Konkurs KRUS dla dzieci rozstrzygnięty!

„Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy” – pod takim hasłem odbył się tegoroczny konkurs KRUS dla dzieci. Patronem honorowym wydarzenia było ministerstwo rolnictwa. Z konkursem związana jest firma Bayer.
W tym roku w konkursie wzięło udział 36 116 uczniów z blisko 3000 wiejskich szkół podstawowych. Jego celem była promocja pożądanych zachowań dotyczących pracy i zabawy na terenie gospodarstwa rolnego.
Spis treści
Konkurs uczy jak być odpowiedzialnym
Konkurs miał pokazać najmłodszym, jak skutecznie zapobiegać najczęściej występującym wypadkom w gospodarstwie rolnym, czyli upadkom osób. Uczestnicy mieli za zadanie wykonać prace plastyczne dotyczące tego tematu.

Konkurs KRUS dla dzieci wspiera już od pięciu lat firma Bayer. Ufundowała zwycięzcom w tym roku zestawy nagród związanych z mundialem.
W piątek 15 czerwca w warszawskiej Centralnej Bibliotece Rolniczej odbyło się uroczyste wręczenie nagród. Prezes KRUS Adam Wojciech Sekściński, podkreślał, że „praca i życie rodzinne w gospodarstwie rolnym nieustannie się przenikają – nie sposób ich rozdzielić”.
Zwrócił uwagę na to, że „zadaniem dorosłych jest czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci, zapewnienie im opieki i właściwych warunków do zabawy”.
Do etapu centralnego zakwalifikowało się 96 prac plastycznych. Wyróżnionych zostało ostatecznie 51 laureatów wraz z rodzicami oraz nauczycielami.
Konkurs KRUS wspiera Bayer
Z konkursem związana jest od pięciu lat firma Bayer. W tym roku ufundowała dla zwycięzców zestawy nagród związane z mundialem. Jak podkreślała Iwona Krych-Stec, szef Marketingu działu Crop Science, firmy Bayer konkurs pełni niezwykle ważną rolę, gdyż „to dom i szkoła najsilniej wpływają na wzorce dzieci”.
– Bardzo wysoko cenimy wartość edukacyjną i prewencyjną Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci, dlatego wspieramy tę inicjatywę od pięciu lat. Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, jak również ich opiekunom, rodzicom i nauczycielom. Cieszę się, że firma Bayer ma swój wkład w promowanie odpowiedzialnych postaw – mówiła Iwona Krych-Stec, szef Marketingu działu Crop Science, firmy Bayer.
