Polska Rada Winiarstwa bez grupy AMBRA

Polska Rada Winiarstwa bez grupy AMBRA

1 grudnia grupa AMBRA S.A. zrezygnowała z członkostwa w Polskiej Radzie Winiarstwa. Jakie były główne powody tej decyzji?

1 grudnia grupa AMBRA S.A. zrezygnowała z członkostwa w Polskiej Radzie Winiarstwa. W jej ocenie działania PRW nie reprezentują interesu polskiego winiarstwa, stoją w sprzeczności z jego misją i wprowadzają konsumentów w błąd.

W ocenie firmy AMBRA działania Polskiej Rady Winiarstwa stoją w sprzeczności z interesem winiarstwa i interesem konsumenta, i niejednokrotnie miały charakter wprowadzania w błąd opinii publicznej.

Agnieszka Woźniak z Grupy AMBRA

Misją społeczną organizacji branżowej powinno być łączenie interesów producentów i konsumentów oraz stanie na straży najwyższej jakości produktów. Wbrew temu Polska Rada Winiarstwa stała się podmiotem realizującym partykularne interesy wybranych członków.

AMBRA S.A. składała Polskiej Radzie Winiarstwa propozycje projektów mających na celu podwyższenie standardów jakościowych, zapewniających realizację misji branżowej i obronę interesów konsumentów wina w Polsce. Projekty te dotyczyły m.in. produktów pochodzenia naturalnego czy przeciwdziałania zafałszowaniom produktów winiarskich. Spółka przypominała też o konieczności sprawowania przez PRW funkcji samoregulacyjnych. Zamiast tego Polska Rada Winiarstwa pod hasłem obrony win owocowych zaangażowała się w obronę najsłabszych jakościowo produktów – napojów fermentowanych sztucznie aromatyzowanych i wzmacnianych spirytusem – informuje Agnieszka Woźniak z Grupy AMBRA. – W ocenie firmy AMBRA działania Polskiej Rady Winiarstwa stoją w sprzeczności z interesem winiarstwa i interesem konsumenta, i niejednokrotnie miały charakter wprowadzania w błąd opinii publicznej, co w przypadku takiej organizacji uznajemy za rzecz niedopuszczalną.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

Gazociąg na polu, a interes rolnika

Jeśli na naszym polu zaplanowano budowę gazociągu, należy nam się wynagrodzenie za "użyczenie" ziemi na ten cel i odszkodowanie za straty.

15 kwietnia 2018

Eksport drobiu – jak kształtują się ceny?

Gdzie opłaca się eksportować polskie przetwory drobiowe? Jakie są nowe rynki zbytu drobiu?

15 kwietnia 2018

Jakie są ceny owoców?

Jakich cen owoców można spodziewać się na rynku w najbliższym czasie? Czy wzrost cen owoców utrzyma się w kolejnych miesiącach 2018 r.?

17 kwietnia 2018

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij