Do kiedy zgłaszanie strat suszowych?

Resort rolnictwa poinformował, że zgłaszanie strat suszowych jest możliwe tylko do końca listopada. Ponadto, w aplikacji pojawiły się nowe funkcjonalności, które mają ułatwić proces zgłaszania strat rolniczych. 

Reklama

Zgłaszanie strat suszowych poprzez aplikację jeszcze tylko przez miesiąc

Przypomnijmy, rolnicy od tego roku wnioski o oszacowanie strat suszowych składają za pośrednictwem aplikacji dostępnej pod linkiem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/

Producenci rolni mogą zalogować się do powyższej aplikacji poprzez:

  • Profil Zaufany
  • e-dowód
  • moje ID – poprzez stronę banku

Następnie muszą podać dane do logowania, które wpisywane są również w eWniosku Plus.

O logowaniu i innych ważnych informacjach przeczytasz w artykule – Aplikacja suszowa 2020 jest już dostępna!

Zgłaszanie strat suszowych – nowe funkcje są już dostępne

Jak podaje MRiRW w aplikacji suszowej uruchomiono funkcjonalność, która umożliwia zarówno wycofanie wniosku, jak i anulowanie podpisu.

Warto jednak pamiętać, że możliwe jest to w przypadku gdy wniosek nie został jeszcze przetworzony tzn. nie wygenerował się protokół oszacowania strat, bądź kalkulacja z dokonanych wyliczeń. 

Wycofanie wniosku pozwala rolnikom na usunięcie z konta danych gospodarstwa w celu zaimportowania danych z eWnioskuPlus do innego zalogowanego użytkownika.

Natomiast, anulowanie podpisu cyfrowego złożonego na wniosku o statusie ,,wysłany” pozwala na jego edycję. Może być ona potrzebna w celu dokonania aktualizacji wniosku, wycofania, albo jego uzupełnienia.

Wycofanie wniosku po anulowaniu podpisu wymaga ponadto, dokonania dodatkowych czynności związanych z wycofaniem wniosku.

Ważny komunikat z MRiRW dotyczący aplikacji suszowej

Zgłaszanie strat suszowych nie zawsze idzie zgodnie z planem. Pojawiają się problemy związane m.in. z podpisem wypełnionego wniosku.

Resort rolnictwa wydał z tego powodu specjalny komunikat skierowany do rolników:

,,W związku z sygnałami o problemach związanych z podpisaniem wypełnionego w aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” wniosku o oszacowanie szkód w wyniku suszy w gospodarstwie rolnym  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że przyczyną braku możliwości podpisania wniosku jest  zaznaczenie przez producenta rolnego okienka z wyrażeniem zgody na importowanie danych z Portalu IRZplus przy braku uprawnień danego producenta rolnego do dostępu do tego portalu z powodu braku zwierząt rejestrowanych w tym Portalu.

W celu podpisania wniosku należy wycofać udzieloną zgodę na importowanie danych z Portalu IRZplus poprzez odznaczenie udzielonej zgody w aplikacji.”

Źródło: MRiRW

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 4.9 / 5. Liczba głosów 8

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Google NewsObserwuj nas w Google News. Bądź na bieżąco!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *