Silniki Zetor i inne technikalia [MINIWYWIAD, odc. 7]

Produkowane w Czechach ciągniki Zetor cenione są za optymalne rozwiązania techniczne, dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Silniki Zetor to element kluczowy w tej układance. W czym tkwi tajemnica ich konstrukcji oraz znakomitych parametrów użytkowych? To jeden z tematów najnowszego odcinka cyklu „Zetor. Argumenty za…”.

Z panem Robertem Szewczykiem, menadżerem marketingu Zetor Polska Sp. z o.o., rozmawialiśmy m.in. o montowanych w ciągnikach Zetor silnikach produkcji własnej i zewnętrznej, skrzyniach biegów i olejach silnikowych.

POSŁUCHAJ MINIWYWIADU:

Silniki Zetor – jakie są?

Firma Zetor w swoich flagowych seriach ciągników, czyli Proximach i Forterrach, nadal stosuje i rozwija 4-cylindrowy silnik Zetor. Sprawdza się on bez zarzutu. Nieco inną strategię przyjęto w przypadku innych modeli z gamy rolniczej.

Jednak w słabszych i mocniejszych ciągnikach lepszym rozwiązaniem było zakupić jednostki napędowe od jakiegoś renomowanego, sprawdzonego producenta silników. Decyzję o zakupie 6-cylindrowych silników firmy Deutz AG do największej serii Zetor Crystal i do małego, kompaktowego Zetora Majora podjęto ze względu na wcześniejsze dobre doświadczenia. Te silniki były stosowanie już wcześniej przez Zetora np. w serii Forterra 11741 – wyjaśnia pan Robert Szewczyk.

Optymalne osiągi wymagają zestrojenia

Ekspert Zetor Polska wyjaśnia, że optymalne osiągi silnika nie byłyby możliwe bez dobrego zestrojenia m.in. ze skrzynią biegów:

– Zawsze moc silnika musi być dopasowana do skrzyni biegów, mostów napędowych, układu hamulcowego i całej konstrukcji ciągnika. Projektując np. skrzynię biegów, trzeba założyć, jaką moc i moment obrotowy musi ona przenosić. Jeśli mamy np. ciągnik o mocy 100 KM i, jak często się dziś zdarza, użytkownik próbuje na własną rękę podnieść moc silnika, nie patrząc na inne ograniczenia układu napędowego, często kończy się to poważną awarią skrzyni biegów. Dzieje się tak, gdyż nie jest ona dostosowana do przeniesienia takich dużych obciążeń. Skutkuje to poważnymi kosztami naprawy.

Niezawodne i pełne mocy ciągniki Zetor Forterra i Zetor Proxima są teraz na wyciągnięcie ręki. Zobacz mocno obniżone ceny na modele maszyn z ubiegłych roczników na www.zetor.pl.

Silniki Zetor rozbudziły Twój apaetyt na wiedzę? W naszym archiwum czekają na Ciebie również poprzednie odsłony cyklu „Zetor. Argumenty za…”. Poruszyliśmy w nich takie tematy jak: Zetor Polska, koszty eksploatacji, komfort i bezpieczeństwo, docieranie silnika, finansowanie fabryczne Zetor, naprawa ciągników rolniczych.

Artykuł zawiera lokowanie produktu i ma charakter promocyjny.

Zetor. Oszczędności dla każdego

Za wyborem tej oferty przemawiają tysiące argumentów. Dowiedz się więcej!

10 czerwca 2019

Naprawa ciągników rolniczych na gwarancji Zetor [MINIWYWIAD, odc. 6]

Zakres gwarancji fabrycznej. Możliwość przedłużenia okresu ochrony. Oto tematy najnowszej części cyklu „Zetor. Argumenty za…”. Posłuchaj!

2 lipca 2019

Kubota – lider w sadach [WYWIAD]

Rozpoczynamy cykl słuchowisk „Kubota. Poznajmy się bliżej”. Dziś porozmawiamy o ciągnikach sadowniczych. Zapraszamy!

3 czerwca 2019