Kubota M7001: nowoczesne ciągniki do ciężkiej pracy

Kubota swoją nową serią M7001 wchodzi na rynek dużych mocy. Co kryją w sobie nowe ciągniki japońskiego producenta?

Kubota to japoński producent ciągników rolniczych, który jest obecny na polskim rynku od 2004 r. Japońska marka bardzo szybko zdobyła stałe miejsce w czołówce najpopularniejszych producentów ciągników rolniczych na polskim rynku. Maszyny Kuboty są cenione przez użytkowników przede wszystkim za ich zwrotność i japońską niezawodność. Wprowadzając na rynek nową serię ciągników rolniczych – M7001, Kubota wchodzi w segment maszyn dużej mocy. Na temat nowej serii M7001 rozmawiamy z przedstawicielem firmy Kubota – Grzegorzem Czerwiakiem.

agroFakt.pl: Dlaczego Kubota zdecydowała się na poszerzenie gamy produktów o nową serię ciągników przeznaczonych do uprawy?

kubota m7001 m7171

Grzegorz Czerwiak, manager produktu marki Kubota.

Grzegorz Czerwiak, manager produktu marki Kubota: Ta decyzja to część strategii Kuboty, która zamierza rozszerzyć swoją obecność na wszystkich segmentach, czyli oferować pełną gamę produktów – od ciągnika po każde narzędzie, którego klient sobie zażyczy. Plan jest więc taki, że w przyszłości, przychodząc do dilera Kubota, będzie można kupić ciągniki w każdym segmencie mocy wraz ze wszystkimi potrzebnymi maszynami towarzyszącymi. Oznacza to, że w najbliższej przyszłości możemy spodziewać się kolejnych premier ciągników o jeszcze większej mocy, ale nie tylko.

Kubota realizuje ten plan nie tylko przez stworzenie nowej serii traktorów uprawowych, ale również m.in. przez przejęcie w 2012 r. firmy Kverneland w Europie, czy w 2016 r. firmy Great Plains w USA.

Czy udało się przenieść najlepsze cechy mniejszych maszyn z logo Kubota do większej serii – M7001?

Oczywiście, silniki w dalszym ciągu są produkowane w Japonii, dalej jest to ta sama japońska dokładność, technologia oraz kontrola jakości. Europejska fabryka znajduje się pod ścisłym nadzorem i kontrolą japońskich inżynierów, dlatego zachowane są standardy japońskiego produktu, z którego znana jest Kubota.

Modele Premium i Premium KVT są ciągnikami przeznaczonymi dla tych, którzy umieją liczyć koszty.

Ponadto, mimo że nowa Kubota M7 miała być ciężkim „wołem pociągowym” współpracującym z największymi narzędziami przewidzianymi do tego zakresu mocy, udało się osiągnąć zwrotność przewyższającą tę znaną z konkurencyjnych konstrukcji 4–cylindrowych.

W jakich wersjach mocy i wyposażenia są dostępne nowe Kuboty M7001?

Kubota M7001 dostępna jest w 3 wersjach mocy – 130-, 150- i 170-konnych. Dwie pierwsze wersje posiadają 20 dodatkowych koni dostępnych dzięki funkcji Power Boost, wersja 170–konna natomiast posiada 5 koni Power Boost. Każda z wersji mocy jest dostępna w 3 wersjach wyposażenia – Standard, Premium oraz Premium KVT. Standard to modele przewidziane dla klientów, którzy cenią sobie proste rozwiązania techniczne oraz mechaniczne – ta wersja jest wyposażona np. w mechaniczne rozdzielacze hydrauliczne, nie znajdzie się w niej również terminal, który jest na standardowym wyposażeniu wyższych wersji. Od strony elektroniki, model Standard jest więc prosty i w dalszym ciągu mechaniczny, mimo że oferuje silnik oraz przekładnię, które zastosowane są również w modelach Premium.

Modele Premium są już wyposażone w terminal do sterowania ciągnikiem, elektrohydrauliczne rozdzielacze, zamknięty układ hydrauliczny oraz znacznie wyższy poziom komfortu i wyposażenia. Natomiast model Premium KVT jest dodatkowo wyposażony w bezstopniową przekładnię.

Klient decydując się na nową Kubotę, może więc wybrać moc, opcje wyposażenia, oraz dowolnie dostosować wyposażenie pod swoje potrzeby.

kubota

Klient decydując się na nową Kubotę, może więc wybrać moc, opcje wyposażenia, oraz dowolnie dostosować wyposażenie pod swoje potrzeby.

Jakie wyposażenie znajdzie się w wersji Standard? Jakie w wersji Premium i Premium KVT?

Podstawowe wyposażenie wersji Standard to wspomniane już rozdzielacze mechaniczne sterowane dźwigniami w kabinie, brak terminala do ustawiania parametrów pracy ciągnika – w tym modelu odbywa się to pokrętłami i przełącznikami na podłokietniku i panelu bocznym. Do tego otwarty układ hydrauliczny i pompa o stałym wydatku 80 l/min. Dżojstik wielofunkcyjny do sterowania przekładnią czy podnośnikiem znajduje się na wyposażeniu nawet modeli Standard, mają one prosty podłokietnik zintegrowany z panelem bocznym, z którego poziomu można sterować funkcjami ciągnika – większością, ponieważ hydraulika sterowana jest mechanicznie. W modelu Premium sterowanie hydrauliką odbywa się już w sposób elektroniczny – z pozycji 7- lub 12-calowego terminala.

Od strony elektroniki, model Standard jest więc prosty i w dalszym ciągu mechaniczny, mimo że oferuje silnik oraz przekładnię, które zastosowane są również w modelach Premium.

W modelach Premium to na tych terminalach dokonuje się zmiany ustawień silnika, przekładni, układu hydraulicznego, podnośnika, wałka odbioru mocy, menadżera pracy na uwrociach itd. Ponadto modele Premium i Premium KVT w standardzie są wyposażone w zamknięty układ hydrauliczny, a terminal ciągnika umożliwia zarządzanie urządzeniami wykorzystującymi złącze ISOBUS. Jest to unikatowa funkcja nowej Kuboty M7001, co oznacza, że nie ma potrzeby instalowania dodatkowych sterowników i innych urządzeń dla każdej maszyny pomocniczej wyposażonej w to złącze.

Dlaczego warto zainwestować w model Premium lub Premium KVT?

Modele Premium i Premium KVT są ciągnikami przeznaczonymi dla tych, którzy umieją liczyć koszty. Inwestycja w nowe technologie i nowe rozwiązania przekłada się na obniżenie kosztów pracy, oraz zwiększenie komfortu pracy – to z kolei w prostej linii wpływa na to, że operator ciągnika może pracować dłużej. Operator jest bardziej wypoczęty, nie musi wykonywać wielu funkcji, które wykonuje za niego ciągnik. Weźmy przykład uwrocia, w Kubocie M7001 uwrocie wykonuje się wciskając jeden przycisk, ciągnik resztę pracy wykonuje samodzielnie. Do tego rolnictwo precyzyjne – kontrola sekcji, zmienne dawki wysiewu, automatyczne prowadzenie ciągnika – wszystko to przekłada się na zmniejszenie kosztów prowadzenia gospodarstwa.

W modelu Premium sterowanie hydrauliką odbywa się już w sposób elektroniczny – z pozycji 7- lub 12-calowego terminala.

Gdyby miał Pan wskazać 2 cechy, które wyróżniają Kubotę M7001 na tle konkurencji, to co by to było?

Przede wszystkim wydajny i oszczędny silnik o świetnej charakterystyce pracy, który zaskakuje użytkowników tych ciągników. Wszyscy, którzy poszukują ciągnika w tym zakresie mocy, przychodzą do nas po testach ciągników 6-cylindrowych. Po jeździe próbnej Kubotą serii M7001, widząc jak silnik Kuboty zachowuje się w ciężkiej pracy, z dużymi narzędziami przewidzianymi do tego zakresu mocy, okazuje się, że klienci są zaskoczeni możliwościami, jakie daje dostępność wysokiego momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów silnika, inteligentnym zarządzaniem mocą i oszczędnością w zużyciu paliwa. Taka charakterystyka wynika z dużej pojemności – aż 6,1. W dzisiejszych czasach łatwiej jest produkować silniki o małych pojemnościach, gdyż przy mniejszej pojemności łatwiej jest spełnić normy emisji spalin. Kubota natomiast, jako światowy lider produkcji jednostek napędowych dzięki posiadanej technologii i doświadczeniu, może sobie pozwolić na duże jednostki napędowe spełniające najbardziej rygorystyczne normy emisji.

kubota

Dżojstik wielofunkcyjny do sterowania przekładnią czy podnośnikiem znajduje się na wyposażeniu nawet modeli Standard, mają one prosty podłokietnik zintegrowany z panelem bocznym, z którego poziomu można sterować funkcjami ciągnika

Drugą rzeczą wyróżniającą nowy model marki Kubota są zaawansowane rozwiązania technologiczne, jak chociażby obsługa ciągnika terminalem – pozwala on nie tylko na sterowanie funkcjami ciągnika, kamer, czy narzędzia, ale również ułatwia pracę przez ich automatyzację. Ponadto możliwe jest zbieranie informacji o tym jaka praca jest wykonywana, możemy odtwarzać pewne cykle w kolejnym sezonie, używać danych zebranych przez ciągnik do zarządzania gospodarstwem. Funkcja Auto Steer dostępna z poziomu 12-calowego terminalu po zaprogramowaniu barier pola pozwala na bardzo precyzyjną pracę nawet w nocy, przy bardzo ograniczonej widoczności. Ciągnik sam zaczyna pracę, np. siewnika w wyznaczonym miejscu, oraz wyłącza go w tym momencie, w którym powinien to zrobić. Dzięki temu pracę można kontynuować w nocy, kończąc pracę wtedy, kiedy rzeczywiście dobiegnie ona końca, a nie wtedy, kiedy pozwolą na to warunki.

Przeczytaj również:

  1. Pierwsza Kubota M7171 w polskim gospodarstwie

Złoty Żuraw Rolnictwa dla Banku BPS

Bank Polskiej Spółdzielczości został nagrodzony tytułem Złoty Żuraw Rolnictwa podczas Centralnych Targów Rolniczych 2016.

28 listopada 2016

Ciągnik rolniczy DEUTZ-FAHR 6215 RCshift otrzymał prestiżową nagrodę

Kolejne wyróżnienie dla koncernu SDF. Tym razem nagrodę Tractor of the Year 2017 w kat. Best Design otrzymał ciągnik rolniczy DEUTZ-FAHR 6215 RCshift.

7 grudnia 2016

Maszyny rolnicze w zasięgu ręki: Kubota Finance na topie

Z roku na rok rośnie zainteresowanie programem Kubota Finance, rozwiązaniem wypracowanym przy współpracy marki Kuboty i BZ WBK Leasing.

2 grudnia 2016