Rynek drobiu: dobra koniunktura w branży

Download PDF

Rośnie produkcja drobiu w Polsce. W bieżącym roku może być wyższa o 15%, a nawet 17%. Czynnikiem pobudzającym koniunkturę i rozwój branży jest rosnący eksport. Perspektywy na najbliższe lata są optymistyczne. Dobra koniunktura w drobiarstwie stwarza zarówno szanse, jak i zagrożenia dla producentów i przetwórców drobiu. Dla agrofaktu rynek drobiu w Polsce omawiają eksperci.

Utrzymuje się dobra koniunktura produkcji mięsa drobiowego. W bieżącym roku produkcja żywca drobiowego może być na poziomie 3,3 mln t, co oznacza, że będzie większa o 17% w stosunku do 2015 r.

W ciągu 9 miesięcy br. produkcja mięsa drobiowego w dużych zakładach zwiększyła się o ok. 275 tys. t, tj. o 17,8% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku – wynika z analiz Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej – Państwowego Instytutu Badawczego (IERiGŻ – PIB) na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).

Rynek drobiu: dobre prognozy

Tegoroczny wzrost wielkości produkcji może wynieść od 10 do 17% w zależności od tego, kto prognozuje.

Rynek drobiu: dobra koniunktura w branży

Grzegorz Rykaczewski, analityk z Banku Zachodniego WBK.

 Oczekujemy, że w bieżącym roku krajowa produkcja żywca drobiowego wzrośnie o 1015%, przekraczając poziom 3,1 mln t – prognozuje Grzegorz Rykaczewski, analityk z Banku Zachodniego WBK Znaczny wzrost wynika w dużej mierze z rozwoju produkcji kurcząt brojlerów. Jednak produkcja indyków również będzie większa – dodaje analityk.

We wrześniu br. zakłady przemysłu drobiarskiego zatrudniające 50 i więcej stałych pracowników, wyprodukowały o 2,4% więcej tego gatunku mięsa w stosunku do poprzedniego miesiąca i o 22,7%, tj. o 39 tys. t, więcej niż przed rokiem. W rezultacie tego wrześniowa produkcja wyniosła ok. 211 tys. t tego mięsa.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o