nigdy się nie kończy”, podkreślające świeże doznania smakowe konsumentów tych owoców.
Instagram i inne media społecznościowe w służbie promocji owoców
Nie tylko jabłka SweeTango promuje się w Internecie. W podobny sposób popularyzuje się też klubowe jabłka odmiany Scilate – pod marką Envy.
W mediach społecznościowych promuje się też inne gatunki owoców. Często jest to praca fascynatów przedstawiających niezwykłe owoce z całego świata. Przykładem są zdjęcia i filmy użytkowników prezentujących np. najdroższe na świecie, japońskie winogrona Ruby Roman czy tybetańskie jabłka odmiany Black Diamond. Natomiast w Polsce, w ten sposób popularyzuje się Jabłka Grójeckie – markę wysokiej jakości jabłek z rejonu pomiędzy Grójcem, Warką a Rawą Mazowiecką .
Reasumując, media społecznościowe to doskonały sposób na promocję owoców, szczególnie tych wysokiej jakości, które mogą wzbudzić szerokie zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Szczególnie jest to wskazane w naszym kraju, gdzie spożycie owoców nadal klasyfikuje nas w „ogonie” krajów Europy.

Swee tango. Gdzie kupić drzewka?
Niestety SweeTango nie da rady w Polsce, ponieważ wymaga długiego okresu wegetacji. Dlatego produkowana tylko na południu Europy.
Ponadto jest to odmiana chroniona licencjami przed nieautoryzowanym rozmnażaniem. Producenci owoców musza kupować licencje na każdy hektar upraw tej odmiany. Niestety tak jest z każdą odmianą klubową.