Landini wchodzi w rok 2022 z nowymi produktami

Od Lamma w Birmingham poprzez Fieragricola w Weronie do FIMA w Saragossie,: będą to jedne z głównych wydarzeń, które w pierwszej połowie 2022 roku wyznaczą scenę dla nowych ciągników Landini, z sercem Made-in-Italy i spojrzeniem w przyszłość.

Marka grupy Argo Tractors wkroczyła w nowy rok z siłą tradycji, pasją do innowacji i skupieniem się na wzornictwie i czynniku ludzkim, co zostało zaznaczone w nowych produktach i usługach w gamie. Landini wchodzi w rok 2022 z nowymi ciągnikami – Sprawdź jakimi!

Landini wchodzi w rok 2022 z nowymi ciągnikami – Seria 6RS Robo-Six

Jedną z głównych innowacji jest nowa seria 6RS Robo-Six Stage V, zaprojektowana z myślą o klientach poszukujących wszechstronności, wydajności i komfortu. Ciągnik ten jest idealny do pracy na otwartym polu, do zbioru pasz, transportu drogowego i obsługi gospodarstwa.

Gama ciągników spełniających wymogi normy emisji Stage V dzięki zastosowaniu nowego układu redukcji emisji spalin obejmuje modele 6-135 RS, 6-145 RS i 6-155 RS, napędzane 16-zaworowymi, 4-cylindrowymi silnikami FPT NEF 45 o pojemności 4,5 litra i mocy 135 KM, 145 KM i 155 KM. Układ napędowy i skrzynia biegów pozwalają na uzyskanie rozstawu osi wynoszącego 2560 mm, co zapewnia dużą stabilność, a jednocześnie wszechstronność i zwrotność dzięki 55-stopniowemu kątowi skrętu kół.

Skrzynia biegów Robo-Six z 6 przełożeniami Power Shift i 4 zakresami oferuje 24 prędkości do przodu + 24 prędkości do tyłu, których liczba wzrasta w połączeniu z zakresem biegów pełzających do 40 do przodu + 40 do tyłu. Dwa zaprogramowane tryby pracy optymalizują wydajność silnika: Eco i Power, z których pierwszy jest ukierunkowany na utrzymanie niskiego zużycia paliwa, a drugi na zapewnienie maksymalnej wydajności, aby przyspieszyć wykonanie bieżącego zadania. Przekazanie mocy odbywa się za pośrednictwem 4-zakresowego WOM.

Maksymalny rozmiar tylnych kół to 650/60R38, a dopuszczalna masa całkowita wynosi aż 9,500kg.

Zamknięty układ hydrauliczny wyposażony jest w pompę o wydajności 123 l/min, która może obsłużyć do 7 zaworów (elektronicznych i montowanych pośrodku) oraz elektronicznie sterowany tylny podnośnik o maksymalnym udźwigu 7.200 kg. Przedni podnośnik podnosi do 3.200 kg.

Design, ergonomia, komfort i technologia zastosowana w celu poprawy warunków pracy to kolejne cechy, które sprawiają, że 6RS Robo-Six jest idealnym partnerem na polu i w zagrodzie.

Landini High Vision – nowy wymiar kabiny ciągnika

Cechą wyróżniającą nową kabinę „Landini High Vision” jest panoramiczny dach z homologacją FOPS oraz szyberdach, który zwiększa osiągi ciągnika podczas pracy z ładowaczem czołowym L40. Warto również wspomnieć o reflektorach LED. Dostępnych jest do 14 reflektorów, z których 8 jest wbudowanych w dach, aby zapewnić doskonałą widoczność w nocy.

kabinie zastosowano zawieszenie mechaniczne, które w połączeniu z amortyzowaną osią przednią z niezależnymi wahaczami dodatkowo poprawia komfort jazdy.
Kabina została zaprojektowana z wysokiej jakości materiałów pochodzących z przemysłu motoryzacyjnego. Taką samą dbałość o design i funkcjonalność widać w ergonomicznie rozmieszczonych elementach sterujących,w 12-calowym monitorze dotykowym i wielofunkcyjnym joysticku.

Duży nacisk położono na zastosowanie rozwiązań, które ułatwią obsługę techniczną ciągnika. W tym kontekście nowa maska silnika otwierana pod kątem 90 stopni oraz chłodnice ułożone w układzie wachlarzowym pozwalają na łatwy, szybki i bezpieczny serwis.

The “Precision Steering Management” system for satellite guidance control and management, the ISOBUS function for tractor and equipment connectivity and the Landini Fleet & Remote Diagnostic Management system work in synergy to maximise the efficiency and profitability of day-to-day operations while keeping operating costs down.

System „Precision Steering Management” do kontroli i zarządzania prowadzeniem satelitarnym, funkcja ISOBUS do łączenia ciągników i sprzętu oraz system Landini Fleet & Remote Diagnostic Management działają w synergii, aby zmaksymalizować wydajność i rentowność codziennych operacji przy jednoczesnym utrzymaniu kosztów operacyjnych na niskim poziomie.

Landini wchodzi w rok 2022 – Trekker4

W 2022 roku zostanie również zaprezentowany Landini Trekker4 spełniający normę emisji spalin Stage V, wyposażony w filtr DPF z pasywną regeneracją, katalizator utleniający DOC oraz, tylko w modelach o mocy powyżej 56 kW, katalizator selektywnej redukcji emisji SCR i 10,5-litrowy zbiornik AdBlue.

Modele 4-085, 4-095, 4-105, 4-110 i 4-120 oferują moc w zakresie od minimum 75 KM do maksimum 112 KM.

Takie same wymiary i wysokość jak w wersji Stage IIIB sprawiają, że Trekker4 nadaje się do pracy w sadach (wersja F) i w górach (wersja M). Jego stylistyka jest zgodna z nowym i cenionym rodzinnym stylem przyjętym dla nowych produktów Landini.

Najważniejsza innowacja dotyczy platformy, która jest całkowicie odizolowana do pojazdu i komory silnika. Rozwiązanie to zapewnia całkowitą izolację od ciepła i drgań, przy wyraźnej poprawie komfortu. Widoczność przednia i boczna oraz ergonomia zostały poprawione dzięki zoptymalizowanemu fotelowi kierowcy oraz całkowicie przeprojektowanej bocznej konsoli sterowania.

Jako opcja, nowa 6-cio słubkowa kabina, dostępna z systemem filtracji kategorii 2, klimatyzacją i radiem, chroni operatora przed kurzem, hałasem i czynnikami atmosferycznymi przez cały rok.

Przekładnia 16 + 8 działa wyposażona jest rewers zsynchronizowany (zaleta w porównaniu z w porównaniu z konkurencją) i może być skonfigurowana z nadbiegiem, aby zwiększyć prędkość maksymalną do 15 km/h, lub alternatywnie z biegami pełzającymi, które pozwalają na osiągnięcie minimalnej prędkości 300 metrów na godzinę.

Ciągnik Landini Trekker4 – komfortowy i bezpieczny

Agrofakt - Landini wchodzi w rok 2022

Ciągnik Landini Trekker4 posiada gąsienice stalowe lub gumowe umożliwiające pracę w trudnych warunkach.

fot. Argo Polska

Gąsienice są dostępne w wersji stalowej lub gumowej. W wersji F o szerokości 1.100 mm, półsmarowane gąsienice stalowe mają szerokość od 310 do 360 mm, natomiast w wersji M o rozstawie kół 1.300 mm, te same gąsienice są dostępne w szerokości 400 lub 450 mm. Gumowe podeszwy w obu wersjach mają szerokość 400 mm, a szerokość pojazdu 1.132 mm w modelu F i 1.300 mm w modelu M.

Pedały hamulca są zamontowane w stylu samochodowym i sterowane hydraulicznie, z korzyścią dla komfortu i bezpieczeństwa.

Zbiorniki, jeden z tyłu i jeden z boku, są połączone ze sobą i mają łączną pojemność 85 litrów, co pozwala na maksymalną autonomię pracy w ciągu dnia w polu.

Trekker4 posiada podwójny obwód hydrauliczny, z pompą o wydajności 28,5 l/min do układu kierowniczego i pompą o wydajności 42 l/min do zasilania podnośników oraz zaworów. Do podstawowego wyposażenia można dodać 3 tylne zawory hydrauliczne, ale dwa kolejne można dodać opcjonalnie, aby uzyskać w sumie 5, z opcjonalnymi 6 przednimi szybkozłączami i regulatorem przepływu. Tylny podnośnik, jeszcze bardziej ulepszony w stosunku do poprzedniej wersji i wzbogacony o opcjonalny ELS, ma maksymalną ładowność 3.150 kg w standardowej konfiguracji i 4.500 kg, gdy jest wyposażony w 2 dodatkowe siłowniki hydrauliczne.

Landini wchodzi w rok 2022 – ciągniki specjalistyczne Landini REX4

Landini REX4, wzorcowa gama ciągników specjalistycznych, posiada teraz silniki zgodne z normą Stage V dzięki innowacyjnemu systemowi wykorzystującemu filtr DPF z pasywną regeneracją, katalizator utleniający DOC, a w modelach powyżej 75 KM katalizator SCR (selektywna redukcja katalizatora) oraz zbiornik AdBlue z praktycznym systemem szybkiego dostępu i szybkiego uzupełniania.

REX4 to wszechstronne i wydajne ciągniki, dostępne w wersji z platformą w konfiguracjach F, GE, GB i GT oraz w wersji z kabiną w konfiguracjach V, S, F i GT.

Modele REX 4-080, 4-090, 4-100, 4-110, 4-120 oferują moc w zakresie od 75 KM do 112 KM. 4-cylindrowe, 16-zaworowe, 2,9-litrowe silniki Deutz z Turbo Intercoolerem i elektronicznym wtryskiem Common Rail zapewniają doskonałe osiągi w zakresie rezerwy momentu obrotowego, lepszą reakcję i niższe zużycie paliwa. Przełącznik Engine Memo Switch zapamiętuje i szybko przywołuje najbardziej odpowiednią prędkość obrotową silnika, aby przyspieszyć pracę.

Szczególną uwagę zwrócono na obsługę techniczną silnika, stosując dedykowane rozwiązania, które wydłużyły okresy między przeglądami z 500 do 1000 godzin.

Wśród różnych konfiguracji przekładni na szczególną uwagę zasługuje nowa wersja Robo-Shift 48 + 16 z elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną i w pełni zrobotyzowaną zmianą prędkości i biegów H-M-L pod obciążeniem, sterowaną za pomocą ergonomicznego i intuicyjnego joysticka wielofunkcyjnego.

Dostępność podwozia zaprojektowanego specjalnie do montażu przednich i środkowych narzędzi dodatkowo zwiększa wszechstronność serii REX4.

Pozostałe zalety ciągników Landini REX4

W REX4 zastosowano również najnowocześniejsze rozwiązania zwiększające komfort pracy operatora: kabinę z zawieszeniem mechanicznym oraz amortyzowaną przednią oś, która jest dostępna również w wersji z platformą. Ergonomię i funkcjonalność dodatkowo zwiększa opcja reflektorów Full-LED, dostępna we wszystkich modelach gamy.

Łatwość prowadzenia zwiększa dodatkowo system ADS (Advanced Driving System), który może być połączony z satelitarnymi systemami naprowadzania i telemetrii.
Landini REX4 jest bardzo wszechstronnym ciągnikiem, dzięki otwartemu centralnemu układowi hydraulicznemu, wyposażonemu w pompę o wydajności 30 l/min do sterowania i 58 l/min do zarządzania narzędziami. Dostępna jest również trzecia pompa pracująca w tandemie, osiągająca całkowite natężenie przepływu 94 l/min na narzędzia, dostarczając 55 l/min przy zaledwie 1500 obr/min silnika.

Do podstawowego wyposażenia można dodać opcjonalne zawory, do 4 zaworów tylnych (3 mechaniczne i 1 elektrohydrauliczny z 4 lub 6-drożnym rozdzielaczem przepływu) oraz do 3 elektrohydraulicznych zaworów środkowych; dostępna jest również konfiguracja z 4 całkowicie elektrohydraulicznymi zaworami tylnymi, która może być również połączona z zaworem środkowym.

Landini wchodzi w rok 2022 – ciągniki REX3

Nowy silnik zgodny z normą Stage V jest również cechą wyróżniającą serię REX3. Seria ta charakteryzuje się nowym designem maski silnika, który jest zgodny z nową linią rodziny Landini, oraz innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, które już znalazły się wśród finalistów prestiżowej nagrody Tractor of the Year 2021 w kategorii „best of specialised”.

Siłą REX3 jest jego kompaktowy rozmiar, idealny do pracy w winnicach, sadach, ogrodnictwie i szklarniach: rozstaw osi 1.950 mm, minimalny prześwit 213 mm, szerokość zewnętrzna od 1.350 mm do 1.617 mm, minimalna wysokość nad ziemią koła kierownicy w wersji platformowej wynosi 1.256 mm.

Landini REX3 jest dostępny w wersjach z platformą, kabiną niskoprofilową i kabiną standardową.

Agrofakt- Landini wchodzi w rok 2022

Ciągniki Landini REX3 sprawdzają się podczas pracy w winnicy.

fot. Argo Polska

Kabina standardowa, dedykowana dla wersji F, oferuje wszystkie najlepsze udogodnienia w przekonaniu, że komfortowe środowisko pracy, o każdej porze roku, sprzyja większej wydajności. Inne cechy to m.in. wygodna szyna na monitor oraz zastosowanie materiałów pochodzących z przemysłu motoryzacyjnego. 4-słupkowa konstrukcja i drzwi zawieszone na tylnych zawiasach zapewniają łatwy dostęp i doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.

W ofercie znajdują się dwa 4-cylindrowe, 16-zaworowe, 2,5-litrowe silniki Kohler spełniające normę Stage V o mocy 68 KM i 75 KM. Mocne i wydajne, oba modele osiągają maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 1500 obr/min. Szybki i precyzyjny system zarządzania prędkością obrotową silnika gwarantuje przełącznik Engine Memo Switch. Autonomię działania przez cały dzień zapewnia 50-litrowy zbiornik oleju napędowego.

Przekładnia wykorzystuje mechaniczny rewers z dźwignią przy kierownicy i oferuje 16 + 16 biegów z zakresem biegów pełzających. Jako opcje dostępne są również: WOM o dwóch prędkościach, przedni TUZ i WOM, dzielone szybkozłącza i wsporniki dla narzędzi montowanych pośrodku (pojedynczych lub podwójnych) oraz z przodu.

Landini wchodzi w rok 2022 – ciągniki kompaktowe Mistral2

Landini Mistral2, przejmuje i uaktualnia nazwę bardzo znanej serii ciągników kompaktowych Landini. 1,9-litrowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik Kohler oferuje najlepszy w swojej klasie maksymalny moment obrotowy (180Nm i 200Nm) przy 1200 obr/min.

Dwa modele, 2-055 i 2-060, nadają się nie tylko do typowych specjalistycznych zastosowań rolniczych, ale także do prac komunalnych, takich jak utrzymanie trawników, parków publicznych. Dostępne są w konfiguracji Standard (platforma lub kabina) oraz w konfiguracji GE (ground effect), tylko platforma.

Mistral2 to najlepszy ciągnik specjalistyczny w swoim segmencie pod względem kompaktowych rozmiarów, z rozstawem osi 1.790 mm, minimalną szerokością 1.260 mm, masą 1.780 kg w wersji z kabiną i maksymalną dopuszczalną masą 3.050 kg. Tylne opony, dostępne w rozmiarach 20″24″, pozwalają wersji GE utrzymać wysokość maski silnika od podłoża na poziomie odpowiednio 1.131 mm1.206 mm (w wersji Standard wielkości te wynoszą 1.230 mm i 1.301 mm).

Ciągniki wielozadaniowe Landini 5-085

Landini 5-085, idealny ciągnik w segmencie maszyn wielozadaniowych, może być wyposażony w opcjonalny ładowacz czołowy L15 z dedykowanym ergonomicznym joystickiem dla zwiększenia wszechstronności.

Ciągnik oferuje doskonałe prowadzenie i łatwość obsługi dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2171 mm, a tylne zwolnice mogą napędzać 34-calowe koła. Te cechy, w połączeniu z maksymalną dopuszczalną masą 5,800 kg, czynią z Landini 5-085 idealnego towarzysza wszelkich działań rolniczych.

Agrofakt- Landini wchodzi w rok 2022

Ciągnik Landini z ładowaczem czołowym L15 idealny do prac polowych.

fot. Argo Polska

Precyzyjny, łatwy w obsłudze, mechanicznie sterowany tylny podnośnik w połączeniu z ELS (Ergonomic Lift System) podnosi do 3.900 kg. Opcjonalnie dostępny jest również elektroniczny podnośnik ze zdalnym sterowaniem umieszczonym na błotnikach.
WOM jest dostępny z 1, 2 lub 4 prędkościami. Można wybrać przedni TUZ o udźwigu 1.600 kg z odpowiednim WOM z przodu.

Landini 5-085 jest wyposażony w certyfikowany zgodnie z normą Stage V 3,4-litrowy, 4-cylindrowy i 8-zaworowy silnik FPT Turbo z intercoolerem i elektronicznym wtryskiem Common Rail, który w pełni wykorzystuje dostępną moc 75 KM, aby zapewnić doskonałą trakcję i najlepszy w swojej klasie moment obrotowy 375 Nm już przy 1400 obr/min, czyli osiągi, jakich można oczekiwać od ciągników o większej mocy.

Szczególną uwagę zwrócono na design i komfort operatora, przede wszystkim dzięki 4-słupkowej kabinie, która maksymalizuje powierzchnię przeszkloną, zapewniając widok dookoła. Kabina pochłania również drgania i wibracje dzięki 4 silent blokom, tworząc bezpieczne środowisko pracy i doskonałą izolację akustyczną.

Wszystkie ciągniki Landini mogą być wyposażone w satelitarne systemy prowadzenia i protokoły do zarządzania flotą i zdalnej diagnostyki.

Źródło: Argo Polska

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 4 / 5. Liczba głosów 3

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

NOWOŚĆ | SU TARROCAPrzeczytaj Nawet 115.3% wzorca wg COBORU

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *