Polska Rada Winiarstwa bez grupy AMBRA

1 grudnia grupa AMBRA S.A. zrezygnowała z członkostwa w Polskiej Radzie Winiarstwa. Jakie były główne powody tej decyzji?

1 grudnia grupa AMBRA S.A. zrezygnowała z członkostwa w Polskiej Radzie Winiarstwa. W jej ocenie działania PRW nie reprezentują interesu polskiego winiarstwa, stoją w sprzeczności z jego misją i wprowadzają konsumentów w błąd.

W ocenie firmy AMBRA działania Polskiej Rady Winiarstwa stoją w sprzeczności z interesem winiarstwa i interesem konsumenta, i niejednokrotnie miały charakter wprowadzania w błąd opinii publicznej.

Agnieszka Woźniak z Grupy AMBRA

Misją społeczną organizacji branżowej powinno być łączenie interesów producentów i konsumentów oraz stanie na straży najwyższej jakości produktów. Wbrew temu Polska Rada Winiarstwa stała się podmiotem realizującym partykularne interesy wybranych członków.

AMBRA S.A. składała Polskiej Radzie Winiarstwa propozycje projektów mających na celu podwyższenie standardów jakościowych, zapewniających realizację misji branżowej i obronę interesów konsumentów wina w Polsce. Projekty te dotyczyły m.in. produktów pochodzenia naturalnego czy przeciwdziałania zafałszowaniom produktów winiarskich. Spółka przypominała też o konieczności sprawowania przez PRW funkcji samoregulacyjnych. Zamiast tego Polska Rada Winiarstwa pod hasłem obrony win owocowych zaangażowała się w obronę najsłabszych jakościowo produktów – napojów fermentowanych sztucznie aromatyzowanych i wzmacnianych spirytusem – informuje Agnieszka Woźniak z Grupy AMBRA. – W ocenie firmy AMBRA działania Polskiej Rady Winiarstwa stoją w sprzeczności z interesem winiarstwa i interesem konsumenta, i niejednokrotnie miały charakter wprowadzania w błąd opinii publicznej, co w przypadku takiej organizacji uznajemy za rzecz niedopuszczalną.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

Chów trzody chlewnej z pomysłem

Czy jest recepta na to, by trzoda chlewna przynosiła i zysk, i… satysfakcję? Na ten temat rozmawiamy z Mistrzem Agroligi 2016!

18 marca 2017

Apyros: walka z chwastami nie jest mu straszna!

Walka z chwastami jest jedną z najważniejszych czynności w uprawie. Niektóre agrofagi są niestety trudniejsze do zwalczenia. Co wtedy?

23 marca 2017

Ceny środków ochrony roślin wcale nie muszą być wysokie!

Zaletą produktów postpatentowych jest konkurencyjna cena. Na takie produkty postawił więc polski producent ŚOR – Innvigo.