Jak chronić rośliny i dlaczego prewencja to najlepsza ochrona?
W kolejnym artykule z naszego cyklu zajmiemy się tym, jak chronić rośliny, dlaczego warto działać prewencyjnie i jak właściwie diagnozować problemy z naszymi uprawami.
Spis treści
Diagnozowanie i prewencja
Zagadnienie ochrony roślin wiąże się z dwiema czynnościami, podobnymi do działań lekarza: diagnozą oraz leczeniem. Diagnoza chorób, niedoborów i szkodników to warunek trafnego ich zwalczania. Objawy wielu problemów są nieswoiste lub trudne do odróżnienia, więc często właściwe rozpoznanie jest utrudnione. Śmiało można powiedzieć, że trzeba wiedzieć jak chronić rośliny, a dobra diagnoza bywa ważniejsza niż późniejsze leczenie.
Aby jednak trafnie zdiagnozować wiele patogenów, czy też innych problemów na polu takich jak np. objawy niedoborów składników itp., potrzebna jest szczegółowa wiedza, nierzadko również sprzęt laboratoryjny oraz skomasowane doświadczenie agronomów.
Kto nam może w tym pomóc?
Zwykle bywa tak, że niedoświadczony rolnik może mieć spore problemy z ogarnięciem tak wielu kwestii na raz. Dlatego PROCAM współpracuje ze specjalistami i naukowcami z dziedziny rolnictwa, zarówno z kraju, jak i całego świata.
Połączona wiedza i doświadczenie wielu osób pomaga precyzyjnie zdiagnozować zagrożenie i od razu dobrać najbardziej efektywne rozwiązanie. Grupa techniczna – doradcy PROCAM-u mają zaś za zadanie przenieść je na pole produkcyjne rolnika.
Jak chronić rośliny?
Dodatkowym wsparciem są komunikaty fitosanitarne przygotowywane w ramach Instytutu Praktycznej Agronomii PROCAM. Dzięki nim łatwiejsza jest walka z typowymi zagrożeniami na waszych polach, a równocześnie komunikaty takie służą integrowanej ochronie roślin. Dzięki temu już nie będziemy musieli się martwić o to, jak chronić rośliny w naszych gospodarstwach, a gospodarowanie stanie się przyjemniejsze, łatwiejsze, a także bardziej dochodowe.
Cała publikacja: 14 SPOSOBÓW Jak zwiększyć dochodowość upraw? dostępna jest również do pobrania pod linkiem: https://www.procam.pl
Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.
Obserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!