Bezpieczniejsze hamowanie ciągnika

Download PDF

New Holland wprowadza opatentowany, inteligentny układ hamulcowy przyczepy w modelach T6 AutoCommand™ i T7 AutoCommand™. Wyróżniona srebrnym medalem na targach Agritechnica innowacja poprawia stabilność jazdy ciągnika z przyczepą podczas hamowania, szczególnie na śliskiej, luźnej nawierzchni.

W ten sposób zwiększa stabilność przy pracach transportowych oraz polowych. Układ zapewnia synchronizację procesu hamowania ciągnika wraz z przyczepą przy redukcji prędkości jazdy ciągnika z wykorzystaniem przekładni napędowej i bez użycia hamulców.

układ hamulcowy przyczepy

Najechanie przyczepy na ciągnik podczas hamowania może doprowadzić do utraty stabilności kierowanego zestawu.

fot. New Holland

Jazda z przyczepą

Podczas hamowania zestawu ciągnika z przyczepą za pomocą przekładni napędowej i standardowych hamulców przyczepy, szczególnie na drodze o luźnej nawierzchni lub znacznym nachyleniu, pęd i masa przyczepy będą oddziaływały na ciągnik. Ta siła pchająca może spowodować najeżdżanie przyczepy na ciągnik i w efekcie doprowadzić do utraty stabilności całego zestawu i tym samym niebezpiecznej sytuacji.

Automatyczny układ hamulcowy przyczepy

układ hamulcowy przyczepy

Nowy system hamowania zwiększy bezieczeństwo zwłaszcza na śliskiej czy luźnej nawierzchni.

fot. New Holland

Inteligentny układ hamulcowy przyczepy wykrywa zmniejszenie się prędkości jazdy ciągnika. Przy użyciu zamontowanego w przekładni napędowej czujnika momentu obrotowego oblicza siłę hamowania. Następnie elektronicznie sterowany zawór hamulcowy przyczepy automatycznie załącza hamulce przyczepy, aby zmniejszać prędkość jazdy przyczepy z taką samą szybkością jak prędkość jazdy ciągnika. Automatyczne hamowanie zapobiega popychaniu ciągnika przez przyczepę, znacznie zwiększa stabilność i zapobiega najeżdżaniu przyczepy na ciągnik. W przyczepie nie są konieczne żadne modyfikacje.

Synchronizacja prędkości hamowania

Sterowane i zsynchronizowane hamowanie zespołem ciągnika i przyczepy za pomocą inteligentnego układu hamulcowego przyczepy sprawia, że droga hamowania zespołu pojazdów jest taka sama jak droga hamowania samego ciągnika. Operator w tym przypadku musi jedynie zmniejszyć prędkość jazdy.

droga hamowania ciągnika

Opatentowany system zapobiega najechaniu przyczepy na ciągnik dzięki sychronizacji prędkości hamowania.

fot. New Holland

To nowe rozwiązanie uzupełnia funkcje układu hamulcowego ciągników marki New Holland, wśród których należy wymienić wyróżnione nagrodą nowoczesny hamulec wydechowy i system ABS, składające się na najpełniej wyposażony układ hamulcowy w maszynach rolniczych.

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Dodaj komentarz