Nowe serie 5 i 5G marki DEUTZ-FAHR

Download PDF

Innowacyjna strategia działania wdrażana przez markę DEUTZ-FAHR od 2016 roku wkracza w kolejny etap. Zaraz po zakończeniu prac dotyczących modernizacji ciągników średniej i wyższej klasy mocy – Serii 6 i 7, konstruktorzy z niemieckiego Lauingen zajęli się kompaktowymi modelami Serii 5 i 5G.

Kompaktowe, zaawansowane techniczne ciągniki

Nowa Seria 5 (3 modele z silnikami o mocy od 110 do 126KM) przeznaczona jest dla rolników, producentów, hodowców bydła mlecznego i przedsiębiorstw – dla tych wszystkich, którzy oprócz wszechstronności, oczekują od ciągnika wysokich standardów w zakresie komfortu. Nowa Seria 5 reprezentuje te cechy w klasie ciągników kompaktowych. Marka prezentuje także bardziej kompaktową Serię 5G (7 modeli z silnikami o mocach od 75 do 116KM). Wszechstronność to główna zaleta tych maszyn. Nowa Seria 5G oferuje jeszcze więcej możliwości. Dzięki szerokiej gamie modeli i niezliczonym opcjom wyposażenia, możliwe jest precyzyjne dopasowanie kompletacji wyposażenia do profilu prowadzonej działalności i bieżącej sytuacji ekonomicznej.

Seryjnie wszystkie modele wyposażone są w elektrohydrauliczne załączanie napędu na cztery koła i 100% blokady mechanizmu różnicowego.

Nowości: we wszystkich modelach Serii 5 (także jako opcja w 2 największych modelach Serii 5G) kabiny montowane są na nowych, hydraulicznych Silent Blockach, które pozwoliły na 40% redukcję poziomu wibracji i hałasu we wnętrzu. 8 reflektorów roboczych w dachu kabiny i na słupkach oraz 2 w masce silnika zapewniają doskonałą widoczność, także w trakcie prac w trudnych warunkach atmosferycznych. W Serii 5 zamontowano dodatkowe światła LED w masce silnika. Komfortową kabinę wyposażono w zmodernizowane dźwignie sterowania obwodami układu hydraulicznego. Ciągnik oferuje teraz dwie pamięci prędkości obrotowej silnika. Unikalną cechą Serii 5 jest także brak mechanicznego połączenia dźwigni zmiany biegów ze skrzynią. Zastosowanie linek Bowdena i przycisku do sterowania sprzęgła sprawia, że zmiana biegu jest bardzo komfortowa. We wszystkich modelach można wybierać spośród 3 wersji dachu:

  1. Dach standardowy ze strukturą zabezpieczającą FOPS,
  2. Dach ze szklanym szyberdachem bez FOPS,
  3. Dach z szyberdachem z poliwęglanu ze strukturą FOPS (dla zagwarantowania doskonałej widoczności i najwyższego bezpieczeństwa podczas prac z ładowaczem czołowym).

Zwiększona moc silników i duży wybór układów napędowych

We wszystkich modelach moc silnika została zwiększona w stosunku do poprzedniej generacji o 5%, a zużycie paliwa i poziom emisji szkodliwych związków spalin został wyraźnie obniżony. Silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Tier 4 Final / Euro 4. Dotyczy to zarówno kompaktowego 4-cylindrowego silnika Deutz o pojemności 3,6 litra z katalizatorem DOC i technologią SCR w Serii 5, jak i 3- lub 4-cylindrowego silnika FARMotion w Serii 5G z technologią SCR. We wszystkich modelach układ dolotowy korzysta z wysoko-wydajnego filtra powietrza Powercore i układ chłodzenia z wentylatorem Visco (opcja).

5g-series

Wprowadzenie nowych Serii 5 i 5G, to kolejny, ważny krok w rozwoju marki DEUTZ-FAHR, która w swojej ofercie posiada niemieckie ciągniki z silnikami o mocy od 75 do 340KM. (fot. Deutz-Fahr)

Kompaktowe modele ciągników DEUTZ-FAHR oferują duży wybór układów napędowych. Seria 5 dostępna jest z przekładnią 5-biegową z rewersem elektrohydraulicznym z maksymalnie czterema zakresami i dwoma lub trzema półbiegami Powershift (od 20+20 do 60+60 przełożeń). W Serii 5G wybierać można spośród następujących opcji: 4 lub 5 biegów głównych, rewers mechaniczny lub elektrohydrauliczny, maksymalnie 4 zakresy oraz 2 lub 3 półbiegi Powershift (od 8+8 do 60+60 przełożeń). W zależności od wersji przekładni w Serii 5G i we wszystkich modelach Serii 5, prędkość maksymalna wynosi 40 km/h ECO przy zredukowanych obrotach silnika. Dostępny jest także rewers Powershuttle do zmiany kierunku pod obciążeniem do 13 km/h, funkcja Stop&Go do zatrzymywania i ruszania bez użycia pedału sprzęgła. Maksymalna stabilność, optymalny rozkład masy, duża siła uciągu to cechy wszystkich modeli Serii 5 i 5G. Opcjonalnie ciągniki można doposażyć w obciążniki kół tylnych.

Układ kierowniczy SDD, pozwalający na zredukowanie o połowę liczby obrotów kołem kierownicy, jest dostępny we wszystkich modelach.

Duży komfort jazdy

Dużą zwrotność, komfort jazdy i siłę uciągu zapewnia nowa koncepcja przedniej osi Serii 5 i 5G. Kompaktowa pokrywa silnika umożliwia uzyskanie bardzo dużego kąta skrętu kół (w Serii 5 wynosi on 55° / w Serii 5G: 50°). Układ kierowniczy SDD, pozwalający na zredukowanie o połowę liczby obrotów kołem kierownicy, jest dostępny we wszystkich modelach. Podobnie jak i hamulce tarczowe w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Hamulce nie wymagają załączania napędu przedniego mostu w trakcie hamowania. Oferta obejmuje zarówno hamulec postojowy mechaniczny jak i hydrauliczny. Seryjnie wszystkie modele wyposażone są w elektrohydrauliczne załączanie napędu na cztery koła i 100% blokady mechanizmu różnicowego. Nowa Seria 5 została wyposażona w amortyzację przedniej osi, która oferuje maksymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy we wszystkich warunkach terenowych.

Ciągniki wyposażono także w mocne podnośniki. Układy hydrauliczne oferowane są w trzech wersjach: z pompą 55 l/min / 60 l/min ECO oraz 90 l/min. Dzięki wykorzystaniu nowych rozdzielaczy o zwiększonej przepustowości, układy z podwójną pompą zapewniają dużą wydajności i maksymalny przepływ oleju. Wyposażenie ciągnika może obejmować maksymalnie 4 obwody hydrauliki. Nowa Seria 5 i 5G oferuje znacznie więcej w porównaniu do ciągników kompaktowych dzięki wyposażeniu w cztery prędkości WOM (540 / 540ECO / 1000 / 1000ECO). W zależności od modelu, udźwig podnośnika może wynosić nawet 5400 kg. Udźwig podnośnika przedniego wynosi 2100 kg.

Nowa Seria 5 została wyposażona w amortyzację przedniej osi, która oferuje maksymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy we wszystkich warunkach terenowych.

Doskonałe do pracy z ładowaczem czołowym

Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle, funkcja Stop&Go układ kierowniczy SDD, hamulce tarczowe, duża siła uciągu, obciążniki na tylnych kołach, doskonała widoczność i ergonomicznie umieszczony joystick sterowania ładowaczem czołowym z obsługą półbiegów Powershift sprawiają, że nowe modele Serii 5 i 5G są idealne do prac z ładowaczem czołowym. We wszystkich ofertę wyposażenia uzupełnia fabryczne przygotowaniem do ładowacza czołowego „Light Kit” lub „Ready Kit”.

Wprowadzenie nowych Serii 5 i 5G, to kolejny, ważny krok w rozwoju marki DEUTZ-FAHR, która w swojej ofercie posiada niemieckie ciągniki z silnikami o mocy od 75 do 340KM. Maszyny łączące innowacyjne rozwiązania techniczne z komfortem użytkowania, dzięki którym rolnicy, plantatorzy, hodowcy, przedsiębiorstwa mogą zwiększać wydajność prowadzonej działalności.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o