M5001: co nowego w serii Kuboty?

Na tegorocznych targach techniki rolniczej Agrotech Kielce miała miejsce polska premiera nowej serii ciągników Kubota M5001. Zaprezentowano dwa ciągniki wchodzące w skład serii – 95-konny M5091 i 113-konny M5111. Co wyróżnia nową serię maszyn?

Seria M5001 to ciągniki reprezentujące najpopularniejszy zakres mocy – 90–120 KM. Ciągniki z założenia proste w konstrukcji zostały wyposażone w silniki zoptymalizowane pod kątem normy emisji spalin Euro IV final. Główne zmiany, gdyż jest to seria zastępująca popularne traktory M8560 i M9960, dotyczą jednak komfortu pracy operatora.

Zmiany wprowadzone w serii M5001 to odpowiedź na oczekiwania naszych klientów, są to ciągniki, które zostały stworzone w oparciu o informacje zebrane z rynku – mówi Jakub Czerwiak, Specjalista ds. Produktu w firmie Kubota.

Kubota M5001

Zmiany w ciągnikach serii M5001 w porównaniu do ciągników M8560 i M9960.

Zmiany w kabinie

Ciągniki M5091 i M5111 posiadają poszerzoną, bardziej komfortową kabinę, w której zoptymalizowano ułożenie dźwigni oraz przycisków. Przede wszystkim jednak przeniesiono do kabiny przycisk zmiany prędkości wałka odbioru mocy, co pozwala na redukcję obrotów bez wychodzenia z kabiny.

Kabina w nowej serii jest szersza o 18 cm względem swoich poprzedników, pozwoliło to na uzyskanie homologacji do przewożenia w niej dwóch osób, znacznie wpływa to również na poprawę komfortu pracy operatora. Operator ciągnika ma więcej miejsca na nogi oraz ręce, kabinę w nowej serii wyposażono również w szyberdach z wysuwaną osłoną.

W standardzie znajduje się również rewers elektrohydrauliczny, znacznie ułatwiający zmianę kierunku jazdy. Jest to rozwiązanie przydatne w pracy z ładowaczem czołowym. Skrzynia w nowej serii posiada 36 przełożeń do przodu i do tyłu, wyposażono ją również w reduktor o 3 zakresach oraz półbieg włączany pod obciążeniem.

silnik ciągników serii m5001

Pod maską Kuboty M5001 zamknięto układy DPF i SCR.

Serce ciągnika z serii M5001

Jednostka napędowa nowej serii to odświeżony silnik stosowany w poprzedniej serii traktorów – czterocylindrowy, turbodoładowany silnik V3800 najnowszej generacji o pojemności 3769 cm3. W celu dostosowania silnika do norm Euro IV final wykorzystano układ selektywnej redukcji katalitycznej, ciągniki są wyposażone w 12 l zbiornik AdBlue.

Kubota jest również pierwszym producentem ciągników, który zamknął pod maską ciągnika dwa układy: DPF i SCR. Układ SCR montowany jest zwyczajowo z prawej lub lewej strony kabiny, co ogranicza widoczność operatora ciągnika.

baner kubota

Maksymalna prędkość jazdy ciągników serii M5001 wynosi 40 km/h. Sekcja hydrauliki w ciągnikach M5091 i M5111 jest zasilana przez pompę o wydatku 64 l/min. Z kolei tylny podnośnik ma maksymalny udźwig wynoszący 4100 kg.

Mimo prostej konstrukcji ciągników, możliwe jest wyposażenie obu modeli w uniwersalny sterownik magistrali ISOBUS, znany chociażby z flagowej serii M7001. Ciągniki M5001 to proste maszyny wyposażone w wiele rozwiązań poprawiających ergonomię pracy, w szczególności z ładowaczem czołowym.

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Czeski kryształ na polskich polach – ciągnik na ciężkie klimaty

Niemal w każdym modelu tej serii możemy dopatrzyć się historycznie polskich korzeni.

18 czerwca 2019

24 200 zł – nawet o tyle taniej możesz kupić nowy ciągnik Zetor. Już teraz sprawdź ofertę wyprzedaży

Za wyborem tej oferty przemawiają tysiące argumentów. Dowiedz się więcej!

25 czerwca 2019

Sprzedaż ciągników wzrosła. Które marki zyskały?

Ten sam producent królował zarówno na rynku nowych, jak i używanych traktorów. Sprawdź szczegóły raportu AgriTrac.

16 lipca 2019