9 zdrowych powodów, dla których warto jeść jajka

Download PDF

Moda zmienia się co kilka lat: raz lekarze przestrzegają nas przed jedzeniem zbyt dużej liczby jaj, raz zachęcają, żebyśmy jedli ich więcej. Bez wątpienia jajka są doskonałym źródłem łatwo przyswajalnego białka zwierzęcego. Ale nie tylko.

– Jajka są jednym z niewielu pokarmów z tzw. białkiem mówi Marta Nowacka, dietetyk z Warszawy. Zawiera idealne proporcje dziewięciu aminokwasów. Jest pełne witamin: A, B12, D i E oraz pierwiastków mineralnych, jak selen, kwas foliowy, cholinę i wiele, wiele innych.

Choć są i przeciwnicy jaj, wskazujący na nasycone tłuszcze i tzw. zły cholesterol.

Jajka są pełne witamin: A, B12, D i E oraz pierwiastków mineralnych, jak selen, kwas foliowy, cholina i wiele, wiele innych.

Jednak ci, którzy jaja lubią, wskazują aż 9 powodów, dla których warto je jeść:

  1. są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, witaminę B12 i cholinę poprawiają kondycję mózgu;
  2. doskonałe połączenie białka i witamin sprawia, że jajka podane na śniadanie pomagają utrzymać prawidłową wagę ponieważ zapewniają sytość na dłużej;
  3. są dobrym źródłem lecytyny i zeaksantyny – pomagają zachować dobry wzrok;
  4. są bogate w proteiny, więc pomagają budować mięśnie;
  5. witamina B12 poprawia nasz humor i lepiej pomaga przetrwać stan stresu;
  6. proteiny zawarte w jajkach wzmacniają włosy i paznokcie;
  7. z badań przeprowadzonych na uniwersytecie w stanie Alberta (Kanada) wynika, że jaja są doskonałymi antyoksydantami i pomagają zapobiegać chorobom układu sercowo-naczyniowego;
  8. zawartość fosforu, wapnia i witaminy D powoduje, że jaja wzmacniają kości;
  9. białko jaja może być użyte jako maseczka chłonąca wydzieliny skóry – potrafi wygładzić skórę i oczyścić pory.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o