Dofinansowanie na modernizację gospodarstwa z nowym wnioskiem
19 lutego br. rusza nabór wniosków o dofinansowanie na modernizację gospodarstw rolnych. W związku z tym, ARiMR informuje o głównych zmianach we wzorze wniosku. Przede wszystkim, będzie on uproszczony.
Już od 19 lutego do 20 marca b.r. można składać wnioski o przyznanie dofinansowania na „Modernizację gospodarstw rolnych” w ramach PROW na lata 2014-2020. Wsparcie to zostaje przyznane na racjonalizację technologii produkcji, wprowadzenie innowacji, zmianę profilu produkcji, zwiększenie jej skali, poprawę jakości lub zwiększenie wartości dodanej produktu. Oznacza to, że nabór ten dotyczy jedynie obszaru D, który ostatni raz miał miejsce w 2016 roku.
Wniosek o dofinansowanie na modernizację w ramach obszaru D został uproszczony
Spis treści
Wniosek o dofinansowanie na modernizację uproszczony
We wzorze wniosku o dofinansowanie na modernizację gospodarstwa w ramach obszaru D, wprowadzono zmiany. Przede wszystkim, mają one ułatwić wypełnianie dokumentu, ograniczyć ilość wpisywanych informacji oraz biurokrację. Przykładowo, we wniosku nie musimy już wpisywać danych, które są zawarte w załącznikach.
Jeżeli działania, które zamierzamy podjąć, nie będą miały wpływu na zmiany w produkcji zwierzęcej w okresie docelowym, wybór takiej opcji w formularzu biznesplanu, zablokuje dostęp do niektórych arkuszy całkowicie (będą one wypełnione automatycznie) lub częściowo (wypełnione zostaną tylko niektóre rubryki). Oczywiście mowa tylko o tych arkuszach związanych z produkcją zwierzęcą.
Niektóre do tej pory niezbędne oświadczenia dotyczące zgody właścicieli, współwłaścicieli gospodarstwa lub współwłaścicieli nieruchomości, znajdującej się na terenie gospodarstwa, na przeprowadzenie modernizacji, zostaną połączone w jedno uniwersalne oświadczenie.
W załącznikach również zmiany
Do tej pory, potwierdzenie za zgodność z oryginałem określonych dokumentów mogło być podpisane tylko przez określone osoby. Były nimi: pracownik ARiMR, podmiot, który wydał ten dokument, notariusz, pełnomocnik – radca prawny lub adwokat. W nowym wniosku pojawił się wyjątek od tej reguły. Jeśli prowadzisz ewidencję zgodnie z przepisami o podatku dochodowym od osób fizycznych lub przepisami o rachunkowości. W takiej sytuacji kopie umów wspólnego używania przedmiotu operacji, dokumentacji dotyczącej ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, za zgodność z oryginałem możesz potwierdzić Ty lub jedna z osób wspólnie z Tobą wnioskujących.
Podobnie jest w przypadku dokumentacji dotyczącej wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – sam możesz potwierdzić zgodność kopii z oryginałem. Jeśli prowadzisz wykaz zgodnie z przepisami o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wszystkie wzory dokumentów oraz instrukcja wypełniania wniosku dostępne są na stronie agencji.
Obserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!