Etykieta mówiąca — opowiada o towarze i miejscu produkcji

Etykieta mówiąca to nowy sposób na poszerzenie wiedzy konsumentów o kupowanych towarach. Mówiące etykiety kierują konsumenta bezpośrednio do nagrania, w którym przedstawiony jest produkt i wiążąca się z nim historia. A łącznikiem między konsumentem a opowiedzianą historią jest kod QR.

Etykieta mówiąca w agrobiznesie to nowa jakość w kontaktach z konsumentami. Dostarcza im szybkiej, obszernej informacji na temat konkretnego wyrobu. Czasami wystarczy mniej niż minuta, aby przekazać głosem producentów unikatowe i wyróżniające cechy produktu.

Reklama

Jak działają kody QR w rolnictwie i sektorze rolnym?

etykieta mówiąca

Etykieta mówiąca jest ułatwieniem nie tylko dla osób niedowidzących, ale także dla poszukujących wiedzy o produkcie — wystarczy zeskanować kod QR

fot. https://stock.adobe.com/

Kody QR to dwuwymiarowe kody graficzne zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. W przeciwieństwie do standardowych kodów kreskowych, które podają tylko wartość liczbową produktu, kody QR dostarczają 100 razy więcej informacji. Są one popularnym elementem cyfrowym otwierającym dostęp do informacji znajdujących się w internecie.

Kody są umieszczane na etykietach produktów i żywności, a po zeskanowaniu za pomocą smartfona można dotrzeć do informacji o produkcie. W przeciwieństwie do klasycznych opisów mówiąca etykieta dostarcza informacji dostępnych dla szerszego grona odbiorców, w tym osób starszych czy niedowidzących.

Dzięki kodom QR marketerzy w agrobiznesie są bardziej elastyczni i dostarczają konsumentom wartościowych informacji o lokalnych i eksportowanych produktach rolnych.

Etykieta mówiąca po włosku – idea i wykonanie od GOODadd

We Włoszech etykieta mówiąca prezentuje na razie warzywa oferowane przez Alì Supermercati. Pomysłodawcami i wykonawcami mówiącej etykiety są firma GOODadd oraz GOODmood Editore. Ta pierwsza specjalizuje się w obsłudze treści audio i wideo, z kolei druga odpowiada za tworzenie relacji między marką, produktem i klientem.

Etykieta pomysłu GOODadd wprowadza konsumenta w historie opowiadane przez poszczególne owoce czy warzywa. Dzięki temu stają się one nie pozycją z koszyka, lecz budują u klienta zainteresowanie produktem i tym, co się za nim kryje.

Reasumując, mówiąca etykieta czy film kryjący się za kodem QR, ułatwiają konsumentowi dostęp do informacji na temat produktu, miejsca i sposobu jego wytworzenia, promuje gospodarstwo. A obecnie większość osób woli posłuchać nagrania lub obejrzeć film niż czytać informacje wyświetlane drobną czcionką na ekranie smartfona. A i same zakupy są wygodniejsze, ponieważ w czasie słuchania danego nagrania można swobodnie kontynuować zakupy.

źródło: italiafruit.net

Google NewsObserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *