ABC Rol – sukces to kwestia dobrej organizacji

Download PDF

Pracownicy tej firmy od lat hołdują zasadzie „być orłem i nie zniżać lotów”. Wszystko jest kwestią dobrej organizacji. ABC Rol – dealer Kubota w woj. zachodniopomorskim i lubuskim – jest doskonałym przykładem, jak dzięki ciężkiej pracy i dążeniu do zaspokajania oczekiwań klientów, można wysoko uplasować się pośród najlepszych.

ABC Rol istnieje na rynku od 2004 roku. Początkowo spółka zajmowała się sprzedażą używanych maszyn i części rolniczych na terenie województwa zachodniopomorskiego oraz skromną produkcją własnych części. Z czasem przekształciła się w prężnie działającą firmę. Od wielu lat pozostaje jednym z liderów tego rynku. Właścicielem i prezesem firmy ABC Rol jest Erik Van Der Heyden.

Sekretem dobrego zarządzania jest autentyczność

Robert Sadowski, dyrektor ABC Rol

Robert Sadowski, dyrektor firmy ABC Rol

fot. Anna Klimecka

Robert Sadowski piastuje funkcję dyrektora w ABC Rol od 2010 roku. Zawiaduje m.in. sektorem sprzedaży i zakupu, ale także działem serwisu oraz ludźmi zajmującymi się magazynem, dystrybucją i logistyką. Wyznaje zasadę, by osiągnąć sukces trzeba się starać i zawsze wierzyć w siebie. Wie, że należy pracować w zgodzie ze swoim sumieniem, tylko to pozwala zachować szacunek dla siebie. Sekretem dobrego zarządzania jest autentyczność. Tę cechę bezapelacyjnie Robert Sadowski posiada. – Dla mnie w pracy ważna jest konstruktywna krytyka lub uzasadniona pochwała. Zawsze wyciągam wnioski z popełnianych, nieuniknionych błędów. Zawsze byłem głodny wiedzy i nowych doświadczeń – mówi Robert Sadowski.

Asortyment maszyn w ABC Rol

Z marką Kubota, firma ABC Rol związała się w 2015 roku. Od tej pory sprzedaje pomarańczowy sprzęt na terenie województwa zachodniopomorskiego i części lubuskiego. Główna siedziba firmy mieści się w Pyrzycach. Obecnie dysponuje również dwiema filiami w Płotach i Przytocznej.

ciągniki Kubota, dealer ABC Rol

Ciągniki Kubota przed siedzibą firmy w Pyrzycach

fot. Anna Klimecka

Podstawowe marki, którymi handlujemy to oczywiście Kubota i JCB. Jesteśmy ponadto importerami opryskiwaczy Tecnoma oraz opryskiwaczy samojezdnych Matrot. W 2018 roku otworzyliśmy naszą nową siedzibę w Pyrzycach. Tu mieści się  magazyn oraz dużo przestronniejsza hala serwisowa. Oprócz maszyn sprzedajemy również części rolnicze do wszystkich marek. Oczywiście koncentrujemy się głównie na tych produktach, które mamy w naszej ofercie. W nowym warsztacie naprawiamy maszyny, które do nas trafiają. Nowa hala już na etapie projektu została tak przygotowana, by bez problemu pomieścić i obsługiwać opryskiwacze samojezdne. Nowoczesne wyposażenie warsztatu, profesjonalna obsługa, bezpośrednie sąsiedztwo z nowym magazynem części pozwala na niezwykle szybką reakcję i obsługę naszych klientów – relacjonuje Robert Sadowski.

Postawili na dobre relacje

W dzisiejszych czasach liczy się doświadczenie i praktyka, ale i współpraca z mocnym partnerem. Dobrze jest też robić to, co się lubi. Pan Sadowski lubi swoją pracę. – Staram się utrzymać dobre relacje z pracownikami i klientami. I to na razie mi się udaje. Ważne, by znaleźć płaszczyznę porozumienia, wspólnego działania, by każdy z nas czynił swoją powinność czyli to, co do niego należy.

ciągnik Kubota, ABC Rol

Ciągnik Kubota w siedzibie firmy ABC Rol w Pyrzycach

fot. Anna Klimecka

Czy rolnik jest trudnym klientem?

Na pytanie czy rolnik jest trudnym klientem, pan Robert stwierdził, że każdy człowiek posiada indywidualne cechy, które czynią go trudnym albo łatwym klientem. Ale dla sprawnego handlowca nie ma trudnego klienta. Musi on umieć usadowić siebie w stosunku do klienta, ale i również ocenić oraz przyjąć odpowiednią strategię negocjacji i sprzedaży. – Nie stawiamy na kontakt z klientem poprzez środki elektroniczne. Nasz główny sposób dotarcia to bezpośredni kontakt z nim. Z każdym staramy się nawiązać pozytywne relacje. To jeden z głównych czynników, który spowodował osiągnięcie tak wysokiej pozycji na rynku polskim – podkreśla dyrektor. Dążenie do podniesienia poziomu obsługi klientów, rozwoju sprzedaży i obsługi serwisowej jest ambicją ABC Rol, którą konsekwentnie realizuje.

Pierwszą maszynę sprzedaje dział handlowy, ale drugą serwis

Ta maksyma króluje na rynkach światowych od lat. – Serwis jest naszym punktem newralgicznym. Kładziemy bardzo duży nacisk na szkolenia serwisantów, mamy świetnych mechaników, pracujemy nad ich wizerunkiem zewnętrznym. Serwis w dzisiejszych czasach wymaga inwestycji sporych pieniędzy w szkolenia pracowników – mówi Robert Sadowski.

Ciągniki Kubota

Ciągniki Kubota w ofercie ABC Rol

fot. Anna Klimecka

– Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni, z Kubotą nie mamy problemów. To zazwyczaj błahostki, procent awarii jest tak niewielki, że w zasadzie można śmiało powiedzieć, że maszyny Kuboty są niezawodne. Staramy się, by serwisanci dotarli do rolnika nie później niż w ciągu 48 godzin – dodaje.

Imponujący rozwój ABC Rol

ABC Rol rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie. – Nasz przychód z roku na rok wzrasta o kilkadziesiąt, czasem o kilkaset procent. To cieszy, ale też i martwi zarazem. Taki rozwój jest zobowiązaniem, często ludzie nie nadążają za szybkim rozwojem firmy. Inwestujemy spore pieniądze w poprawę świadomości naszych pracowników. Nadal stawiamy na rozwój – dodaje Robert Sadowski.

Kubota – silna marka

Na pytanie dlaczego ABC Rol postawiło na współpracę z marką Kubota, odpowiedź dyrektora była nader prosta. – Koncern Kubota wyróżnia się nie tylko wysoką jakością produktów, ale przede wszystkim tym, że jest nastawiony na dobre relacje z klientami. Właśnie ten fakt urzekł nas najbardziej we współpracy.

Logo Kubota

Dzięki temu, nie zarabiamy na incydentalnych nabywcach, ale na tych, którzy kupują u nas klika razy do roku – wracają, bo są zadowoleni z naszych usług. Budujemy z nimi partnerskie, zdrowe relacje. My jesteśmy dla nich, a oni dla nas. Zapracowaliśmy sobie na tak wiernych klientów. Współpraca oparta na zaufaniu i zaangażowaniu, także obsługa serwisowa. Wszystko to powoduje, że klienci są z nami i chcą być. Kubota ma w nas dobrego partnera, my liczymy na to samo – podsumowuje Robert Sadowski.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena / 5. Liczba głosów 15

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o