Unia Europejska: nowa polityka promocyjna

„Smacznego, to z Europy” – to nazwa nowej polityki promocyjnej UE przyjętej 13 października przez Komisję Europejską.

„Smacznego, to z Europy” – to nazwa nowej polityki promocyjnej Unii Europejskiej przyjętej 13 października przez Komisję Europejską.

Unia liczy na to, że promocja pomoże podmiotom z sektora rolno-spożywczego w zdobywaniu nowych rynków międzynarodowych lub umocnieniu na nich swojej pozycji oraz zwiększeniu świadomości europejskich konsumentów na temat wysiłków podejmowanych przez europejskich rolników.

Aby osiągnąć ten cel, Komisja udostępni więcej środków, podniesie poziom współfinansowania i ograniczy biurokrację przy zatwierdzaniu projektów. Jest to element starań o stopniowe zwiększanie dostępnego budżetu, jakim dysponuje Unia na promocję, z 61 mln euro w 2013 r. (kiedy to zaproponowano nowe przepisy) do 200 mln euro w 2019 r.

Restrukturyzacja małych gospodarstw: rusza nabór!

Od 30 marca do 28 kwietnia odbywać się będzie nabór wniosków o premie w wysokości 60 tys. zł na restrukturyzację małych gospodarstw!

16 marca 2017

Dotacje dla przetwórców małych i średnich: 304 mln euro z PROW!

ARiMR rozdysponuje w 2017 r. aż 304 mln euro z PROW 2014-2020 dla małych, średnich i dużych przetwórców. Kiedy będą nabory?

24 marca 2017

Pomoc klęskowa z PROW trafiła do niewielu rolników…

Pieniądze do wzięcia z PROW były, ale chętnych mało... Dlaczego? I co powoduje, że ubezpieczenia rolnicze nie są popularne?

13 marca 2017