Poznaj nowe ciągniki New Holland – model T5S i odświeżoną serię T5 Utility Powershuttle
New Holland rozszerza swoją gamę ciągników T5 o nowe modele użytkowe średniej wielkości T5S oraz odświeżoną serię T5 Utility Powershuttle. Celem tej gamy jest wprowadzenie do segmentu ciągników o mocy od 90 do 120 KM nowych, solidnych i łatwych w obsłudze maszyn, które zapewnią maksymalny poziom wydajności i produktywności, aby wykonać każdą pracę w każdych warunkach.
Ciągniki New Holland T5S oraz T5 Utility Powershuttle to ważące blisko 4 tony, niezwykle uniwersalne maszyny rolnicze z rozstawem osi wynoszącym 2350 mm. Cechują się one wysoką wydajnością i łatwymi w obsłudze funkcjami. Modele te dodatkowo poszerzają i tak już szeroką gamę ciągników T5 o mocy od 80 do 140 KM. Obecnie obejmuje ona takie pojazdy jak: T5 Utility DualCommand, T5 ElectroCommand, T5 DynamicCommand i T5 AutoCommand.
Spis treści
Nowe ciągniki New Holland
Oba modele ciągników wyposażono w 4-cylindrowy silnik F5 firmy FPT o pojemności skokowej 3,6 l spełniający wymogi normy Stage V. Zoptymalizowana konstrukcja turbosprężarki i tłoków gwarantuje dobre osiągi i oszczędność paliwa. Maksymalna moc jest dostępna już przy 1900 obr./min. Natomiast moment obrotowy o najlepszej w klasie wartości (450 Nm w modelu T5.100S i 506 Nm w przypadku modelu T5.120 Utility Powershuttle) jest dostępny już od 1300 obr./min i szybko rośnie do 47%, ułatwiając pracę pod obciążeniem.
W ciągnikach zastosowano układ neutralizacji spalin wykorzystujący katalizator utleniający, filtr cząstek stałych oraz moduł selektywnej redukcji katalitycznej w jednym bezobsługowym i kompaktowym rozwiązaniu, umieszczonym w całości pod pokrywą silnik. Zapewnia to doskonałą widoczność i zwrotność, duży prześwit, a także ułatwia montaż ładowacza czołowego.
Ciągniki te charakteryzują się 600-godzinnym okresem międzyprzeglądowym silnika, a wszystkie codzienne czynności związane z przeglądem można łatwo wykonać tylko z lewej strony.
Wydajność i produktywność, by sprostać każdemu zadaniu
Model T5S można wyposażyć w przekładnię 12×12, opcjonalną przekładnię mechaniczną 20×20 z biegami pełzania lub przekładnię Powershuttle umożliwiającą płynną i szybką zmianę kierunku bez użycia sprzęgła. Z kolei ciągnik T5 Utility Powershuttle dostępny jest jedynie z przekładnią Powershuttle. Zapewnia ona płynną i szybką zmianę kierunku bez konieczności używania sprzęgła.
Zarówno w ciągnik T5S, jak i w T5 Utility Powershuttle zastosowano układ hydrauliczny wyposażony w dwie pompy: o wydajności 36 l/min dla układu kierowniczego i drugą o maksymalnej wydajności 82 l/min dla osprzętu. Nowa pompa MegaFlow™ pozwala przyspieszyć pracę ładowacza czołowego oraz podnoszenie i opuszczanie narzędzi. Oprócz tego uzupełnieniem tych funkcji jest załączany elektrohydraulicznie WOM 540/540E/1000 obr./min z funkcją łagodnego rozruchu, funkcją Eco i synchronizacją z prędkością jazdy. W ciągniku można zamówić nawet trzy zawory hydrauliki zewnętrznej oraz szybkozłącza hydrauliczne ułatwiające podłączenie. Ciągniki T5S i T5 Utility Powershuttle można zamówić w wersji fabrycznie przygotowanej do montażu ładowacza czołowego. Wśród innych opcji na uwagę zasługują fabrycznie montowane przedni TUZ i WOM.
Co wyróżnia nowe modele ciągników New Holland?
Nowe ciągniki New Holland różnią się rodzajem przedniej osi, dopuszczalną masą całkowitą (DMC), a także maksymalnym rozmiarem tylnych opon. Sprawia to, że nowa oferta od New Holland kierowana jest do różnych klientów docelowych. Ci, co poszukują lżejszego uniwersalnego ciągnika mogą postawić bardziej na model T5S, ci zaś oczekujący większego i cięższego ciągnika użytkowego z pewnością docenią odświeżoną serię T5 Utility Powershuttle.
Ciągnik T5S dysponuje lżejszą osią HD klasy 1 o szerokości między kołnierzami wynoszącej 1584 mm. Natomiast w serii T5 Utility Powershuttle zastosowano dużą oś HD klasy 1.5, w której szerokość taka wynosi 1789 mm. Co czyni ten ciągnik idealnym rozwiązaniem dla nawet najcięższych prac z ładowaczem. Różnią się one DMC, która w przypadku T5S wynosi 6,5 tony, a w T5 Utility Powershuttle — 7 ton.
Maksymalny rozmiar opon tylnych, jakie można zamontować w modelu T5S to R34 (SRI 750). W przypadku odświeżonej serii T5 Utility Powershuttle po raz pierwszy przewidziano opony tylne o rozmiarze R38 (SRI 800).
Oba ciągniki można zamówić z fabrycznym ładowaczem czołowym, a specyfikacja obejmuje również przedni WOM i przedni układ zawieszenia narzędzi.
Zaczep tylny całkowicie przeprojektowano i teraz dysponuje on 2 zewnętrznymi siłownikami podnoszenia, co zwiększa wydajność oraz ułatwia obsługę. Maksymalny udźwig w przypadku T5S to aż 4,4 tony i nawet 5 ton w serii T5 Utility Powershuttle.
W T5S zastosowano elementy sterowania Lift-O-Matic, natomiast ciągnik T5 Utility Powershuttle posiada popularny system Lift-O-Matic Plus.
Podsumowanie
Nowe ciągniki użytkowe New Holland to wiele nowych funkcji. Zaliczamy do nich bardzo wygodną i przestronną kabinę o najlepszej w klasie widoczności, bardziej ekologiczne silniki o krótszym czasie reakcji, a także wytrzymalsze układy zawieszenia oraz wysoką wydajność układu hydraulicznego.
Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.
Obserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!