To kolejne nowości, które dla rolników przygotowali inżynierowie firmy SDF, czyli Same Deutz-Fahr. Firma z dumą prezentuje ciągniki nowych Serii 6 i 7.
Poznajmy nową Serię 6
– Modele ciągników Deutz-Fahr Serii 6 i 7 powstały z myślą o wielkotowarowych gospodarstwach oraz firmach świadczących usługi w sektorze rolniczym, dla których kluczowym elementem jest ekonomika pracy ciągnika – powiedziała nam Anna Makulec, dyrektor marketingu SDF Polska. – Konstruktorzy modeli wchodzących w skład Serii 6 zadbali, aby obniżyć koszty eksploatacji poprzez zastosowanie silnika Deutz 6.1 (Tier 4 Final) zapewniającego większy zapas mocy i możliwość wykorzystania wysokiego momentu obrotowego przy mniejszym zużyciu paliwa i AdBlue. Ponadto zastosowanie technologii rolnictwa precyzyjnego Deutz-Fahr, umożliwia sterowanie i monitorowanie pracy ciągnika, tak by nie marnować mocy (czyli paliwa), czasu oraz np. materiału siewnego podczas prac.
Konstruktorzy modeli wchodzących w skład Serii 6 zadbali, aby obniżyć koszty eksploatacji poprzez zastosowanie silnika Deutz 6.1 (Tier 4 Final) zapewniającego większy zapas mocy i możliwość wykorzystania wysokiego momentu obrotowego przy mniejszym zużyciu paliwa i AdBlue.
Poznajmy więc kluczowe cechy nowej Serii 6:
- Optymalne połączenie najnowszych rozwiązań technicznych;
- 12 modeli z silnikami o mocy od 156 KM do 226 KM;
- Powershift, RCshift (w pełni zautomatyzowana), TTV – 3 rodzaje układów przeniesienia napędów;
- Prędkość maks.: 40 lub 50 km/h przy Super-Eco obr./min;
- MaxiVision Cab stanowi punkt odniesienia;
- Nowy panel InfoCentrePro;
- Nowy projekt podłokietnika z joystickiem MaxCom;
- Pakiet oświetlenia diodowego LED o mocy 40 tys. lumenów;
- Wysoko wydany silnik Deutz 6.1 Stage 4 (Tier4 Final);
- Nowy, zbudowany całkowicie z aluminium układ chłodzenia z osobnym wejściem;
- Nowe unikalne adaptacyjne zawieszenie;
- Wyjątkowy układ hamulcowy z hamulcami zewnętrznymi;
- Wysokiej klasy technologia hydrauliczna;
- Wszystkie zawory hydrauliczne są proporcjonalnie sterowane;
- Nowa pozycja podnośnika przedniego;
- Nowy styl Italdesign Giugiaro.
Nowa Seria 6 to aż 12 modeli ciągników o mocy w zakresie od 156 do 226 KM, z możliwością wyboru 2 wariantów rozstawów osi, 3 rodzajów przekładni, 2 typów kabin o różnych poziomach komfortu i szeregu dodatkowych opcji wyposażenia, Seria 6 oferuje najlepsze w tej klasie mocy ciągników połączenie wyjątkowej technologii.
Jak informuje SDF, najbardziej wyróżniającą się cechą nowej Serii 6 jest koncepcja układu przeniesienia napędu. Nowe modele Serii 6 Powershift to kwintesencja technologii stosowanej w ciągnikach. Ręcznie obsługiwany układ przeniesienia napędów posiada 5 biegów głównych plus 6 półbiegów Powershift do przodu i 3 do tyłu. Łączna liczba biegów wynosi 30+15 (z reduktorem: 54 + 27). Modele RCshift wyposażone są w pełni zautomatyzowany układ przeniesienia napędu z 5 zautomatyzowanymi biegami głównymi oraz 6 półbiegami Powershift do przodu i 3 do tyłu (łączna liczba biegów wynosi 30 + 15, z reduktorem: 54 + 27). Łatwość zmiany biegów jest porównywalna do tej stosowanej w samochodach osobowych
Wraz z pojawieniem się Serii 6, marka DEUTZ-FAHR w zupełnie nowy sposób zdefiniowała pojęcie łatwości konfigurowania wyposażenia ciągnika.
Niezwykle ważny dla rolników powinien być także komfort, jaki daje kabina operatora. Nowa, jasna i przyjazna kabina serii MaxiVision wyznacza standard pod względem widoczności we wszystkich kierunkach, środowiska roboczego oraz łatwej obsługi. Panel wskaźników InfoCentrePro wyposażono w 5-calowy kolorowy ekran, dostarczający dane na temat parametrów pracy ciągnika. Także w tym zakresie zadbano o maksymalną wygodę oraz czytelny i szybki przekaz informacji. Nowa konstrukcja podłokietnika z joystickiem MaxCom zapewnią wysoki komfort. Aby umożliwić precyzyjne i maksymalnie wydajne wykonywanie prac w każdych warunkach, ciągnik SDF może być wyposażony w opcjonalny pakiet oświetlenia LED oferujący strumień światła o mocy 40 tys. lumenów z 16 reflektorami roboczymi. Zadbano także o doskonałe wyciszenie wnętrza kabiny.
Unikalna w tej klasie ciągników jest także nowa przednia oś z inteligentnym, adaptacyjnym układem amortyzacji Serii 6, która pozwala uzyskać maksymalną stabilność podczas ciągnięcia lub spychania ciężkich ładunków. Technologia hydrauliczna nowej Serii 6 była do tej pory dostępna wyłącznie w klasie urządzeń o wyższej wydajności. Obecnie ciągniki są wyposażone w 5 zaworów hydraulicznych z tyłu i 2 z przodu.
SDF z dumą prezentuje nową Serię 6: – Umożliwia ona rolnikom i usługodawcom prac rolniczych indywidualne konfigurowanie najlepszego zestawu technologicznego dla ciągników tej klasy. Wraz z pojawieniem się Serii 6, marka DEUTZ-FAHR w zupełnie nowy sposób zdefiniowała pojęcie łatwości konfigurowania wyposażenia ciągnika.
Dodaj komentarz