Unia Europejska: nowa polityka promocyjna

„Smacznego, to z Europy” – to nazwa nowej polityki promocyjnej UE przyjętej 13 października przez Komisję Europejską.

„Smacznego, to z Europy” – to nazwa nowej polityki promocyjnej Unii Europejskiej przyjętej 13 października przez Komisję Europejską.

Unia liczy na to, że promocja pomoże podmiotom z sektora rolno-spożywczego w zdobywaniu nowych rynków międzynarodowych lub umocnieniu na nich swojej pozycji oraz zwiększeniu świadomości europejskich konsumentów na temat wysiłków podejmowanych przez europejskich rolników.

Aby osiągnąć ten cel, Komisja udostępni więcej środków, podniesie poziom współfinansowania i ograniczy biurokrację przy zatwierdzaniu projektów. Jest to element starań o stopniowe zwiększanie dostępnego budżetu, jakim dysponuje Unia na promocję, z 61 mln euro w 2013 r. (kiedy to zaproponowano nowe przepisy) do 200 mln euro w 2019 r.

Sprzedaż ziemi rolnej: chwilowy zastój w obrocie

Czego możemy spodziewać się w najbliższym czasie na rynku ziemi rolniczej? Specjalnie dla agrofaktu wypowiadają się eksperci!

12 stycznia 2017

Dodatkowy zarobek bez utraty KRUS!

Od niedawna obowiązują nowe przepisy. Rolnicy mogą sobie dzięki nim dorobić nie tylko więcej, ale i nie tracąc ubezpieczenia w KRUS!

12 stycznia 2017

Pierwsza konferencja dla pszczelarzy w 2017!

14 stycznia w siedzibie MODR w Karnowicach odbędzie się XXI Wojewódzka Konferencja Pszczelarskiej! Jakie tematy zostaną poruszone?

12 stycznia 2017