Massey Ferguson 9S 425 — nowoczesność z elementem retro

Massey Ferguson 9S 425 to najmocniejszy ciągnik tej marki. To co prawda ewolucja, a nie rewolucja maszyny, niemniej niezwykle wydajna i komfortowa. Dowiedz się, jak przebiegła polowa premiera modelu w Chwiramie.
Massey Ferguson 9S 425 zadebiutował na polach w Chwiramie. To najpotężniejszy ciągnik w historii marki.
Spis treści
Ciągnik 9S — ewolucja legendy
Od 2008 roku, czyli od premiery modelu 8600, który później rozwinął się w 8700 do dzisiaj była potrzeba powiewu świeżości. Stąd ciągnik 9S jest ewolucją, a nie rewolucją w stosunku do swojego poprzednika. Czerpiemy bowiem pełnymi garściami z tego co było najlepsze w poprzedniej serii, jednocześnie uwzględniając potrzeby zgłaszane przez klientów. A do takich należą m.in. zwiększenie komfortu czyli m.in. unowocześnienie kabiny — argumentował na polach w Chwiramie Artur Kabza, specjalista ds. produktu Massey Ferguson.
Techniczne nowości w Massey Ferguson 9S 425
Massey Ferguson 9S 425 jest historycznie najmocniejszym ciągnikiem w stajni MF. Marcowe spotkanie na polu w Chwiramie miało na celu m.in. zaprezentowanie prestiżowym klientom, w tym rolnikom, możliwości maszyny w warunkach polowych.
Nowa seria 9S wnosi szereg zmian konstrukcyjnych.
Silnik ciagnika MF 9S 425
Przede wszystkim pod maską znajduje się silnik o pojemności skokowej 8,4 litra. Względem poprzednika ewoluował w nim sposób zasilania w powietrze. Seria poprzednia posiadała dwie turbiny o stałej geometrii, połączone szeregowo. W nowym modelu mamy jedną turbinę o stałej geometrii i uproszczonej konstrukcji.
Przekładnia
Przekładnia o oznaczeniu ML260HD. Podobną przekładnię znajdziemy w poprzednim modelu, jednakże w nowej serii ciągników 9S została ona wzmocniona o 13% względem poprzedniej. Ponadto warto podkreślić, że w ciągnikach Massey Ferguson serii 9S hydraulika i przekładnia są układami rozdzielnymi. Czyli oleje nie mieszają się podczas eksploatacji.
Dwa rodzaje układów hydraulicznych
Pierwszy to pompa 205 Eco o wydatku 205 l przy zredukowanych obrotach silnika. Natomiast przy maksymalnych obrotach silnika, które wynoszą 2050, wydatek pompy rośnie aż do 270 l.
9S 425 — komfort i retro stylistyka
Cechą charakterystyczną tego ciągnika jest stylistyka neo-retro i najnowsza kabina serii 9S, bo w niej zaszły największe zmiany, uwzględniające potrzeby klientów. Konkretnie to połączono nowoczesność, którą symbolizują światła led oraz dynamiczna linia maski i pochylonej kabiny, z takimi elementami retro jak charakterystyczny pas zaczerpnięty z serii 200 bądź 300 czy kolor kabiny, który z kolei jest charakterystyczny dla serii 2000 i 3000.
MF 9S 425 — nowa jakość
Massey Ferguson 9S 425 to przykład kompilacji nowoczesności z tradycją, czyli dobrze przemyślana ewolucja. Zmieniony silnik, mocniejsza przekładnia i nowoczesna kabina to podstawowe założenia w kierunku zwiększenia wydajności maszyny, komfortu pracy użytkownika, z uwzględnieniem estetyki.
Chcesz poznać opinię rolników na jego temat? Obejrzyj relację⇓
