Kubota M9960: wyjątkowy ciągnik – unikalne zalety

Kubota M9960 to ciągnik zaprojektowany z myślą o zarówno o pracach w hodowli, jak i uprawie. Sprawdźcie jego zalety!

Kubota M9960 to ciągnik zaprojektowany z myślą o wszystkich rolnikach. Doskonale sprawdza się zarówno w gospodarstwach hodowlanych, gdzie idealnie współgra z ładowaczem czołowym, jak i tych nakierowanych na uprawę roślin. Dobry sprzęt to w końcu podstawa! Sprawdźcie zatem zalety ciągnika Kubota M9960!

Silnik o wyjątkowej charakterystyce

Zaletą ciągnika M9960 jest bardzo niskie zużycie paliwa. Obecnie średnie to 5,5 litra na godzinę pracy z wozem paszowym. Traktor jest też wyjątkowo zwrotny oraz posiada wygodą, obszerną i dobrze oszkloną kabinę, która zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.

Andrzej Egiert, rolnik ze wsi Węgierki, właściciel 56-hektarowego gospodarstwa

Silniki w ciągnikach rolniczych Kubota wyróżnia bardzo płaski wykres momentu obrotowego. Moment obrotowy zbliżony do maksymalnego dostępny jest w szerokim zakresie obrotów (od 1400 do 1600 obr./min.), a nie tylko w jednym punkcie. Oczywiste jest, że lepiej dysponować wysokim momentem obrotowym w szerokim zakresie, niż nawet zdecydowanie wyższym, ale dostępnym tylko w jednym punkcie. To właśnie dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, osiąganemu w szerokim zakresie obrotów, silniki Kubota oferują doskonałą elastyczność i możliwość pracy z obciążeniem już przy niskich obrotach. Ciągnik pracując w polu (większość czasu na jednym biegu), musi oferować charakterystykę silnika pozwalającą na elastyczną reakcję na wzrost obciążenia i co ważne oszczędność w zużyciu paliwa, które jest głównym kosztem w gospodarstwie.

Niezależne badanie wykonane 8 stycznia 2015 r. na hamowni Eggers przez Instytut Techniczno-Przyrodniczy w Kłudzienku według normy DIN70020 wykazało, że spalanie silnika modelu M9960 przy mocy maksymalnej (2363 obr./min.) wynosi jedynie 272,5 g/kWh.

Kubota M9960 - dane

Wykres przedstawia wyniki niezależnych badań wykonanych na hamowni przez inż. Sebastiana Dorocińskiego z Instytutu Technologiczno-Przyrodniczego.

Stwierdzone podczas tego samego badania minimalne jednostkowe zużycie paliwa wyniosło zaledwie 252,9 g/kWh przy 1433 obr/min. Należy dodać, że przy minimalnym jednostkowym zużyciu paliwa, silnik wygenerował aż 48,1 kW, czyli 71,8% mocy maksymalnej. Oznacza to , że już przy obrotach silnika zapewniających minimalne spalanie, ciągnik Kubota dysponuje mocą wystarczającą do podjęcia każdej pracy.

Niski apetyt na paliwo spowodowany jest faktem, że silniki Kubota osiągają moc maksymalną przy obrotach wyższych niż te zwykle wykorzystywane w normalnej pracy. Dzięki temu możliwa staje się redukcja strat spowodowanych wygenerowaniem nadmiaru mocy, której operator i tak nie wykorzystuje. Przy braku dużej nadwyżki mocy wzrost obciążenia kompensowany jest wysokim momentem obrotowym przeciwdziałającym spadkowi obrotów silnika.

Każda jednostka napędowa pracuje najbardziej wydajnie w przedziale obrotów między maksymalnym momentem obrotowym a mocą maksymalną. W silnikach Kubota ten przedział obrotów jest wyjątkowo szeroki i dlatego możliwe staje dobranie ich tak, by generowana moc dokładnie odpowiadała zapotrzebowaniu narzędzia.

M9960 – ciągnik o dużej masie użytecznej

Kubota M9960

W silnikach Kubota przedział obrotów jednostki napędowej jest wyjątkowo szeroki.

Według danych katalogowych ciągnik Kubota M9960 nie jest traktorem ciężkim – waży 3530 kg (bez obciążników przednich, ale z zainstalowanym mocowaniem ładowacza). Jednak operator ma możliwość znacznego dociążenia maszyny, a obciążniki przednie dostępne są w standardowym wyposażeniu. Co ważne, osie traktora pozwalają na blisko dwukrotne zwiększenie jego masy.

Katalogowy udźwig podnośnika w modelu M9960 – 4100 kg – nie jest może największy w segmencie 100 KM, ale w rzeczywistości pozwala na wydajną pracę ze wszystkimi implementami dopasowanymi do ciągnika tej mocy. Co więcej, to nie udźwig limituje wielkość zagregowanego narzędzia, ale nośność osi ciągnika – a ta w maszynach marki Kubota jest bardzo duża.

Bardzo mały promień zawracania

Unikalna budowa oryginalnego przedniego mostu marki Kubota oferuje nie tylko najmniejszy promień skrętu w tej klasie ciągników. To również gwarancja bezawaryjności tego elementu, jego wyjątkowej wytrzymałości i dużej nośności przedniej osi – czyli zalet tak niezbędnych w pracy z ładowaczem czołowym.

Wysoki standard wyposażenia seryjnego

Kubota M9960 - kabina

Kabina Kuboty M9960 jest niezwykle komfortowa.

Ciągnik o mocy 100 KM jest zazwyczaj najczęściej wykorzystywaną maszyną w gospodarstwie. Operator spędza w niej naprawdę dużo czasu i ważne jest, aby miał zapewniony odpowiedni komfort. Właśnie ten komfort dostarczany jest bez żadnych dopłat wraz z bogatym wyposażeniem standardowym ciągnika Kubota M9960.

Rozbudowana przekładnia

W modelu M9960 koncern Kubota instaluje jedną z najsprawniejszych przekładni na rynku. Oferuje ona aż 36 przełożeń w każdym kierunku, dzięki czemu łatwo jest dobrać prędkość odpowiednią do warunków i wykonywanej pracy.

Ciągnik, którego zalety najlepiej widać w polu

Kubota M9960

Ciągnik to najczęściej wykorzystywana maszyna w gospodarstwie. Musi być więc gotowa na wszystko!

Wyniki badań na hamowni pozwalają na określanie ogólnej charakterystyki ciągników. Jednak to, jak ciągnik sprawdza się w warunkach normalnej pracy, najlepiej mierzy się na polu. Właśnie dlatego marka Kubota od wielu lat organizuje liczne pokazy polowe, na których klienci sami mogą sprawdzić pomarańczowe ciągniki i wyrobić sobie własną opinię.

Borówki i maszyny Kubota: doskonałe połączenie!

Opowieść o Jerzym Wilczewskim, który odniósł sukces, stawiając na borówki oraz pomarańczowe maszyny Kubota!

3 grudnia 2016

Horti Tech już za nami

W Kielcach w dniach 18–19 listopada odbyły się, już po raz drugi, targi branży sadowniczej oraz producentów warzyw Horti Tech.

24 listopada 2016

John Deere 6230R i 6250R: nowości w serii 6R

Firma John Deere zaprezentowała 2 nowe ciągniki serii 6R: John Deere 6230R i 6250R. Sprawdź, co je wyróżnia!

30 listopada 2016