Inteligentne rozwiązania McCormick dla komfortu i wydajności na targach EIMA

Edycja EIMA International 2024 będzie idealnym miejscem do ponownego zaprezentowania innowacji McCormick w zakresie komfortu, rozwiązań mechatronicznych i narzędzi cyfrowych, będących wynikiem znacznych inwestycji w badania i rozwój poświęcone identyfikowalnemu i zrównoważonemu rolnictwu 5.0.
Spis treści
McCormick X7.6 VT-Drive
W gamie McCormick X7.6 VT-Drive znajdują się dwa modele: X7.621 o mocy 200 KM i X7.624 o mocy 240 KM, ten ostatni nominowany do nagrody Tractor of The Year 2025 w nowej kategorii
MidPower.
Ciągnik McCormick X7.6 jest napędzany 6-cylindrowym silnikiem FPT NEF 67, który spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V. 4-stopniowa przekładnia bezstopniowa VT-Drive pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 50 km/h (w trybie ekologicznym i tam, gdzie jest to dozwolone). Niezależne przednie zawieszenie IFS (amortyzowane hydraulicznie i sterowane elektronicznie) zapewnia wysoki komfort i pełne bezpieczeństwo jazdy na drodze i w terenie.
Nowo zaprojektowana kabina Clever Cab oferuje o 14% więcej przestrzeni wewnętrznej i o 16% więcej przeszklonych powierzchni zapewniających lepszą widoczność. Izolowane termicznie szyby
drzwiowe są wykonane z Comfort Sky® — specjalnej mieszanki opracowanej przez Saint Gobain — i w porównaniu z konwencjonalnymi szybami zapewniają różnicę temperatur do 6 stopni, a także redukują hałas. Nowe umiejscowienie uchwytów ułatwia również operatorowi wchodzenie do kabiny. Na zewnątrz znajdują się klastry świateł LED, zarówno z przodu, jak i z tyłu, podczas gdy wewnątrz znajduje się nowy system informacyjno-rozrywkowy, który można zintegrować z Apple Car lub Android Auto, nowe lusterka wsteczne i nowa przestrzeń w chłodnicy.
Wreszcie, elementy sterujące zostały przeprojektowane, aby były jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze w użyciu, a deska rozdzielcza i interfejsy cyfrowe zostały ulepszone, aby zapewnić jeszcze bardziej satysfakcjonujące wrażenia użytkownika. Nowe wykończenie wnętrza z tworzyw sztucznych w stylu samochodowym i czterogłośnikowy system audio Alpine uzupełniają ofertę. Nowy panel cyfrowy, umieszczony za kierownicą, charakteryzuje się przejrzystym wzornictwem i integruje nowe funkcje, a także współpracuje z 12-calowym monitorem dotykowym DSM Plus.
Wśród cech przekładni VT-Drive w ciągniku McCormick X7.6 znajduje się funkcja SmartPower Zero. Gwarantuje ona, że ciągnik pozostaje nieruchomy po włączeniu biegu wstecznego, zapewniając operatorowi większy komfort podczas transportu i prac polowych, a także podczas podłączania narzędzi. Z drugiej strony, system McCormick EazyGrip automatycznie zarządza ciśnieniem w oponach, optymalizując zużycie paliwa i trakcję, jednocześnie zmniejszając zużycie opon i zapewniając optymalne ciśnienie przez cały czas, od drogi do pola.
Ciągnik McCormick X7.6 jest wyposażony w systemy mechatroniczne wspomagające jazdę izarządzanie flotą, od PSM — Precision Steering Management (system wspomaganego prowadzenia satelitarnego) po system McCormick Fleet & Remote Diagnostics Management do kontroli floty w czasie rzeczywistym, analizy danych ciągnika, zdalnego planowania konserwacji i historii aktywności poprzez przechowywanie danych. Ciągniki są następnie cyfrowo zintegrowane z McCormick Farm, aplikacją stworzoną w celu ułatwienia zarządzania gospodarstwem z agronomicznego punktu widzenia. Ciągnik jest połączony z inteligentnym i intuicyjnym systemem obsługującym ponad 400 różnych upraw. Korzystając z aplikacji McCormick Farm, można przeglądać raporty dotyczące wydajności i pracy, uzyskiwać dostęp do map z zaleceniami oraz identyfikować ogrodzenia i przeszkody. Pozwala to na optymalne zarządzanie każdym obszarem gospodarstwa.
McCormick X5.120 P3-Drive
McCormick X5.120 P3-Drive, nagrodzony tytułem Ciągnika Roku 2024 na targach Agritechnica 2023 w kategorii Best Utility, to najmocniejszy model w rodzinie X5. Jego główną nowością jest przekładnia P3-Drive, 36+12 lub 48+16 z HML i podnośnikiem, zaprojektowana i zbudowana w całości w fabrykach Argo Tractors. Kombinacja 3 biegów PowerShift (HML) i 4 zrobotyzowanych przełożeń jest dostępna dla każdego zakresu, oferując 12 przełożeń, którymi można zarządzać w trybie sekwencyjnym lub automatycznym dla każdego z 4 zakresów. Wszystkim steruje się wygodnie za pomocą joysticka SmartPilot (na nowej prawej konsoli), korzystając z funkcji Auto PowerShift (APS), która automatycznie włącza bieg wraz ze wzrostem prędkości.
Wyposażony w silnik FPT F36 o pojemności 3,6 litra, zgodny z normą Stage V, z 4 cylindrami i 16 zaworami, zapewnia moc od 95 do 114 KM i maksymalny moment obrotowy od 395 do 460 niutonometrów, a wszystko to w kompaktowym ciągniku o rozstawie osi wynoszącym 2354 mm. To, co wyróżnia ten model na tle konkurencji i gwarantuje wysoki komfort operatora (aspekt, który
czyni go najlepszym w swojej klasie), to połączenie amortyzowanej osi i amortyzowanej kabiny z drążkiem Panharda.
Wreszcie, dzięki starannej konstrukcji, układ oczyszczania spalin składający się z DOC, DPF i SCRoF jest w całości umieszczony pod maską, aby zapewnić większą kompaktowość i widoczność. Sama maska, wykonana z jednego elementu, oferuje szeroki otwór ułatwiający konserwację i czyszczenie chłodnic.
Jest to wszechstronny, kompaktowy ciągnik o masie transportowej wynoszącej zaledwie 4000 kg, odpowiedni do prac w gospodarstwie, ale także do wymagających prac na otwartym polu, ale także w małych gospodarstwach (prace w szopach i przenoszenie materiałów po wyposażeniu w ładowacz M20).
Główne innowacyjne funkcje obejmują przekładnię P3-Drive i wprowadzenie układu wspomagającego kierowaniem ADS+. ADS+ to układ kierowniczy zaprojektowany przede wszystkim z myślą o poprawie komfortu operatora. Łączy on w sobie dwustopniowe wspomaganie układu kierowniczego z funkcją EazySteer, która umożliwia kierowanie pojazdem za pomocą zaledwie półtora obrotu kierownicy, co ułatwia manewry na uwrociach. Ponadto ADS+ oferuje inne funkcje, takie jak redukcja wibracji na kole kierownicy, gotowość do wspomaganych systemów naprowadzania satelitarnego i zwiększona sztywność koła kierownicy wraz ze wzrostem prędkości. Dzięki tej technologii, podczas manewrowania, układ kierowniczy zachowuje się dokładnie tak, jak w samochodzie i jest w stanie automatycznie ustawić się po zakręcie.
Źródło: materiały firmowe Agro Tractors
