Unia Europejska: nowa polityka promocyjna

„Smacznego, to z Europy” – to nazwa nowej polityki promocyjnej UE przyjętej 13 października przez Komisję Europejską.

„Smacznego, to z Europy” – to nazwa nowej polityki promocyjnej Unii Europejskiej przyjętej 13 października przez Komisję Europejską.

Unia liczy na to, że promocja pomoże podmiotom z sektora rolno-spożywczego w zdobywaniu nowych rynków międzynarodowych lub umocnieniu na nich swojej pozycji oraz zwiększeniu świadomości europejskich konsumentów na temat wysiłków podejmowanych przez europejskich rolników.

Aby osiągnąć ten cel, Komisja udostępni więcej środków, podniesie poziom współfinansowania i ograniczy biurokrację przy zatwierdzaniu projektów. Jest to element starań o stopniowe zwiększanie dostępnego budżetu, jakim dysponuje Unia na promocję, z 61 mln euro w 2013 r. (kiedy to zaproponowano nowe przepisy) do 200 mln euro w 2019 r.

Komu przysługują dopłaty bezpośrednie w 2017 r.?

Jak oblicza się stawki, komu przysługują dopłaty bezpośrednie, a kto ich nie może otrzymać, a także na inne pytania dla aF odpowiada M. Rybarczyk z ARiMR

22 kwietnia 2017

Nowe przepisy: wycinka drzew po zgłoszeniu do gminy!

Już w maju mają obowiązywać nowe, zaostrzone przepisy dotyczące wycinki drzew! Sprawdźcie, co się zmienia!

10 kwietnia 2017

Potrawy wielkanocne: bez szynki, białej kiełbasy i ćwikły ani rusz!

Na wielkanocnym stole nie może zabraknąć mięsiwa, które symbolizuje zakończenie postu. Króluje też jajko, które symbolizuje źródło życia.

13 kwietnia 2017