Ciągnik sadowniczy Deutz-Fahr serii 3

Seria 3 marki Deutz-Fahr to rodzina trzech kompaktowych, wielozadaniowych ciągników segmentu mini. Poszczególne modele różnią się między sobą silnikami oraz szerokością. Każdy z tej serii ciągnik sadowniczy Deutz-Fahr, mimo niewielkich rozmiarów, oferuje osiągi na wysokim poziomie. Spełnia teraz także regulacje normy Stage V.

Deutz-Fahr serii 3 to najmniejsze z ciągników produkowanych przez markę Deutz-Fahr. W skład tej serii wchodzą modele 3050 Narrow, 3050 oraz 3060. W tym roku przeszły modernizację, która pozwoliła dostosować ich silniki do normy emisji spalin Stage V. Wszechstronność tych maszyn sprawia, że często używane są w gospodarstwach ogrodniczych, w tym szkółkarskich oraz w firmach branży komunalnej. Oprócz tego każdy z serii to także popularny wydajny ciągnik sadowniczy Deutz-Fahr.

Reklama

Silniki i przeniesienie napędu

Silnik montowany w ciągnikach Deutz-Fahr serii 3 to nowoczesna 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2216 cm3. Wyposażona jest w:

  • elektronicznie sterowany wtrysk systemu common rail,
  • turbosprężarkę,
  • układ recyrkulacji spalin,
  • katalizator,
  • filtr cząstek DPF. Dzięki temu spełnia najnowszą normę emisji spalin Stage V.

Silnik dostępny jest w dwóch wersjach — o mocy 51 i 59 KM.
W wersji 51-konnej osiąga moment obrotowy 145 Nm, w wersji mocniejszej wartość momentu to 170 Nm. Co ważniejsze maksymalną wartość momentu w obu przypadkach osiągamy już przy 1600 obr./min. Taka charakterystyka silnika wpływa korzystnie po pierwsze na jego niezawodność i trwałość, po drugie — poziom zużycia paliwa i po trzecie — poziom wibracji oraz hałasu.

ciągnik-sadowniczy-Deutz-Fahr-seria-3

Oba typy ciągników Deutz-Fahr serii 3 spełniają normy emisji spalin Stage V

Ciągnik sadowniczy Deutz-Fahr serii 3 ma napędem 4 x 4. W układzie napędowym wykorzystano sprawdzone rozwiązania. Napęd przedniej osi jest bowiem ręcznie aktywowany przez operatora. Wydostanie się z kłopotów w naprawdę trudnych warunkach terenowych, umożliwiają natomiast blokady mechanizmów różnicowych obu mostów. Załączane są elektro-hydraulicznie przez operatora.

Napęd trafia na koła za pośrednictwem skrzyni biegów o 12 przełożeniach do jazdy do przodu i tyłu. Opcją jest skrzynia 16+16 z biegami pełzającymi. Takie rozwiązanie ułatwia pracę przy niskich prędkościach jazdy (nawet 260 m/h) i jednocześnie wysokich obrotach silnika, a więc z rzeczywiście dostępną mocą maksymalną. W efekcie zdecydowanie rośnie wydajność pracy.

Ciągnik sadowniczy Deutz-Fahr z wydajnymi hydrauliką i TUZ

Standardowo układ hydrauliczny zasila podwójna pompa o wydatku 30 l/min. Dodatkowa niezależna pompa o wydatku 15 l/min pracuje tylko na potrzeby hydraulicznego układu wspomagania kierownicy. Ciągnik może być wyposażony w maksymalnie 6 złączy hydraulicznych. Opcjonalnie możliwy jest montaż dodatkowej pary złączy przy kabinie ciągnika lub z przodu przy przednim TUZ.

W każdym modelu Deutz-Fahr serii 3 standardowo jest dostępny tylny TUZ o znacznym udźwigu 1320 kg. Podnośnik przedni o udźwigu 730 kg jest wyposażeniem dodatkowym. Zwiększa uniwersalność zastosowań ciągnika serii 3 i gwarantuje wydają pracę z wieloma implementami.

Ciągnik-sadowniczy-Deutz-Fahr-seria-3-front-maska silnika

Przedni WOM, a także przedni TUZ o udźwigu 730 kg zwiększają wszechstronność oraz wydajność ciągnika

Seryjnym wyposażeniem ciągnika sadowniczego Deutz-Fahr serii 3 jest tylny wałek odbioru mocy o 540 obrotach na minutę. Tryby 540 ECO, 1000 obr./min oraz synchronizacja WOM z prędkością jazdy są opcją. Dodatkowo można zamontować załączany elektro-hydraulicznie przedni WOM o prędkości 1000 obr/min, a także WOM międzyosiowy o prędkości 2000 obr./min.

Ciągnik z kabiną albo rama

Deutz-Fahr 3050 Narrow (szerokość 1375 mm) jest dostępny tylko w wersji ze składaną ramą ROPS. Modele 3050 i 3060 (szerokość 1465 mm) można zamawiać zarówno z ramą ROPS, jak i z przestronną czterosłupkową kabiną. Opcjonalnie kabinę można wyposażyć w klimatyzację. Po pierwsze zapewnia to komfort pracy przy wysokiej temperaturze. Po drugie — połączenie nadciśnieniowego systemu wentylacji kabiny i aktywnych filtrów węglowych (opcja) gwarantuje skuteczną ochronę operatora, na przykład podczas oprysków.

Ciągnik-sadowniczy-Deutz-Fahr-seria-3-kabina

Ergonomicznie rozmieszczone, czytelnie oznakowane urządzenia sterownicze minimalizują zmęczenie operatora

W wersjach z kabiną lub bez kabiny platforma ciągnika jest zawieszona na tulejach silent-block. Dzięki temu operator ciągnika jest chroniony przed wibracjami pracującego silnika.

Ciągnik sadowniczy Deutz-Fahr Made in Poland

Na zakończenie warto dodać, że ciągniki Deutz-Fahr serii 3 są produkowane w Polsce, w fabryce w Jackowie koło Lublina. Około 70% części montowanych w tym modelu ciągnika Deutz-Fahr jest także wytwarzanych w naszym kraju.

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Google NewsObserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *