Czas na polskie superowoce. Prestiżowa nagroda dla tego projektu.

Czas na polskie superowoce to kampania, która z powodzeniem promuje polskie owoce jagodowe i ich przetwory. Za te zasługi dostała nagrodę w największym na polskim rynku konkursie konsumenckim Złote Innowacje FMCG & Retail.
Kampania Czas na polskie superowoce została doceniona przez polskich konsumentów.
Spis treści
Integracja środowiska i promocja polskich owoców jagodowych
Czas na polskie superowoce promuje codzienną konsumpcję owoców jagodowych i ich przetworów jako części aktywnego stylu życia. Kampania promocyjna integruje środowisko producentów, a wiele jagodowych inicjatyw zainspirowało cały sektor ogrodniczy. Oto kilka historycznie najważniejszych:
- 1 lipca — Dzień Polskiej Borówki (2017),
- Lato z Borówkami (2018),
- Czas na polskie superowoce! (od 2019),
- Połowa Sukcesu (2020),
- powstanie Jagodowego Core Teamu (2021).
Ponadto duży potencjał mają nowe inicjatywy takie jak Innovation Conference, czyli przeglądy nowych produktów oraz Berry Fest, który promuje alkohole jagodowe.
Czas na polskie superowoce z nagrodą za innowacje
„Czas na polskie superowoce!” otrzymał nagrodę „Złotej Innowacji FMCG 2022”, którą przyznaje się za rozwiązania uatrakcyjniające i zmieniające rynek spożywczy. Przyznanie nagrody pokazuje to, że producenci owoców mogą skutecznie kreować wizerunek owoców i całej branży wśród konsumentów. Działania te budują fundament rozwoju poszczególnych gatunków, przetworów i nowych marek. Dlatego dobrym miernikiem efektywności tych działań jest wzrost liczby konsumentów, który pokazują badania Kantar Public w całym sezonie 2022.
Zbierane dane omawia się comiesięcznie w gronie przedstawicieli branży. Ponadto szczegółowe wyniki monitoringu konsumpcji 11 gatunków owoców jagodowych dostępne są na specjalnej stronie WczoraNaTalerzu.pl
Jak realizowana jest kampania Czas na polskie superowoce?
Głównym kanałem promocji i kontaktu z konsumentami są media społecznościowe i prasa. Jednakże wypowiedzi ekspertów na temat owoców jagodowych regularnie pojawiają się w radio i telewizji. Informacje o polskich super owocach można było zobaczyć m.in. w Pytaniu na Śniadanie, Teleekspresie i Agrobiznesie. Ponadto w sezonie 2022 promowano je w magazynach Hurt & Detal, Smaki i Style, Restauracja, Food Forum i Serwisie Zdrowie PAP.
Kampania w mediach społecznościowych, w ciągu 8 miesięcy 2022 r. osiągnęła ponad 5,16 mln wyświetleń. Z kolei w mediach tradycyjnych ukazało się 1030 publikacji. Ponadto w ramach różnych mini projektów powstało 113 materiałów filmowych. Plantatorzy i przetwórcy mieli okazję wziąć udział w 13 spotkaniach z mediami.
Promocja sprzedaży bezpośredniej — czyli samozbiory
Czas na polskie superowoce to także promocja doświadczeń plantatorów w organizacji sprzedaży bezpośredniej i samozbiorów. W sezonie 2022 były to: samozbiory truskawek w Jenkowicach koło Oleśnicy — Truskawki od Karola, rodzinne borówkobranie w Henrykowie. Duży zasięg miało też czerwcowe zaproszenie na plantacje jagody kamczackiej, w którym brało udział 12 gospodarstwach z 8 województw. Producenci dzielą się pomysłami na podjęcie setek gości, na organizację samozbiorów i zakupów przetworów.
W ramach takiej promocji plantatorzy pokazują, jak rosną owoce, jak wygląda plantacja, uprawa w tunelu czy na polu. Coraz istotniejszym elementem jagodowej edukacji staje się prezentacja nowych technologii. Ponadto gospodarze uczą współpracy z naturą i szacunku dla wszystkich pracujących na plantacji. Działania te jednocześnie budują wizerunek polskiego rolnictwa jako źródła dobrej żywności, zadając kłam hasłom o tym, jak rolnicy trują konsumentów.
Prezentacja walorów polskich superowoców i ich codziennej konsumpcji
Czas na polskie superowoce promuje owoce jagodowe w Polsce jako bogate źródło substancji prozdrowotnych, realnie wpływających na odporność, regenerację, samopoczucie i urodę. Ponadto silnie akcentuje się ich miejsce pochodzenia, czyli przede wszystkim doskonały dla ich uprawy polski klimat. A jego charakterystyczną cechą są duże amplitudy temperatury dobowej i rocznej, która wpływa na smak i walory odżywcze.
W ramach kampanii promuje się też proste przepisy na wykorzystanie owoców jagodowych.
Promocja superowocowych przetworów
Rok 2022 przyniósł inaugurację dwóch projektów, które promują innowacyjność i nowe kategorie przetwórstwa. Są one inkubatorami nowych pomysłów, produktów, koncepcji biznesowych i marek. Na przykład Aronia Innovation Conference to przegląd aroniowych innowacji, w ramach którego zaprezentowano przykłady produktów i najciekawsze wdrożenia m.in. z Finlandii, Rumunii, Turcji, USA i Polski.
Z kolei Berry Fest promuje jagodowe nalewki i wina owocowe. Te produkty mogą nie tylko odnieść sukces rynkowy, ale przede wszystkim mogą być elementem wizerunku polskiej sztuki kulinarnej czy polskiego produktu regionalnego.
Oba projekty będą miały w 2023 r. swoje drugie edycje. Najlepsze produkty i przykłady innowacji będą promowane wśród menadżerów sklepów, sieci detalicznych i HoReCa. Ważnym celem tych projektów jest promocja postaw prorozwojowych.
Reasumując, czas na polskie superowoce to przykład tego, jak można wspólnymi siłami zbudować wizerunek owoców jagodowych jako źródła zdrowia, witalności i radości. Ponadto zaproponowane działania promocyjne budują pozytywny wizerunek polskiego rolnictwa.
Źródło: polskiesuperowoce.pl
Czytaj również: Owoce jagodowe 2022 — wielkość zbiorów wg GUS
